Beter om glaswol samen te persen of ruimte met lucht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Mijn vraag
Ik ben bezig om mijn zolderdak aan de binnenkant te isoleren. Ik ben van plan om 14cm dikke glaswol op rol te gebruiken. Nu is mijn dak aan de binnenkant niet helemaal vlak. Naast de aanwezige latjes zijn ook de grote delen niet allemaal gelijk. De gipsplaten wil ik natuurlijk wel vlak hebben.

Zie deze tekening van een boven doorsnede
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqtT4QTLjhbUkGvSIdlIeQX2O64=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sm8KOo8c71d3rB0aCupxkj5e.png?f=user_large

Mijn vraag, van waaruit moet ik de 14cm meten,
- het meeste diepe dakdeel? effect dat glaswol wordt samen geperst bij de delen die minder diep liggen
- het minst diepe dakdeel? effect dat er een luchtkamer ontstaat bij de delen die dieper liggen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:29
Een klein beetje indrukken is niet zo erg, je wil ook geen tocht rond je isolatie dus wel FF checken of er geen kieren zitten in je onderdak.
Maar 14cm is wel redelijk dun, zijn er goeie redenen om niet terwijl je bezig bent richting 20cm te gaan? Je wil niet na een jaar een laagje extra steken toch.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:44
Als je wol indrukt dan gaat de isolatiewaarde omlaag dus dat moet je proberen te voorkomen/minimaliseren. Luchtkamers is niet erg met wol en bij een open constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Dank voor je reactie. Dat is inderdaad het dilemma, of minder isolatiewaarde, of luchtkamer. Ik had begrepen dat dat ook niet bevorderlijk is. Maar dus wellicht minder erg dan het indrukken.