Usb c hub werkt half..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 22:27
Ik heb een hp zbook firefly g8. Daar zitten 2 usb c poorten op (die ongeveer alles kunnen doorgeven). Nu heb ik meerdere hubs gebruikt om 2 monitoren aan te sluiten op mijn laptop, maar de ene helft werkt niet en de andere wel. En als ik de niet werkende hubs op een andere laptop aansluit werken ze wel.
De hub die ik nu gebruik is deze: https://amzn.eu/d/1ZIcP1w
Als ik hem inplug dan krijg is alles werkend, behalve mijn 2 aangesloten hdmi poorten naar mijn externe monitoren. Getest op een ander apparaat; de poorten werken wel. Ik zou graag willen weten waar het aan ligt, want graag zou ik deze hub (of soortgelijke) willen gebruiken.

In Windows (11) zie ik de monitoren wel in apparaatbeheer en in de beeldscherm instellingen staan er 2 extra schermpjes afgebeeld naast mijn laptopscherm. Alleen zijn die schermpjes heel klein en worden dus niet goed herkent.

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, alle drivers die er iets mee te maken kunnen hebben ge-update en ook de bios ge-update. Lang op internet gezocht, maar nog geen werkende oplossing gevonden. Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is het output-vermogen van jouw ZBook? Ik vermoed namelijk dat deze niet genoeg levert om 2 monitoren aan te sturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Thanks voor het meedenken! Goeie vraag, hoe zou ik daarachter kunnen komen? Enige info wat ik in de officiële specsheets kan vinden is dit:
2 ThunderboltTM 4 with USB4TM Type-C® 40Gbps signaling rate (USB Power Delivery, DisplayPortTM 1.4, HP Sleep and Charge)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:53
Daar kan het niet aan liggen. Thunderbolt 4 heeft ruim voldoende bandbreedte voor 2x 4k monitoren Naar mijn idee zou het in theorie moeten werken. Maar de praktijk is met dit soort dingen vaker weerbarstig.
Heb je de usb-c kabel getest? Is ook nog wel eens het euvel. Oh, laat maar. Die zit vast, geloof ik.

Op welke laptop werkte het wel? En wat voor poort heeft die laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Het werkte wel op een laptop van mijn collega, geen idee wat hij heeft. En op mijn low budget Chromebook R11 werkt het ook, alleen kan die maar 1 van de 2 schermen aansturen (maar dat heeft wss te maken met het chromebook en niet met de hub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
Die heeft mogelijk alleen usb-c met power delivery en displayport alt mode. Jouw laptop heeft thunderbolt. Thunderbolt zou compatible moeten zijn met usb-c, aangezien voor een belangrijk deel dezelfde protocols worden gebruikt. Ik zie dit toch regelmatig mis gaan. Vooral bij de goedkopere merken. Ik denk dat het toch aan de dock ligt, maar wellicht kun je een andere thunderbolt laptop proberen.
Hier heb ik een thunderbolt 4 dock die prima werkt met thunderbolt laptops, maar juist problemen geeft met een usb-c laptop, terwijl ook dat officieel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Heb je nog een tip voor een betaalbare dock met soortgelijke functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
Ik gebruik zelf de thunderbolt 4 dock van OWC. Die kost zo'n 360 euro. Er zijn weinig betaalbare thunderbolt docks. In beginsel heb je dat niet nodig, want je hebt aan usb-c genoeg.
Ik heb ook goede ervaringen met I-tec. Zelf heb ik de I-tec uitvoering: i-tec USB 3.0 / USB-C / Thunderbolt 3 Dual Display Docking Statio.... Dit is een universele dock voor €200 met DisplayLink. Werkt gegarandeerd. Misschien is DisplayLink zo gek nog niet, want dat werkt meestal prima. En tweedehands ook nog wel regelmatig betaalbaar te krijgen.

Maar het zou ook met een 'normale' usb-c dock moeten kunnen. Bijvoorbeeld deze: uitvoering: i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 ... voor €140. Maar helaas durf ik geen garanties te geven dat deze werkt.
Pagina: 1