Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Het lijkt mij dat dit niet kan met een ander mobo. Hier moet je echt twee dezelfde mobo's voor hebben. Een bios stuurt de hardware op je mobo aan. Een fabrikant koopt een bepaald merk bios. Bijvoorbeeld Award. en pas deze zo aan dat deze op zijn bord werkt. Een ander bios op een bord is dus absoluut niet mogelijk.
2 verschillende werkt dus niet... 
Misschien kun je zo'n truukje met een flop uithalen
(weet niet precies hoe het gaat maar iemand hier weet het vast wel..
)
Geloof dat je bij award (of was het nou phoenix
) een bin bestandje een bepaalde naam op een bootflop moet geven... 
(zoals ik al zei weet ik niet precies het hoe/wat, maar probeer google maar eens of de search hier..
Misschien kun je zo'n truukje met een flop uithalen
(weet niet precies hoe het gaat maar iemand hier weet het vast wel..
Geloof dat je bij award (of was het nou phoenix
(zoals ik al zei weet ik niet precies het hoe/wat, maar probeer google maar eens of de search hier..
Eeuwige n00b
Kijk (als niets anders meer lukt) eens bij de site van de makers van je mobo.. die hebben nog wel eens leuke oplossingen. (Bij epox kun je nieuw Bios eeprommetje kopen voor 30 piekies...)succes
Flickr PSN ID= cheironnl
omdat de rest niet echt nuttige info geeft heb ik maar even gezocht... 
Hoop voor je dat je een AMI bios of een Award bios hebt..
dit linkje
dit linkje
Eeuwige n00b
Dank je maar weerOp dinsdag 28 augustus 2001 17:26 schreef fazer het volgende:
dit linkje
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
2 verschillende werkt uitstekend , alleen moet de bios chip van het zelfde type zijn 2MB bijv ... dus niet nieuw en oud type mobo ... bij moderne atx mobo's kan het vrijwel altijd
Verwijderd
Altijd leuk om te lezen dit soort reactiesOp dinsdag 28 augustus 2001 17:26 schreef fazer het volgende:
dit linkje
Sorry hoor...

bedoelde het goed...
Wanneer reageerd cool0 nou
bedoelde het goed...
Wanneer reageerd cool0 nou
Eeuwige n00b
Dan benne we weer happyOp dinsdag 28 augustus 2001 17:44 schreef fazer het volgende:
Sorry hoor...![]()
bedoelde het goed...
Flickr PSN ID= cheironnl
Heeft je vader niet gezegd dat je van die joints af moet blijven..Op dinsdag 28 augustus 2001 17:45 schreef cheiron het volgende:
[..]
Dan benne we weer happy
Eeuwige n00b
Verwijderd
Ik sluit mij daar dan bij aanOp dinsdag 28 augustus 2001 17:45 schreef cheiron het volgende:
[..]
Dan benne we weer happy
Hehe .. nee die is op vacantieOp dinsdag 28 augustus 2001 17:46 schreef fazer het volgende:
[..]
Heeft je vader niet gezegd dat je van die joints af moet blijven..![]()
![]()
Maareh ... is je probleem nu al opgelost
We doen ons best .....
Flickr PSN ID= cheironnl
Mijn probleemOp dinsdag 28 augustus 2001 17:49 schreef cheiron het volgende:
[..]
Hehe .. nee die is op vacantie
Maareh ... is je probleem nu al opgelost
We doen ons best .....
je bedoeld het probleem van cool0
Eeuwige n00b
Hehehe 
jep ... kijken of onze bijdragen nog nut hebben gehad
jep ... kijken of onze bijdragen nog nut hebben gehad
Flickr PSN ID= cheironnl
Nope probleem is niet opgelost 
Dus heb geprobeerd te hotswappen maar dat maakte niks uit.
Ik heb een maat gebeld die heb op z'n werk een hardware matige bios flash geval dus daar gaat hij nu naar toe .
Dus heb geprobeerd te hotswappen maar dat maakte niks uit.
Ik heb een maat gebeld die heb op z'n werk een hardware matige bios flash geval dus daar gaat hij nu naar toe .
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
En die tip op dat linkje dat ik gepost heb 
of heb je geen AMI of Award BIOS?
of heb je geen AMI of Award BIOS?
Eeuwige n00b
Heb een award maar dat werkt alleen als die zover komt zodat die nog naar een floppy zoekt en zelfs dat deed hij niet ik heb het wel geprobeerd btw
Dacht dat je daarmee je bios kon herstellen..Op dinsdag 28 augustus 2001 20:51 schreef cool0 het volgende:
Heb een award maar dat werkt alleen als die zover komt zodat die nog naar een floppy zoekt en zelfs dat deed hij niet ik heb het wel geprobeerd btw
Heb je nog geluk dat je iemand kent met zo'n eeprom flasher..
Eeuwige n00b
Ik heb dus ook mijn bios flash verneu*kt, zie ook m'n reply in [topic=210882/1/100] Er schijnt dus dat Award een bootblock optie heeft (Wat volgens de asus website de A7V133 ook heeft) en dat je dan een special recovery disk kan maken dmv een autoexec bestandje te maken, maar als ik dat doe, doet m'n pc niets
Iemand een oplossing
Verwijderd
Heb zelf ooit es m'n bios gemold (was een asus p2b bordje) Gewoon te vaak geflashed denk ik. Nu had ik van iemand een oud p2b-f bordje gekregen met kapotte AGP poort waar ik dus de bios chip af kon slopen. Maar deze p2b-f bios bleek dus niet over te zetten naar de p2b (werkte gewoon niet, goh
) Dus toen de grote flash-wissel-truuk: p2b-f bordje opstarten, flashen met de bios van de p2b (dus met een andere bios dan die van de p2b-f) en toen de chip overgezet)
En dat werkt tot nu toe nog steeds perfect.
Dus volgens mij kan je wel een bios flashen naar een ander versie van een mobo. Dus je kan proberen via hotswap truuk jouw defecte bios op dat andere moederbord te zetten en vervolgens dat chipje te flashen naar een bios van jouw moederbord, bios er weer uit en in je oude moederbord zetten en booten.
Weet niet of dit dus gaat werken, maar veel mis kan er niet gaan lijkt me
En dat werkt tot nu toe nog steeds perfect.
Dus volgens mij kan je wel een bios flashen naar een ander versie van een mobo. Dus je kan proberen via hotswap truuk jouw defecte bios op dat andere moederbord te zetten en vervolgens dat chipje te flashen naar een bios van jouw moederbord, bios er weer uit en in je oude moederbord zetten en booten.
Weet niet of dit dus gaat werken, maar veel mis kan er niet gaan lijkt me
Losse eeprom flash module waar je rommetje in kan drukken is ben ik bang je laatste redmiddel..... 
Tis wel een trieste zaak, maar kan niks anders verzinnen zo 1..2..3 .
Die diskette met dat batch bestandje heb je al geprobeerd, heb ik gelezen...dan houdt het heel hard op, of idd hotswappen, maar dan moet je ff een identieke mobo vinden, niet iemand met een zelfde mobo hier op GoT, die dat ff voor die jongen kan doen??
Die diskette met dat batch bestandje heb je al geprobeerd, heb ik gelezen...dan houdt het heel hard op, of idd hotswappen, maar dan moet je ff een identieke mobo vinden, niet iemand met een zelfde mobo hier op GoT, die dat ff voor die jongen kan doen??
Maar volgens de website van MSI ed moet je met een Award bios een autoexec maken met een bin file, maar asus levert alleen maar awd files, kan ut daaraan liggenOp woensdag 29 augustus 2001 11:47 schreef Sundead het volgende:
Losse eeprom flash module waar je rommetje in kan drukken is ben ik bang je laatste redmiddel.....
Pagina: 1