Ik heb onlangs een Google Nest Learning Thermostat aangeschaft en wil deze via OpenTherm aansluiten op mijn CV-Ketel. Mijn ketel is de Bosch Compact 4, ook wel de 28 HRC.
Via het aan/uit werkt het vlekkeloos, maar dat is niet het doel.
De Bosch ketel kan niet rechtstreeks via OpemTherm communiceren aangezien deze hiervoor een eigen protocol gebruikt. Het kan alleen via een zogenaamde EMS-OT converter.
Via deze convertor kan TOON van Eneco prima communiceren met de ketel middels OpenTherm. Google Nest geeft helaas niet thuis en blijft code H73 geven (geen communicatie via OpenTherm mogelijk).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben al een paar dagen bezig en heb al het één en ander getest:
Is er iemand die een Bosch Compact CV met OpenTherm, via een EMS-OT converter, heeft kunnen laten communiceren met een Google Nest Learning Thermostaat?
Edit: ik heb het opgegeven en de Nest weer verkocht.
Via het aan/uit werkt het vlekkeloos, maar dat is niet het doel.
De Bosch ketel kan niet rechtstreeks via OpemTherm communiceren aangezien deze hiervoor een eigen protocol gebruikt. Het kan alleen via een zogenaamde EMS-OT converter.
Via deze convertor kan TOON van Eneco prima communiceren met de ketel middels OpenTherm. Google Nest geeft helaas niet thuis en blijft code H73 geven (geen communicatie via OpenTherm mogelijk).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben al een paar dagen bezig en heb al het één en ander getest:
- Aantal keren alle aansluitingen getest met verschillende kabels
- De Nest HeatLink ge-aard
- De ketel bijgevuld
- Nest Thermostaat gereset
- De HeatLink gereset
Is er iemand die een Bosch Compact CV met OpenTherm, via een EMS-OT converter, heeft kunnen laten communiceren met een Google Nest Learning Thermostaat?
Edit: ik heb het opgegeven en de Nest weer verkocht.
[ Voor 2% gewijzigd door EJanus op 22-10-2022 13:55 . Reden: Reden van opgave ]