Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:21
Ik zoek een telefoon voor mijn zoon van 11
Mijn zoon is toen aan zijn eerste telefoon. Omdat ik zie hoe (sommige) kinderen ermee om gaan, wil ik geen al te dure kopen. Hij moet eerst maar eens laten zien dat hij voorzichtig met zo'n toestel om kan gaan.

Ik zit te twijfelen tussen een budget Android telefoon of een refurbished iPhone. Miijn vrouw en ik hebben allebei een iPhone en zijn daar tevreden mee.
Ik denk dat ik hem ook wel kan helpen met een Android toestel, maar ik weet niet zeker of dingen zoals het beheren van schermtijd niet makkelijker gaan als hij in hetzelfde ecosysteem zit?
Ook weet ik niet of er op het schoolplein nog bepaalde "status" hangt aan bepaalde merken? (Ik wil mijn zoon nu (nog) niet vragen of hij een voorkeur heeft, want stel dat ik daar dan toch niet in mee ga, dan is de sfeer verpest.)

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan een bedrag rond de 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is dus voor een kind, dus ik schat zo in dat dingen als Youtube, Tiktok, Whatsapp en games allemaal redelijk moeten werken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie dat ik voor rond 200 euro een refurbished iPhone 8 kan kopen, maar ik heb nog geen ervaring met refurbished aanbieders, dus ik weet niet zo bij welke ik de beste kans op een goed toestel heb.

Ik heb weinig zicht op de Android-markt. Ik dacht eigenlijk wel een Samsung A-serie te kunnen kopen voor mijn richtbedrag, maar die blijken toch net iets hoger geprijsd te zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals hierboven al gemeld:
• Wat geeft meer value for money? Een refurbished iPhone vs een nieuwe budget-Android?
• Welke refurbished aanbieders zijn het betrouwbaarste?
• Welke budget Androids rond de 200 euro zijn het meest de moeite waard op dit moment?
• Bonusvraag: hoe beheer ik schermtijd op een Android-toestel wanneer ik zelf geen Android heb? Kan dit via mijn Google account?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berenkeutel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-05 14:33
Ik zou even kijken naar een Realme of Oppo Android telefoon.
Instellen van schermtijd en dergelijke kan even zoeken zijn, maar prijs kwaliteit is hoog.

Mijn vriendin heeft Realme master GT op advies van mij gehaald en is daar erg blij mee, zelf ben ik al 4 jaar erg tevreden met mijn Realme 5 van 240 euro en heb net een Realme 9 aangeschaft voor mijn pa voor 200 euro.

Edit:
Ze komen overigens met stootbestendig hoesje en krasbeschermende folie uit de doos.

[ Voor 11% gewijzigd door Berenkeutel op 17-10-2022 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

Voor Android kan het beheer van de schermtijd eenvoudig met Google Family Link worden beheerd, ook voor de iPad beschikbaar.
De Samsung A serie is een prima serie voor een kind, koop er een goeie armour case bij voor de bescherming (12 euro o.i.d.)

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb voor mijn dochters ook tweemaal een refurbished Iphone gekocht van een ouder model.

eenmaal was er een probleempje, bij mn jongste dochter, dat een deel van het scherm niet goed reageerde op aanraking, en die hebben we geretourneerd en kregen probleemloos eentje terug die wel goed werkte.
ik heb overigens gewoon een aanbieder via amazon uitgekozen, eentje die verder goede referenties/reviews had.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jameslast17
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-05 11:20
Vorig jaar zaten mijn kinderen in groep 8 en hebben beide een motorola moto e20 gekregen met sinterklaas. Nu op de middelbare school is dit nog steeds een telefoon die prima voldoet. Ook met de apps die zij nu voor op de middelbare school moeten gebruiken. Kids zijn er tevreden mee. Heb er wel family link op gezet. Ze moeten dus toestemming vragen als ze een app willen installeren en gebruik is per dag gelimiteerd tot 3 uur ;). Prijs van dit toestel is en was net over de 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:00
Wij hebben voor onze dochter onlangs een Samsung A13, (ik meen voor 160 euro), gekocht. Ze heeft 'm nu een paar maanden en tot noch toe geen klachten van haar kant gehad. Ze kan er alles mee doen wat ze er mee wil doen.

Wij beheren via Google Family Link de schermtijd, je kan er ook "bedtijd" mee beheren en het ouderlijk toezicht voor zover nodig. Werkt vanaf andere Android telefoons en ook vanuit iOS. Zodra je toestemming hebt gegeven vanuit het ouderlijk toezicht kunnen ze hun ding doen met een app en kun je ook zien hoe lang ze er op zitten. (Zowel totale schermtijd als per app) Je kunt ook van afstand vergrendelen :+ , en het toestel geluid laten maken mochten ze 'm weer eens kwijt zijn. :9

Via Family Link kunnen we overigens ook zien waar ze is maar dat gebruiken we verder niet actief. Daarnaast hebben we voor het geval dat nog een tweede app als back-up mocht het nodig zijn haar te vinden en Family link werkt niet bijvoorbeeld. Daarmee kan ze overigens ook zien waar d'r moeder uithangt. })

Die laatste gebruiken we (m'n dochter en ik) natuurlijk wel actief. :+ _O-

Edit:
Life 360 is de back-up app die we gebruiken, daar kun je dus ook de locatie van alle andere deelnemers zien. Of je daar eventueel ook mee kunt beheren weet ik eerlijk gezegd niet.

Edit 2:
We hebben trouwens met haar afgesproken om, voor de eerste periode, aan het einde van iedere maand het dataverbruik en de schermtijd te “evalueren”. Zo blijven we allemaal “in control” wij grip op de kosten en zij waar nodig extra vrijheid/qua telefoongebruik.

[ Voor 45% gewijzigd door TIGER1125 op 20-10-2022 09:04 ]

Pagina: 1