DS920+ nieuwe harderschijven niet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Mijn vraag
Ik probeer zojuist een nieuwe WD 10TB schijf te gebruiken als nieuwe schijf en de RAID te repareren, echter heb ik de melding; health status not supporterd. Ik kan ook geen SMART gegevens opvragen. De schijf wordt niet erkend als te gebruiken voor reparatie, nieuw storage pool of hotswap.

Relevante software en hardware die ik gebruik
DSM920+
DSM 7.1.1-42962
WD102KFBX

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb er 2 aangeschaft, beiden geven een dezelfde issues. Ik heb reeds andere andere 6TB nieuwe schijven moeten gebruiken geen issues, Afgelopen dagen 2 gebruikte WD102FKBX schijven geinstaleerd zonder issues.

Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn RAID5 sloop en dus alle data kwijt raak. iemand een idee wat ik mis of verkeerd doe?

[ Voor 11% gewijzigd door Xqlus1ve op 17-10-2022 11:55 ]

Beste antwoord (via Xqlus1ve op 17-10-2022 13:57)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Dat lijkt me geen goed teken.
Lijkt me transport schade als beide dit vertonen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftoTIpziF7aYHsIwLjmwpYMqEuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U92OdujfRHXzssVsWZroCvya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:43

dragonhaertt

@_'.'

Heb je de schijf al eens geprobeerd in een computer te benaderen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Wellicht dat beide disken DOA zijn? of beschadigd met transport?

Zou idd even proberen wat @dragonhaertt zegt

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
In windows kan ik de schijf vinden (al doet disk management er wel lang over), echter ook daar kan ik de schijf niet in initialiseren.

De schijf wordt als unknown gezien. Trouwens tijdens het opstarten van de schijf is er paar keer een tjerpende geluid te horen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat lijkt me geen goed teken.
Lijkt me transport schade als beide dit vertonen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ik baal hier best wel van, ik heb zie van iemand over genomen en heb geen offerte. Het werd mij op mijn hart gedrukt dat ik zonder offerte ze bij WD kan laten aanbieden voor garantie, eens kijken wat de tijdelijke oplossing is.

Het lijkt wel alsof deze schijven ontzettend gevoelig zijn voor transport bewegingen (lees bewegingen want de doos was zonder deuken aangekomen). :S

van de 4 schijven nu in totaal, is er 1 stil, 1 vibreert als een malle maar functioneert nog wel naar behoren en 2 zijn er DOA (waarvaan daar 1 ook heel erg vibreert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Xqlus1ve schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:34:
Ik baal hier best wel van, ik heb zie van iemand over genomen en heb geen offerte. Het werd mij op mijn hart gedrukt dat ik zonder offerte ze bij WD kan laten aanbieden voor garantie, eens kijken wat de tijdelijke oplossing is.
Klopt wel, je kan bij wd op serie nummer kijken of ze nog in garantie zitten daarna gewoon aanmelden. je hoeft geen aankoop bon te tonen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hmm geen factuur?

https://www.westerndigital.com/support/store/warranty-policy

Alleen wanneer je WD-product ("Product") bij een erkende distributeur of wederverkoper is aangeschaft, verschaft WD een beperkte garantie. Distributeurs mogen Producten verkopen aan wederverkopers die Producten vervolgens aan eindgebruikers verkopen.

Mogelijk kun je wel gewoon het SN opvoeren als RMA. En helpen ze je.

Maar als een malle vibreren is niet naar behoren functioneren.
je hebt ze dus niet getest?

Hoe waren ze verpakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xqlus1ve schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:34:
Ik baal hier best wel van, ik heb zie van iemand over genomen en heb geen offerte.
Je bedoelt factuur. En die stond toch gewoon in de advertentie? Opvragen & RMA indienen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:39:
Hmm geen factuur?

https://www.westerndigital.com/support/store/warranty-policy

Alleen wanneer je WD-product ("Product") bij een erkende distributeur of wederverkoper is aangeschaft, verschaft WD een beperkte garantie. Distributeurs mogen Producten verkopen aan wederverkopers die Producten vervolgens aan eindgebruikers verkopen.

Mogelijk kun je wel gewoon het SN opvoeren als RMA. En helpen ze je.

Maar als een malle vibreren is niet naar behoren functioneren.
je hebt ze dus niet getest?

Hoe waren ze verpakt dan?
Door ze in een NAS te schuiven test je hem toch op werking? Daarna kan je een SMART test uitvoeren, zou niet weten hoe ik ze anders vooraf moet testen.

Verpakt in een kleine doos met wat dunne schuim plaketten ertussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 17-10-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ik heb ook nog op mijn andere pc (met nieuwe hardware) de schijven getest maar daar heb ik dezelfde errors. Het zou ook niet moeten aangezien overige schijven van hetzelfde model wel zonder problemen geaccepteerd werden.

Heb contact gehad met de verkoper en die gaat de garantie voor mij afhandelen, Ik heb daar geen zin in en hij heeft dat veel vaker gedaan.

Ik denk dat dit topic gesloten mag worden aangezien we het hier niet opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Xqlus1ve schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Door ze in een NAS te schuiven test je hem toch op werking? Daarna kan je een SMART test uitvoeren, zou niet weten hoe ik ze anders vooraf moet testen.

Verpakt in een kleine doos met wat dunne schuim plaketten ertussen.
Je meldt dat je ze hebt overgenomen van iemand. Dat is niet iets kopen bij een coolblue of zo.
Dan denk ik eerder aan marktplaats. En dat liggen de disks dus op tafel. En heb je ze niet werkend gezien/gehoord.
Ook dat er geen factuur oid bij zit geeft aan dat je ze niet in een winkel hebt gekocht.

Tweedehands iets kopen heeft wel zijn risico;s. Tenzij de prijs echt heel goedkoop was zou ik niet gauw HDDs kopen zonder ze werkend gezien te hebben. Maar dat ben ik.

Nu kijken of je adv serienummer nog garantie kunt claimen.

Lees nu je toevoeging hierboven.
Goed dat de verkoper waar je ze vandaan hebt de garantie afhandeld

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 17-10-2022 14:48 ]

Pagina: 1