Tja, ben een beetje te voorzichtig geweest bij de installatie zelf, en nu loop ik tegen een klein ruimtegebrekje aan op /usr ..
Ik wil deze graag wat groter maken als dat kan, en nu heb ik al het een en ander uitgezocht maar wil het toch ff checken.
ik had
Nu wil ik het volgende doen: /dev/hda8 moet dus bij /dev/hda7 gevoegd worden, zodat /dev/hda7 in totaal 1400MB wordt.
Op dit moment staat dev/hda8 niet in etc/fstab, en wordt ook niet gemount.
Kan ik eerst /usr backuppen, naar bijv. /home zetten (zat ruimte daar) om vervolgens hda7+8 te deleten en een nieuwe hda7 van 1.4GB aan te maken en daar weer de geb'upte /usr neer te planten?
Kan dat met dd if=/usr of=/home/backusr.raw en weer andersom terugzetten, of is er een betere/veiliger manier om dat te doen?
Ik wil deze graag wat groter maken als dat kan, en nu heb ik al het een en ander uitgezocht maar wil het toch ff checken.
ik had
- /dev/hda7 /usr 900MB <-- net ff te klein /dev/hda8 /var 800MB <-- te groot :)
- /dev/hda7 /usr /dev/hda8 leeg zonder mountpoint, 500MB /dev/hda9 /var 300MB
Nu wil ik het volgende doen: /dev/hda8 moet dus bij /dev/hda7 gevoegd worden, zodat /dev/hda7 in totaal 1400MB wordt.
Op dit moment staat dev/hda8 niet in etc/fstab, en wordt ook niet gemount.
Kan ik eerst /usr backuppen, naar bijv. /home zetten (zat ruimte daar) om vervolgens hda7+8 te deleten en een nieuwe hda7 van 1.4GB aan te maken en daar weer de geb'upte /usr neer te planten?
Kan dat met dd if=/usr of=/home/backusr.raw en weer andersom terugzetten, of is er een betere/veiliger manier om dat te doen?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device