Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ryzen 7 5700x. Mijn huidige CPU, een Ryzen 5 3600, vormt momenteel een bottleneck voor mijn GPU (RTX 3080 10Gb). Ik zou graag het gebruik van de GPU in relatie tot de CPU willen maximaliseren. Echter vraag ik mij wel af of mijn huidige CPU-koeler ook geschikt blijft. Daarnaast vraag ik mij af of de PSU voldoende blijft.
Correctie: de Ryzen 7 5700x schijnt een veel betere keuze te zijn, met minimaal verlies aan performance t.o.v. de 5800x-variant. Mijn excuses, op grond van een eerdere discussie had ik voor de 5800x gekozen, maar andere discussies wijzen juist op het voordeel van de 5700x, met name om b.v. zoiets als energieverbruik, warmte.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 300 euro (momenteel is deze CPU voor minder dan 300 euro te krijgen).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
N.v.t.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Naast gamen af en toe wat YouTube kijken, VLC, crunchyroll. Dat is alles, 95 procent is gamen.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit is mijn huidig systeem:
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ryzen 7 5700x. Mijn huidige CPU, een Ryzen 5 3600, vormt momenteel een bottleneck voor mijn GPU (RTX 3080 10Gb). Ik zou graag het gebruik van de GPU in relatie tot de CPU willen maximaliseren. Echter vraag ik mij wel af of mijn huidige CPU-koeler ook geschikt blijft. Daarnaast vraag ik mij af of de PSU voldoende blijft.
Correctie: de Ryzen 7 5700x schijnt een veel betere keuze te zijn, met minimaal verlies aan performance t.o.v. de 5800x-variant. Mijn excuses, op grond van een eerdere discussie had ik voor de 5800x gekozen, maar andere discussies wijzen juist op het voordeel van de 5700x, met name om b.v. zoiets als energieverbruik, warmte.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 300 euro (momenteel is deze CPU voor minder dan 300 euro te krijgen).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
N.v.t.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Naast gamen af en toe wat YouTube kijken, VLC, crunchyroll. Dat is alles, 95 procent is gamen.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit is mijn huidig systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,83 | € 109,83 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 115,85 | € 115,85 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D14 | € 114,43 | € 114,43 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 60,90 | € 60,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 108,97 | € 108,97 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 818,88 |
[ Voor 4% gewijzigd door Meister Sachs op 17-10-2022 12:20 . Reden: Zie uitleg bij het gedeelte over de motivatie voor de keuze. ]
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."