Vraag

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-01 17:44
Hey mede Tweakers!

Ik heb een vraag. Ik heb een HP Omen laptop (type nummer c0100nd) en wil deze op 2 monitoren aansluiten. Ik heb de volgende monitor gezien: Liyama G-Master G2766HSU-B1. Nu heeft mijn laptop een HDMI en een Displayport aansluiting. Hoe sluit ik beide monitoren aan op mijn laptop? Wil de 2 monitoren laten overlappen. Laptop scherm mag uit. Heb het al geprobeerd te googlen maar snap het niet.

Iemand die het in jip en janneke taal kan uitleggen? Of het mogelijk is of niet?

Alvast super bedankt!

[Voor 5% gewijzigd door Daantje92 op 17-10-2022 08:10]

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Eh, kabel Displayport-kabel van laptop naar scherm voor scherm 1
HDMI 2.0-kabel van laptop naar scherm 2.

Rechtermuisknop indrukken op je bureaublad en dan kiezen hoe je je schermen ten opzichte van elkaar wilt hebben en of je je laptop aan of uit wilt.

Google gaf geen nuttige resultaten op monitor aansluiten op laptop?

• Daantje92
White Feather schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:19:
Eh, kabel Displayport-kabel van laptop naar scherm voor scherm 1
HDMI 2.0-kabel van laptop naar scherm 2.

Rechtermuisknop indrukken op je bureaublad en dan kiezen hoe je je schermen ten opzichte van elkaar wilt hebben en of je je laptop aan of uit wilt.

Google gaf geen nuttige resultaten op monitor aansluiten op laptop?
Jawel, maar enkel voor 1 monitor. Althans, dat was mijn zoekresultaat 8)7

Bedankt voor je reactie!

Edit: Ik heb nog even een ander vraag. Is mijn laptop ook geschikt om een 27" QHD op aan te sluiten of is mijn videokaart niet hier geschikt voor? Betekent meer resolutie mindere prestaties?

[Voor 14% gewijzigd door Daantje92 op 17-10-2022 09:25]

• White Feather
Je monitor kan op beide aansluitingen 4K op 60hz aan. QHD is echt geen enkel probleem, tenzij je boven de 144hz gaat. (Dan zou de HDMI-aansluiting een beperking kunnen zijn.)
De genoemde Iiyama G-Master G2766HSU-B1 is voor beide poorten geen probleem.

Wat betreft performance, als je puur desktopwerk doet, dan maakt het niet/nauwelijks uit hoe hoog de resolutie van je scherm is. Als je gaat gamen op een hogere resolutie, dan neemt de performance wel af.

• Daantje92
White Feather schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:03:
Je monitor kan op beide aansluitingen 4K op 60hz aan. QHD is echt geen enkel probleem, tenzij je boven de 144hz gaat. (Dan zou de HDMI-aansluiting een beperking kunnen zijn.)
De genoemde Iiyama G-Master G2766HSU-B1 is voor beide poorten geen probleem.

Wat betreft performance, als je puur desktopwerk doet, dan maakt het niet/nauwelijks uit hoe hoog de resolutie van je scherm is. Als je gaat gamen op een hogere resolutie, dan neemt de performance wel af.
Thx! Als ik een QHD monitor heb aangesloten, kan je er dan ook voor kiezen dat je Full HD gamed? Of ondersteund een QHD geen Full HD?

• White Feather
Dat is op zich geen probleem. LCD-panelen hebben echter een native resolutie. Bij een QHD-monitor is dat 2560x1440.

Als je daar 1920x1080 naar toe gaat sturen (en daarmee het hele beeld vult), dan heb je dus een data voor 1 pixel die over meer pixels verdeeld moet worden. Dat ziet er vaak niet zo mooi uit.

Maar daar hebben ze tegenwoordig een oplossing voor. Upscaling van het FHD beeld naar de QHD-resolutie gebeurt dan door de grafische kaart zelf.

AMD heeft daar FSR en RSR voor.

• Daantje92
White Feather schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:24:
Dat is op zich geen probleem. LCD-panelen hebben echter een native resolutie. Bij een QHD-monitor is dat 2560x1440.

Als je daar 1920x1080 naar toe gaat sturen (en daarmee het hele beeld vult), dan heb je dus een data voor 1 pixel die over meer pixels verdeeld moet worden. Dat ziet er vaak niet zo mooi uit.

Maar daar hebben ze tegenwoordig een oplossing voor. Upscaling van het FHD beeld naar de QHD-resolutie gebeurt dan door de grafische kaart zelf.

AMD heeft daar FSR en RSR voor.
Hmmm, wat zou jij doen? Ik wil het liefst een 32" monitor maar die zijn vaak QHD. Ik wil niet op QHD gamen want dan gaat mijn performance omlaag. Dan toch maar voor Full hd een 27"?

• White Feather
Tja, 32” heb je ook op FHD, maar dat is niet om aan te zien. Er zijn ook al veel mensen die FHD op 27” al te groot/grof vinden (pixels kunnen tellen).

Als het om snelle games gaat, dan zul je waarschijnlijk niet eens zien dat de resolutie niet die van de monitor is.

Ik heb zelf 1x 27”@QHD en een 32”@4K (ik werk veel met data).

Ik game op de 4K, maar dat is op een RX 5700XT. Die is een flink stuk sneller dan een 6600M.

• Daantje92
White Feather schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:39:
Tja, 32” heb je ook op FHD, maar dat is niet om aan te zien. Er zijn ook al veel mensen die FHD op 27” al te groot/grof vinden (pixels kunnen tellen).

Als het om snelle games gaat, dan zul je waarschijnlijk niet eens zien dat de resolutie niet die van de monitor is.

Ik heb zelf 1x 27”@QHD en een 32”@4K (ik werk veel met data).

Ik game op de 4K, maar dat is op een RX 5700XT. Die is een flink stuk sneller dan een 6600M.
Hmm, ik zou ook evt voor een 32" 1440p scherm kunnen gaan. De LG 32GP850-B schijnt wel een goeie te zijn. Wat voor setup heb je eigenlijk nodig om triple A games op een QHD max settings en minstens 144hz te gamen? Ik lees dat je dat met een rtx 3070 wel moet lukken. Als je dan gaat googlen komen je verschillende soorten 3070 kaarten tegen. Zit er daar weer verschillen in? Ik kwam trouwens deze desktop tegen op tweakers: Lenovo Legion T5 26AMR5.

Wat zou jij aanraden?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee