Ambilight uitbreiden met Philips Hue

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Hoi,

ik heb een 3-zijdige ambilight TV (links, rechts en boven zitten LED's). Ik wil de onderkant van de TV (die aan de muur hangt) ook verlichten door nntb HUE lamp (of lampen) te syncen met het ambilight systeem.

Ik heb al vanlles geprobeerd (hue play, ledstrip, ..) maar ik heb de ideale lichtbron nog niet gevonden.

Heeft iemand ervaring met het toevoegen van een HUE lamp (of lampen) aan de onderkant van een ambilight TV en ben je tevreden met jouw oplossing?

Hoor het graag,

Thanks!

toevoeging: ideaal zou zijn om mijn ambilight te combineren met een Philips Hue Play - Gradient Light Tube maar ik kan nergens vinden dat dat systeem koppelt met ambilight. iemand ervaring hiermee?

[ Voor 32% gewijzigd door tms5dmark2 op 17-10-2022 11:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tms5dmark2 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:24:
[knip]

toevoeging: ideaal zou zijn om mijn ambilight te combineren met een Philips Hue Play - Gradient Light Tube maar ik kan nergens vinden dat dat systeem koppelt met ambilight. iemand ervaring hiermee?
"Wil je de balk synchroniseren met je televisie? Dan is een Hue Sync Box vereist."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:38
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:17:
[...]

"Wil je de balk synchroniseren met je televisie? Dan is een Hue Sync Box vereist."
Lijkt me stug dat je een Sync Box nodig hebt als je Philips Ambilight hebt. Denk dat dit een algeme opmerking is.

https://www.pocket-lint.c...seren-met-uw-ambilight-tv

Ontopic: Ik heb zelf geen Ambilight, maar ik snap je probleem denk ik wel. De meeste lampen zullen niet mooi samen gaan met wat je hebt. Misschien als je een hue gradient lightstrip pakt en hiervan afplakt wat je niet gebruikt?

@hardware-lover je hebt mijn link niet bekeken.

[ Voor 38% gewijzigd door HenkEisDS op 18-10-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HenkEisDS schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:40:
Lijkt me stug dat je een Sync Box nodig hebt als je Philips Ambilight hebt. Denk dat dit een algeme opmerking is.

https://www.pocket-lint.c...seren-met-uw-ambilight-tv

Ontopic: Ik heb zelf geen Ambilight, maar ik snap je probleem denk ik wel. De meeste lampen zullen niet mooi samen gaan met wat je hebt. Misschien als je een hue gradient lightstrip pakt en hiervan afplakt wat je niet gebruikt?
Philips Hue website info? https://www.philips-hue.c...uis-compact/8718696176306

Koppel ze met de Hue sync box

Maak surroundverlichting mogelijk met de Philips Hue Play HDMI sync box. Zie hoe je lampen, inclusief de Play gradient light tube, knipperen, dimmen, feller worden en van kleur veranderen op basis van de actie op je scherm. Je hebt hiervoor wel een Hue Bridge nodig.

@HenkEisDS, heb ik, en ken ik, zoiets was voor mij geen bruikbaar alternatief.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2022 19:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:45
Heb zelf ook een Philips Ambilight TV met Ambilight aan 3 kanten. (55OLED804)
Hoe ik het al een jaartje of 2 heb werken is door een Philips Hue led-strip in een difuser achter mijn TV meubel te monteren. TV hangt daar zo'n 25-30cm boven aan de muur. Je kan via je TV menu je TV koppelen aan de Hue Hub en dan regelen zij de communicatie onderling automatisch.

Beetje uitproberen welke intensiteit etc het beste werkt via het menu van je Philips TV en dan heb je een heel mooi resultaat. Althans dat vinden wij hier thuis ;)
Mooie vinden wij dat het TV meubel breder is dan de TV en we de hele 2m breedte van de leestrip gebruiken.
Dit geeft een mooie aanvulling onderaan het beeld.

Was eerst een beetje bang dat dit niet snel genoeg zou werken met signalen via de hub maar daar merk je helemaal niets van. Dat hebben ze heel goed geregeld. Verbaas mij erover dat je hier bijna niets over hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik gebruik hyperion ng (https://github.com/hyperion-project/hyperion.ng) om de hue lampen als ambilight te gebruiken.
Pagina: 1