Meubels kopen, waar haal je goed spul voor weinig?

Pagina: 1
Acties:
  • 27.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nu ben ik bezig met mijn eethoek thuis een beetje opnieuw inrichten. Zo heb ik een nieuwe tafel nodig (rond, 110cm diameter) en 2 kasten om dingen op te bergen en om de hoek wat aan te kleden met accessoires.

Maar als ik bij Eijerkamp of andere zaken kijk waar ze enigszins leuke spullen aanbieden, dan telt het al heel snel op. Een beetje kast kost al snel €1200 tot €1800, een kleine rond tafel zit ook al snel tegen de €1000, en dan wil ik er een lamp boven wat er een beetje leuk uitziet: +€400.

Een paar meubels voor €4500 vind ik toch wel echt gestoord. Zeker als je weet dat ze er makkelijk 60% marge op pakken ;) Er zijn wel outlet-winkels te vinden natuurlijk, maar die hebben vaak óf geen online shop om doorheen te kijken (je moet op bezoek); óf het assortiment is bedroevend; óf de objecten hebben zichtbaar schade; of een combinatie van alles :+

Ikea is een optie (niks mis mee) maar dat heb ik nu al en de afgelopen 12+ jaar ook al. Daar wil ik juist vanaf en ik wil juist iets mooiers hebben.

Via websites zoals Hubo kan je een offerteaanvraag doen voor op-maat-gemaakte meubels. Dat klinkt leuk, maar de offerte die ik kreeg voor 1 kast zoals ik die bij een online shop vond ben ik twee (!!) keer zoveel geld kwijt. En dan weet je niet wat je krijgt.

Zelf doen klinkt ook niet verkeerd, maar ik ben geen timmerman en hoewel ik de materialen wel heb, ben ik gewoon niet bekend met verbindingen maken, houtsoorten, scharnieren, deuren, lades, etc. Dat is volgens mij een opleiding an sich, en die heb ik niet. Misschien is een goede cursus houtwerken volgen goedkoper op langere termijn :7

Nu weet ik dat keukens vaak in Duitsland worden gekocht omdat ze daar stukken goedkoper zijn. Maar er zijn veel keuzes, je kan over de hele lengte van het land de grens over en een boulevard vinden :o Waar kan ik goed online voorraden vinden en welke winkels zijn goed?

Kortom: Waar koop of haal je goede meubels die best duurder mogen zijn dan Ikea, maar waar je niet direct de hoofdprijs voor betaalt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 17:20
Verkeerde moment om in de markt te staan. Hout is enorm duur geworden en meubels ook. Marges van 60% zijn geen norm meer. Ik denk dat op dit moment IKEA en consoorten nog de beste optie is. Anders eens gaan zoeken in de tweedehandswinkels.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Laatst wat bij de outlet van zitmaxx gehaald. Daar staan ze ook online. Maar gaan kijken in de outlet is een beter idee, voor evt schades.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Kijk alle filmpjes van Mike Farrington op youtube en koop daarna een zaag. :+
Custom kasten laten maken is een dure hobby. Je bent zo drie dagen bezig met zagen, schuren, lakken en afmonteren. Plus dat men vaak A-kwaliteit hardware gebruikt vanwege de vele stelmogelijkheden in scharnieren en ladegeleiders. Die functies heb je bij machinaal geproduceerd spul wat minder snel nodig, maar tikken met 5-8 euro per scharnier of 30.- per lade wel aan als je voor handgemaakt gaat. Als je zelf gaat klussen zou ik ook voor A-kwaliteit hardware kiezen, je koopt dan een stukje frustratie af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:32
Ik kan Albers in Meppen erg aanbevelen. Goed zwaar kwaliteitsspul, beter dan Ikea en vriendelijk gesprijsd. Supergroot daar, volop keus. Alleen was ik daar wel net op tijd vlak voor de prijsstijgingen, dus weet niet hoe alles daar gestegen is.

[ Voor 42% gewijzigd door aljooge op 16-10-2022 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor kasten zou je bij https://tylko.com kunnen kijken. Op maat gemaakt maar via een mooi machinaal proces. Prijs ligt hoger dan bij Ikea, maar de kwaliteit is er dan ook naar.

Voor de rest eindigen wij hier toch altijd bij de Ikea…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je woont rondom Amsterdam. Is daar nou serieus niemand te vinden via Facebook Marktplaats, een oproepje in het lokale krantje of supermarkt om custom iets te maken? Hele hordes studenten met een "kunst / doe" opleiding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dipsausje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:07:
Voor kasten zou je bij https://tylko.com kunnen kijken. Op maat gemaakt maar via een mooi machinaal proces. Prijs ligt hoger dan bij Ikea, maar de kwaliteit is er dan ook naar.

Met code CLD25 kun je 25% korting scoren ook nog. Code werkt blijkbaar wel tot 18 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-04 11:12
Onze eerste stap na Ikea was Trendhopper. Intussen even geleden maar volgens mij zitten ze nog steeds in het tussen segment, vrij goede prijs kwaliteitverhouding. En niet zo standaard als de Ikea.
https://www.trendhopper.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door peter13579 op 16-10-2022 21:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brobber
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 18:43
Bij ons komt op de bank na alles van marktplaats/kringloop/vintagewinkel
Relatief goedkoop (op mid century design na), oerdegelijk. Maar het moet wel je smaak zijn natuurlijk.

Enigszins offtopic:
Ik gok dat zelfs opa's donkergebeitste massieve buffetkast over twintig jaar weer meer waardering zal hebben omdat ze duurzaam en niet stuk te krijgen zijn (echt massief eikenhout moet je voelen!)

En misschien ook tegen die tijd relatief zeldzaam want ze verdwijnen in rap tempo naar oost europa of in de allesbrander

(Ik vind ze ook niet echt mooi overigens en mijn vrouw al helemaal niet :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-03 18:52
tjah als je iets 'mooiers' wil hebben dan zal je daar ook voor moeten betalen. Niet dat ikea of dergelijke winkels geen mooie spullen hebben, maar het verschil zit meestal ook in materiaal en afwerking. En ja je betaalt ook voor design, merk, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Blue-eagle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:14:
Er zijn wel outlet-winkels te vinden natuurlijk, maar die hebben vaak óf geen online shop om doorheen te kijken (je moet op bezoek); óf het assortiment is bedroevend; óf de objecten hebben zichtbaar schade; of een combinatie van alles :+
Zoek je uitsluitend online, of wil je vooraf weten waar je aan toe bent?

Either way: fysieke lokale winkels deden het hier goed, maar ook online fonQ en Combo Design. De laatste geven een zeer nette korting t.o.v. de websiteprijs, toen ik per mail een offerte vroeg.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Laatst online: 21:41
In 2016 waren wij ook 1800 voor een tafel set, 1100 voor de kast, 1600 voor de bank kwijt. Wij kochten bij Montel, Mokana & Lowik,

(Goede) meubels zijn duur. Goedkoop is in meubelland duurkoop. Koop iets massiefs en tijdloos, mango, eiken, iets dat je kunt schuren en verven. Kost een paar duiten maar je hoeft niet iedere paar jaar een nieuw kartonnen ikea kastje te kopen. Tenzij dat natuurlijk je ding is.

Wat je in veel gevallen kunt doen is vergelijkbare modellen online kopen. Scheelt vaak tov de winkel. Tenzij je een beetje kunt pingelen.

[ Voor 18% gewijzigd door MagniArtistique op 16-10-2022 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:05

St@m

@ Your Service

Boer Staphorst

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alsnog kneiterduur voor wat je krijgt (samengeperst hout).

In deze tijd nieuwe meubeld kopen: Je betaalt inderdaad de hoofdprijs.

Kijk op Marktplaats. Of... Doe een dagje kringloopwinkels in de regio.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Ik denk dat je gewoon goed moet kijken en een beetje opletten.

Zo hebben wij jarenlang steeds een bank van de Ikea gehad, Kramfors, superkwaliteit als je bedenkt dat er non-stop 4 honden Formule 1 op hebben geracet.

Ook is veel van het spul allemaal uit dezelfde fabriek afkomstig. Ik neem als voorbeeld een stoel die ik bij Trendhopper, BudgetHomestore XXL en Goossens heb gezien. Exact dezelfde stoel, de leverbare uitvoering van stof hebben ook allemaal dezelfde naam, Preston dit en dat, maar er zit wel een dik prijsverschil in.
Idem met eetkamertafels, jeweetwel, die joekels van 2.40 x 1.10 waarbij je keuze hebt uit blad en onderstel.

Slim shoppen en anders verdelen over jaren, een bank slijt sneller als je bijvoorbeeld zoals wij rauwdauwers als huisdieren hebt. Dus een degelijke tafel en dressoir en dat kastje bij de tv, ja ze zijn fan van de getekende RedBull reclame, vervang ik elke 3 jaar.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ga naar Duitsland en haal bij Xxl of Höffner. Kan je met ieder budget terecht. Zo was ik eigenlijk van plan om Hülsta tafel vandaan te halen maar dat mocht niet vanwege de douane, ja vraag niet waarom, leven in de EU maar er was iets meer belasting of importeren, nou persoonlijk denk ik dat er geen haan naar gaat kraaien maar ok.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een eettafel van Made.com waarbij ik positief verrast ben over de kwaliteit. Online verkoop en made in China, maar ze hadden ook een showroom in Amsterdam waar je eea live kon bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 17-10-2022 04:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Marktplaats?

Dat is natuurlijk goed zoeken, en het 'gedoe' van grote meubels ophalen met een aanhanger, maar dan koop je wel voor € 150 een prima kast die 3 jaar geleden nieuw € 995 was...

[ Voor 88% gewijzigd door Harrie_ op 17-10-2022 06:53 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-04 08:30
België (Peer) is een optie om eens te gaan kijken. Daar kun je nog wel eens wat vinden tegen een leuke prijs. Ooit daar een bankstel (leer, 3 zits en 2,5 zits plus hocker) gekocht voor een zeer schappelijke prijs incl. bezorgen (+/- €1000,-). Was wel een showroommodel, maar is toch een kleine 20 jaar meegegaan.

En je kan eens op https://www.haco.nu/# kijken. Meerdere vestigingen door het land. Zelf erg goede ervaringen mee.

update: https://www.haco.nu/00326...tkamertafel-blank-o120-cm € 289,00 en heeft een diameter van 120cm. Houd je nog genoeg budget over voor een paar kasten erbij

[ Voor 16% gewijzigd door Colini op 17-10-2022 07:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik ben erg te spreken over de meubels van De Eekhoorn Dutch Furniture (Woood, BePureHome). Wordt o.a. verkocht bij Karwei, Loods5, Basic Label maar ook Wehkamp.

Tafels zijn gewoon massief eiken, kasten hebben ze ook in massief eiken / HDF. Voordeel is als je iets uitgekozen hebt, wacht tot ze bij de Karwei weer 20% kortingsbonnen hebben en bestel daar dan :D. Is weer snel verdient.

Als voorbeeld je ronde eettafel: https://www.karwei.nl/ass...night-129x77-cm/p/B513270 en je hoge kasten: https://www.fonq.nl/produ...ravure-opbergkast/833923/

Natuurlijk moet het wel je smaak zijn, maar prijs kwaliteit ben ik erg over te spreken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:03
Colini schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 06:59:
België (Peer) is een optie om eens te gaan kijken. Daar kun je nog wel eens wat vinden tegen een leuke prijs. Ooit daar een bankstel (leer, 3 zits en 2,5 zits plus hocker) gekocht voor een zeer schappelijke prijs incl. bezorgen (+/- €1000,-). Was wel een showroommodel, maar is toch een kleine 20 jaar meegegaan.

En je kan eens op https://www.haco.nu/# kijken. Meerdere vestigingen door het land. Zelf erg goede ervaringen mee.
Ik weet niet of momentopnames van toen we nét de euro hadden nu nog geldig zijn :+

On-topic: zelf een blad kopen en losse poten. Zeker als je dat industriële ontwerp wil met zwarte kruispoten is er keuze genoeg. Zo heb ik mijn bureau gemaakt van een eettafelblad en een losse set poten.

Voorbeeld van poten:
https://robustiekwonen.nl...lpoten/stalen-tafelpoten/

Miss Waah vond de poten zo leuk (diamond x poor) dat we voor de eettafel beneden eenzelfde set hebben besteld. Van een standaard eikenhouten tafel maar ééntje met industrieel ontwerp voor 159 euro _/-\o_

Verder ben ik Woood fan. Hebben eikenhouten tafelbladen, Nederlandse fabriek, goede aftersales (ooit een dressoir waarvan het bovenblad waterschade had van het aquarium wat er op stond, kreeg een gratis nieuw bovenblad en 2 ladefronten opgestuurd)

Vb: https://basiclabel.nl/cat...vVgRsqUMoUJQaAuuVEALw_wcB

Zelf behandelen naar smaak en je bent geen 1000 euro kwijt en hebt het zelf samengesteld.

Daarnaast: IKEA heeft zoveel smaken, en ook gewoon kwaliteit. Het labeltje zou het verschil niet moeten maken. Veel merken differentiëren zich vooral op "kijk in premium lijken" ipv dat het ook echt premium kwaliteit is....

Verder vraag jezelf af: is 4500 euro voor iets dat, wanneer goede kwaliteit, met gemak 10 tot 20 jaar mee gaat echt duur? Men schrijft telefoons van 1000 euro met gemak in 2 jaar af tegenwoordig :+ met 10 jaar gebruik heb je het over iets meer dan één euro per dag. En daar ga je misschien een euro per dag van maken waarbij je een compromis gaat doen in kwaliteit of je smaak.

Liever 1x goed dan 2x kopen omdat je het toch net niet mooi vind

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34
Woonexpress kan ik je aanbevelen. Ruim assortiment en betaalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nu ben ik bezig met mijn eethoek thuis een beetje opnieuw inrichten. Zo heb ik een nieuwe tafel nodig (rond, 110cm diameter) en 2 kasten om dingen op te bergen en om de hoek wat aan te kleden met accessoires.

Maar als ik bij Eijerkamp of andere zaken kijk waar ze enigszins leuke spullen aanbieden, dan telt het al heel snel op. Een beetje kast kost al snel €1200 tot €1800, een kleine rond tafel zit ook al snel tegen de €1000, en dan wil ik er een lamp boven wat er een beetje leuk uitziet: +€400.

Een paar meubels voor €4500 vind ik toch wel echt gestoord. Zeker als je weet dat ze er makkelijk 60% marge op pakken ;) Er zijn wel outlet-winkels te vinden natuurlijk, maar die hebben vaak óf geen online shop om doorheen te kijken (je moet op bezoek); óf het assortiment is bedroevend; óf de objecten hebben zichtbaar schade; of een combinatie van alles :+

Ikea is een optie (niks mis mee) maar dat heb ik nu al en de afgelopen 12+ jaar ook al. Daar wil ik juist vanaf en ik wil juist iets mooiers hebben.

Via websites zoals Hubo kan je een offerteaanvraag doen voor op-maat-gemaakte meubels. Dat klinkt leuk, maar de offerte die ik kreeg voor 1 kast zoals ik die bij een online shop vond ben ik twee (!!) keer zoveel geld kwijt. En dan weet je niet wat je krijgt.

Zelf doen klinkt ook niet verkeerd, maar ik ben geen timmerman en hoewel ik de materialen wel heb, ben ik gewoon niet bekend met verbindingen maken, houtsoorten, scharnieren, deuren, lades, etc. Dat is volgens mij een opleiding an sich, en die heb ik niet. Misschien is een goede cursus houtwerken volgen goedkoper op langere termijn :7

Nu weet ik dat keukens vaak in Duitsland worden gekocht omdat ze daar stukken goedkoper zijn. Maar er zijn veel keuzes, je kan over de hele lengte van het land de grens over en een boulevard vinden :o Waar kan ik goed online voorraden vinden en welke winkels zijn goed?

Kortom: Waar koop of haal je goede meubels die best duurder mogen zijn dan Ikea, maar waar je niet direct de hoofdprijs voor betaalt?
marktplaats in de gaten houden, echt bovenop gaan zitten, staat genoeg moois tussen maar goed spul is zo weg, dis fatsoenlijk geld bieden als je wat wilt hebben en een beller is sneller. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:58

hbsJR

All rounder

Als ik het verhaal goed begrijp wil je een hele benedenverdieping onder de 4500 euro aankleden? Dan wens ik je veel succes. Met een combinatie van leenbakker, ikea, kringloop en marktplaats zal je ver komen, maar ik vraag mij af of je dan echt tevreden bent.

Je zou eens kunnen rondvragen of een interieurontwerper in de buurt hebt. Meestal hebben die toegang tot meubels die je niet zo snel online kan vinden en van een goede kwaliteit zijn. Je zal wellicht meer betalen, maar dan ga je meubels 8 / 10 jaar prima mee.

Ik ben het wel met je eens dat de grotere winkels een fikse marge rekenen, maak vaak krijg je via een interieurontwerper wel een goede prijs voor producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 01:01:
[...]

Alsnog kneiterduur voor wat je krijgt (samengeperst hout).

In deze tijd nieuwe meubeld kopen: Je betaalt inderdaad de hoofdprijs.

Kijk op Marktplaats. Of... Doe een dagje kringloopwinkels in de regio.
De Type01 van Tylko is 13-laags berkenmultiplex, dat is toch echt wel een ander soort materiaal dan het geperste hout wat de Ikea gebruikt. Systeem zit ook echt strak in elkaar, je kan de hele kast inclusief deuren en lades zonder schroevendraaier in elkaar zetten en het past ook allemaal perfect. De 02 en 03 heb ik geen ervaring mee.

Bij veel winkels die net boven het prijssegment van de Ikea zitten heb ik vaak het gevoel dat de materialen wel ok kunnen zijn, maar dat installeren tegenvalt omdat dingen net niet passen of er niet zo goed is nagedacht over het hoe.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

hbsJR schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:05:
Als ik het verhaal goed begrijp wil je een hele benedenverdieping onder de 4500 euro aankleden? Dan wens ik je veel succes. Met een combinatie van leenbakker, ikea, kringloop en marktplaats zal je ver komen, maar ik vraag mij af of je dan echt tevreden bent.
[...]
Je begrijpt het verhaal dus niet goed, want TS geeft aan een nieuwe tafel en 2 kasten te willen kopen en geeft daarbij tevens aan dat hij 4500 euro voor die 3 meubelstukken toch wel wat gortig vindt. In de laatste zin van de OP staat letterlijk dit:
[...]
Verder is dit gewoon een rare reactie :/. Zelfs al zou TS een budget hebben van 4500 euro; met een kleine 5k kun je prima een huis leuk aankleden, maar we zitten hier natuurlijk in de 'Tweakers-bubbel' met het idee dat iedereen altijd aan de bovenkant van de markt moet zitten (met het advies "ga op zoek naar een interieurontwerper" :'))

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:18

Theo

moederbord

Goede meubels zijn duur, en zijn duur met een reden. Een goedkope bank gaat een paar jaar mee voordat ie doorzakt, een goede bank kan 20+ jaren meegaan. Zo ook voor overige meubels; goede meubels zijn nu duur, maar op lange termijn zijn ze goedkoper.
Maar doordat we steeds meer in een wegwerpmaatschappij zijn beland waarbij meubels maar een paar jaar mee hoeven te gaan is daardoor de illusie ontstaan dat goede meubels zeer duur zijn. Dit terwijl men momenteel een stukje geperst karton met een geprint en geplastificeerd papierlaagje gebruikt om meubels van te maken(Ikea), en men steeds meer dit als 'standaard' begint te zien.

Je kunt zoeken naar tweedehandse meubels. Vooral van de betere merken is tweedehands best veel te vinden op bijv Marktplaats. Je kunt ook zoeken of er bedrijven zijn die in goede tweedehands meubels handelen. Ik heb bijv twee hoge Chesterfield banken met hoge stoelen staan die nieuw samen meer dan 10k zouden kosten. Bij een tweedehands dealer was ik maar 2k kwijt voor deze.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 11:38
Een tip die ik je nog kan geven is veilingen zoals BVA Auctions eens te bekijken. Veelal zijn hier failliiesement uitverkopen van vannalles en wat of "dagaanbiedingen", maar er zitten ook regelmatig winkels (en dus ook meubelwinkels) tussen die wat restpartijen of spullen van vorig jaar per veiling aanbieden.
Ik heb via BVA destijds toen wij ons huis kochten (in 2018) via die weg bij een meubelzaak in Eindhoven een ruime massieve eetkamertafel gekocht (100x220cm) voor 180 euro excl. veilingkosten. Bij elkaar zal het nog geen 250 euro geweest zijn (kan het niet meer zien, is vaak 10-20% er bovenop), de originele stikker hing bij afhalen nog aan de tafel en de originele prijs was meen ik rond de 1000 euro. Er was niets mis met die tafel, hij was gewoon nieuw, men ging daar toen alleen wat inventaris opruimen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:48
Als je voor nieuw gaat zou ik de eigen collectie van Loods 5 eens bekijken. Goedkoper en online te bekijken. Kan wel aanraden om het ook in de showroom te checken voor je bestelt. https://loods5.nl/eigen-collectie

Als je echt goedkoop wilt is marktplaats idd the way to go maar daar moet je wel de tijd voor nemen/hebben om een mooi interieur bij elkaar te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:58

hbsJR

All rounder

Harrie_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Je begrijpt het verhaal dus niet goed, want TS geeft aan een nieuwe tafel en 2 kasten te willen kopen en geeft daarbij tevens aan dat hij 4500 euro voor die 3 meubelstukken toch wel wat gortig vindt. In de laatste zin van de OP staat letterlijk dit:

[...]

Verder is dit gewoon een rare reactie :/. Zelfs al zou TS een budget hebben van 4500 euro; met een kleine 5k kun je prima een huis leuk aankleden, maar we zitten hier natuurlijk in de 'Tweakers-bubbel' met het idee dat iedereen altijd aan de bovenkant van de markt moet zitten (met het advies "ga op zoek naar een interieurontwerper" :'))
Een interieurontwerper is echt niet alleen voor de bovenkant van de markt. Het is juist een professional die enorm kan helpen om te zien waar je kosten kan besparen. Als je een goede vind heb je juist iemand die met je mee kan denken. Afhankelijk wat voor kast je nodig hebt en wat voor functie het moet hebben kan het heel snel in de kosten lopen. Ja, je kan een billy kast kopen die na een maand scheve planken heeft.

Ook kan een interieurontwerper bijvoorbeeld helpen met maatwerk. Ja, je hoort het goed, een kast laten maken kan soms goedkoper zijn dat een kast bestellen bij een winkel.

Iemand die dag in, dag uit met meubels en interieur bezig is kan je dan echt wel helpen om te zien of je onder die 4500 euro kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40

dragonhaertt

@_'.'

hbsJR schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:33:
[...]

Een interieurontwerper is echt niet alleen voor de bovenkant van de markt. Het is juist een professional die enorm kan helpen om te zien waar je kosten kan besparen. Als je een goede vind heb je juist iemand die met je mee kan denken. Afhankelijk wat voor kast je nodig hebt en wat voor functie het moet hebben kan het heel snel in de kosten lopen. Ja, je kan een billy kast kopen die na een maand scheve planken heeft.

Ook kan een interieurontwerper bijvoorbeeld helpen met maatwerk. Ja, je hoort het goed, een kast laten maken kan soms goedkoper zijn dat een kast bestellen bij een winkel.

Iemand die dag in, dag uit met meubels en interieur bezig is kan je dan echt wel helpen om te zien of je onder die 4500 euro kan blijven.
Alleen ben je dan wel 500 euro kwijt, die je ook aan een goede tweedehands bank had kunnen uitgeven.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:03
Theo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:18:
Goede meubels zijn duur, en zijn duur met een reden. Een goedkope bank gaat een paar jaar mee voordat ie doorzakt, een goede bank kan 20+ jaren meegaan. Zo ook voor overige meubels; goede meubels zijn nu duur, maar op lange termijn zijn ze goedkoper.
Maar doordat we steeds meer in een wegwerpmaatschappij zijn beland waarbij meubels maar een paar jaar mee hoeven te gaan is daardoor de illusie ontstaan dat goede meubels zeer duur zijn. Dit terwijl men momenteel een stukje geperst karton met een geprint en geplastificeerd papierlaagje gebruikt om meubels van te maken(Ikea), en men steeds meer dit als 'standaard' begint te zien.

Je kunt zoeken naar tweedehandse meubels. Vooral van de betere merken is tweedehands best veel te vinden op bijv Marktplaats. Je kunt ook zoeken of er bedrijven zijn die in goede tweedehands meubels handelen. Ik heb bijv twee hoge Chesterfield banken met hoge stoelen staan die nieuw samen meer dan 10k zouden kosten. Bij een tweedehands dealer was ik maar 2k kwijt voor deze.
BS. Genoeg IKEA banken die nog prima zitten na 10 jaar. En een eikenhouten tafel is een eikenhouten tafel. Die gaat echt niet na 2 jaar "stuk".

Ook bij dure meubels is er genoeg rommel te krijgen. De "goedkoop is duurkoop" is geen feit, het kan waar zijn maar hoeft niet zo te zijn. En het heeft ook niet zoveel van doen met de wegwerpmaatschappij. Eerder met mode en dat men geen 2e hands bank wil (wat ik ook wel snap).

Het is vaak een verantwoording waarom je 2000 euro uitgeeft aan een set gebruikte Chesterfield-banken :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 17-10-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Woonexpress, pronto wonen. Niet al te duur en goede kwaliteit. Gemiddelde bank gaat 10 jaar mee, daarna ben je er toch vaak op uitgekeken.

De suggestie naar Peer in België te rijden is niet heel zinnig. De meeste winkels daar zitten ook in NL en de rest is schreeuwend duur (Heylen).

Sowieso, het meeste van de meubels komen van een aantal meubelfabrieken af. Zelfde spul, ander labeltje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:31
Als Duitsland mee mag doen: Moemax en XXXLutz hebben soms erg goede aanbiedingen. Ik heb daar een paar jaar geleden een salon tafel gekocht, zwart stalen onderstel, massief houten blad voor iets van EUR 134.

Edit 1: het gaat om deze tafel https://www.moemax.de/p/b...-eichefarben-002748010702

De prijs was met een kortingscode van een paar procent.

[ Voor 29% gewijzigd door greg-a op 17-10-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

Dido

heforshe

MagniArtistique schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:22:
Koop iets massiefs en tijdloos, mango, eiken, iets dat je kunt schuren en verven.
Of mango zo tijdloos is moet ik nog maar zien. Dat spul zie je ondertussen echt overal opduiken (heb het zelf ook :X) ) waardoor ik het idee krijg dat het juist meer een modegril is waar iedereen over een paar jaar vanaf wil. Doe me een beetje aan het blanke hout denken uit de tijd de Ikea net in Nederland zat.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:05

Halfkakkende

Vandring

Kijk ook eens bij Domini Design voor namaak echte meubels. Wij hebben een paar stuks in huis staan en die zijn dikke prima.

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 19:16

Tylco is duurder dan de meubelmakerij die hier in de stad zit, en dan heb je volledig grip op het proces. echt hout en geen MDF, en als de deurtjes na verloop van tijd wat zakken komen ze even langs om ze te stellen.
Ik ben echt geschrokken van de prijzen daar, moest voor mijn dochter iets op maat hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Voor banken is Sofacompany.com/nl ook een aanrader. Die hebben een eigen fabriek en werken zonder tussenpersonen.

mijn salontafel heb ik deels laten maken door een meubelmaker. Als je massief wilt en niets geks qua design is dat ook niet eens zo duur. Het bestellen van de poten (Etsy) en het lakken (Skylt) heb ik zelf uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 11:14
HvdBent schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Tylco is duurder dan de meubelmakerij die hier in de stad zit, en dan heb je volledig grip op het proces. echt hout en geen MDF, en als de deurtjes na verloop van tijd wat zakken komen ze even langs om ze te stellen.
Ik ben echt geschrokken van de prijzen daar, moest voor mijn dochter iets op maat hebben.....
Volgens mij is het multiplex en geen mdf zo aan de fotos te zien.
Maar vond de prijzen ook aan de hoge kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 15:05
Ik zelf kijk graag rond bij Huus of Loods51. Hier heb je relatief goede kwaliteit spullen allemaal gemaakt van metaal en bijvoorbeeld Mango hout. Nu moet je net wel dit soort spullen leuk vinden maar als je industrieel zoekt dan ben je in deze winkels goed voorzien. Zo is een redelijk grote ronde tafel met 4 stoelen, een grote buffetkast van 170 breed viir minder dan 2k geen slechte deal lijkt mij. En dit is allemaal metaal, mango hout en de stof van de stoelen zijn wat mij betreft ook prima ( al heb je ze ook in leder tegen een meerprijs uiteraard ). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYcYOUQH8YtglgTStaFE3cFnz7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuWDGy1RBtu5hwgPQz0YDHG1.jpg?f=fotoalbum_large

Naast een online shop hebben ze dus ook een aantal vestigingen waar je alles kan bekijken en waar ze soms ook laatste kansen hebben ( koopjeshoek ) En een outlet van huus

[ Voor 11% gewijzigd door hollandnick op 17-10-2022 10:20 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vraag me wel af wat sommige hier met hun meubels doen. En natuurlijk, iets als een bank slijt, dat lijkt mij duidelijk. Hoe de fuck krijg je een gewone Ikea kast kapot in een paar jaar? Vraag me niet waar mijn meubels van gemaakt zijn, stap boven Ikea iig, maar geen massief hout. En ik heb nu na 7 jaar echt nul interesse om eens de handel te gaan schuren en opnieuw verven. Even los van dat het niet kan bij dat spul :P , maar waarom zou ik? Dat ziet er echt nog helemaal prima uit. Dat lijkt mij iets wat je na decennia doet. En ja, dan kan uiteindelijk je hardhouten tafel een eeuw meegaan. Ik kijk na 25 jaar wel voor iets nieuws...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sommige mensen kunnen nu eenmaal wat lomp zijn (ik ken er helaas wel een paar). En vergeet kinderen niet... Kleine slopers :P

Overigens is een bank nou echt iets wat ik nooit tweedehands zou kopen. Banken worden meestal gedumpt omdat ze versleten (doorgezakt) zijn. En je weet nooit wie er op heeft gezeten, en wat voor 'vloeistoffen' die bank heeft moeten doorstaan :X
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik koop een bank liever nieuw. Mijn laatste bankstel ging 12 jaar mee.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Wel heel erg prijzig inderdaad, zelfs met die korting kom ik uit op €5000 of meer voor alleen de kast. Maar wel een heel mooi systeem zo te zien :)
Thijsmans schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:22:
[...]

Zoek je uitsluitend online, of wil je vooraf weten waar je aan toe bent?
Ik ga naar een winkel als ik weet dat ze de stijl hebben die ik zoek, dus een online weergave van het assortiment is wel fijn.
hbsJR schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:05:
Een eethoek van 3 bij 4 meter ;) Gewoon 2 kasten, een tafel, en een hanglamp. Mijn budget staat op maximaal €3000 omdat ik niet veel meer wil uitgeven dan dat. Dus dan moet ik gewoon gaan onderhandelen denk ik.
Je zou eens kunnen rondvragen of een interieurontwerper in de buurt hebt. Meestal hebben die toegang tot meubels die je niet zo snel online kan vinden en van een goede kwaliteit zijn. Je zal wellicht meer betalen, maar dan ga je meubels 8 / 10 jaar prima mee.
Dat is wel een goed idee, nog niet eerder aan gedacht :)
Ik ben het wel met je eens dat de grotere winkels een fikse marge rekenen, maak vaak krijg je via een interieurontwerper wel een goede prijs voor producten.
Mja die marges krijg je een paar keer per jaar gratis en voor niks 30% korting op, dus als die korting er niet is kan je dat over het algemeen er ook wel bij onderhandelen is mijn ervaring.

2 Jaar geleden heb ik een bed gekocht + alles erbij, totaalprijs kwam uit op €3000 en na flink onderhandelen kreeg ik alles mee voor €1200. Kost 2 dagen tussen meerdere winkels heen-en-weer lopen, maar zo bespaar je wel flink ;) En dan maken ze nóg winst.
HvdBent schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Tylco vind ik inderdaad best aan de prijs voor wat ze lijken te bieden. Dat lijkt echt een merk te zijn waar je betaalt voor het merk. Het zal kwalitatief goed zijn, maar wat ik zie schreeuwt echt dat de productieprijs makkelijk 5 keer over de kop gaat :+

Maar het is niet lelijk. Voor €3k heb ik een erg mooie kast met lades en deurtjes. Beetje speels. Niet al te laat geleverd. Maar dan ben ik direct door mijn budget heen.

Tylko gaat 'm niet worden wegens de prijs. Ik ga wel contact opnemen met hun customer support om te kijken of ze die 25% korting nog iets mooier kunnen maken.

Hoe dan ook, leuke reacties allemaal :) Bedankt! Ik heb inmiddels weer 20+ tabs open in m'n browser om uit te zoeken waar ik ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Blue-eagle schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Wel heel erg prijzig inderdaad, zelfs met die korting kom ik uit op €5000 of meer voor alleen de kast. Maar wel een heel mooi systeem zo te zien :)
Dat is wel pittig inderdaad, hier voor net iets meer dan €2000 vorig jaar een flinke kast (2m40 bij 2m) gekocht daar. Wel grotendeels open en maar een paar deurtjes en lades, dat scheelt ook een hoop geloof ik, maar zo te zien zijn de prijzen ook flink gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Neem eens een kijkje bij Meubella.. zeer goede prijzen en goede after-sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien niet alles tegelijk willen (kopen)?

Dat verspreidt de uitgave een beetje maar geeft je ook de kans om wat meer op koopjes te letten. Wij hebben net twee nieuwe stoelen aan de eettafel toegeovegd, meer dan een jaar nadat we de nieuwe tafel met vier stoelen hadden neergezet. Tot die tijd gedaan met 2 oude(re) stoelen, Hadden al wel eens wat gezien maar waren stoelen van +250 euro, nu twee stoeltjes van 59 euro... :')

Bank in de woonkamer net zo. We hebben een bank van ~600 euro, die (voor ons) voldoende leek op die van 4000 ( :') ) waar we verliefd op waren geworden. Geeft de kans om na een paar jaar ook gewoon weer wat nieuws te kopen en je het doet ook wat minder zeer als er kinders met moderpoten overheen rauzen.

Qua kasten hebben we wat combinaties gemaakt, Ikea als basis en bepaalde elementen aan toegevoegd om het wat eigen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:56

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben heel tevreden met mijn meubels van Pronto Wonen en in vergelijking met andere zaken waren die een flink stuk goedkoper, terwijl ze wel meubels van massief hout hebben. Ik moest ze dan wel zelf (met een leenbus van hen) op gaan halen in het magazijn, maar goed, dat kun je ook laten verzorgen tegen vergoeding.

Stoelen bij de eettafel heb ik van Budget Home Store, waren goedkoop en zijn gewoon degelijk. Alleen de eettafel is een massief eiken blad (loodzwaar), maar kwam bij een lokale winkel vandaan die daarin gespecialiseerd is. Andere winkels vroegen daar makkelijk 2x zoveel voor met mindere kwaliteit.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsanity
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik zou adviseren om eens bij de kringloopwinkels in de omgeving te kijken. Het gebeurd niet vaak, maar soms heb je wel een gouden vondst, zeker als je specieke stylen zoekt zoals koloniaal. Bij een kringloopwinkel is afdingen ook niet super moeilijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Laatst online: 21:41
Amsanity schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:23:
Ik zou adviseren om eens bij de kringloopwinkels in de omgeving te kijken. Het gebeurd niet vaak, maar soms heb je wel een gouden vondst, zeker als je specieke stylen zoekt zoals koloniaal. Bij een kringloopwinkel is afdingen ook niet super moeilijk.
Mijn ervaring is dat je bij de ikea doorgaans goedkoper uit bent dan bij de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Afgeprijsde tuinmeubels. Uiteraard niet die plastic rommel die echt alleen in de tuin thuishoort, maar de aluminium of houten meubels. Afhankelijk van je inrichting zit daar best wat tussen dat ook binnen in huis niet misstaat. Vaak zijn ze ook veel praktischer waar het wassen/vervangen van delen betreft mocht je kinderen of huisdieren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 16:12
Momenteel heeft inderdaad alles een hoge prijs, daar ontkom je bij nieuwe meubels niet aan. Of het duur is, dat is het lastige in deze markt. Ik heb een nieuwe bank besteld bij Trendhopper. Vind het aanbod daar leuk, en voor m'n gevoel prima geprijsd als je wat acties in de gaten houdt. (Trendhopper is trouwens vaak een franchise, dus het aanbod wisselt best flink per winkel)

Als je van een beetje hobbyen houdt, raad ik echt marktplaats aan. Niet voor een nieuwe bank wellicht, maar voor echt houten meubels kun je daar echt wat moois vinden.
Je ziet nu overal die verjongde (facet rand) tafels in de winkels. 1000 euro ben je zo kwijt en vaak is hij dan niet eens echt massief eiken, maar alleen de bovenste centimer en de rest opgevuld met stukjes hout.
Ik tikte er voor 75 euro één op de kop, uit 4cm dikke planken gemaakt. Enige wat ik heb gedaan is de bruine olie er af geborsteld/geschuurd tot het kale eiken. Skylt lak er op ter bescherming en je bent voor 100-120 euro. Buiten de besparing is de trots ook een leuke bijkomstigheid.

[ Voor 4% gewijzigd door sj0ertum op 17-10-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-04 07:27
MagniArtistique schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Mijn ervaring is dat je bij de ikea doorgaans goedkoper uit bent dan bij de kringloop.
Dat is mijn ervaring absoluut niet. Verre van. Voordeel is ook dat je wat minder standaard zakan kan vinden bij de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Tweedehands: marktplaats. Meubels verkopen voor geen centimeter, behalve de designklassiekers. Dus kun je voor weinig prima meubels vinden.

Verder betaal je gewoonweg voor kwaliteit. En extra voor design. En nee, hier zijn geen uitzonderingen op. Hoe hard mensen roepen dat Ikea prima kwaliteit biedt, het is simpelweg niet waar. Vermijd VidaXL, Made.com is hit and miss (met name dat laatste). Fonq kun je prima aanbiedingen scoren.

Voor goed uitziend meubilair dat efficient (=kostenbesparend) in elkaar is gezet, met vrijheid in keuze en afmetingen kun je eens kijken bij Table du Sud. En ja, je ziet nog de lasverbindingen, die bij topmeubilair zijn weggewerkt, maar daar is de prijs ook naar.

Wat ook heel aardig is, is Bolia.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
als je iets unieks wilt dan blijft de tip om alleen bij de experts te kopen.

Haal je poot bij een bedrijf wat alleen maar laswerk doet zoals bijvoorbeeld deze:
https://www.kaldenbach-me...l-voor-rondvierkant-blad/

Het blad haal je dan bij een lokale zagerij. Die geven waarschijnlijk prima advies welke lak je er op kan smeren. Aflakken kunnen ze soms wel maar omdat dat niet hun kerncompetentie is zullen ze er nooit goedkoop mee zijn.

Kasten en dergelijke zijn iets minder makkelijk bij elkaar te zoeken.

Als het mago hout van huus en inhuis je bevalt dan is BVA ook een goede bron. Daar komt ook regelmatig wat voorbij voor normale prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Wij hebben zelf deze eettafel van 80 cm gekocht bij Stoop Design in Lisse
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/144133181_5472267656120476_7177978319269707180_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=y6kVuAK1eSoAX_MFS77&tn=1txoF9NvyER4hJ8n&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT-Hc9P3Uh48CValPikCy-K4XWqNYmeEj0NzIPidnw0LwQ&oe=6372BDCA
Kostte ons iets minder dan 300 euro, inclusief bezorgen (in Leiden) en montage (doet hij zelf)
Stoop Design Meubelmakerij Lisse - Meubels op maat
≥ Stoop Design Meubelmakerij - Advertenties op Marktplaats
Stoop Design Meubelmakerij | Facebook
Of het goedkoop is durf ik niet te zeggen, maar wat ons betreft wel de moeite waard. Het contact liep trouwens wel soepel (nee, ik heb geen aandelen ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

Davidshadow13 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:00:
Ik ben erg te spreken over de meubels van De Eekhoorn Dutch Furniture (Woood, BePureHome). Wordt o.a. verkocht bij Karwei, Loods5, Basic Label maar ook Wehkamp.

Tafels zijn gewoon massief eiken, kasten hebben ze ook in massief eiken / HDF. Voordeel is als je iets uitgekozen hebt, wacht tot ze bij de Karwei weer 20% kortingsbonnen hebben en bestel daar dan :D. Is weer snel verdient.

Als voorbeeld je ronde eettafel: https://www.karwei.nl/ass...night-129x77-cm/p/B513270 en je hoge kasten: https://www.fonq.nl/produ...ravure-opbergkast/833923/

Natuurlijk moet het wel je smaak zijn, maar prijs kwaliteit ben ik erg over te spreken.
Bedankt we zochten nog een tafel en deze past precies :)
Vandaag opgehaald .

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
[verkeerde topic]

[ Voor 134% gewijzigd door JJ Le Funk op 21-10-2022 15:12 . Reden: oeps ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 19:16
Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:42:
Sommige mensen kunnen nu eenmaal wat lomp zijn (ik ken er helaas wel een paar). En vergeet kinderen niet... Kleine slopers :P

Overigens is een bank nou echt iets wat ik nooit tweedehands zou kopen. Banken worden meestal gedumpt omdat ze versleten (doorgezakt) zijn. En je weet nooit wie er op heeft gezeten, en wat voor 'vloeistoffen' die bank heeft moeten doorstaan :X
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik koop een bank liever nieuw. Mijn laatste bankstel ging 12 jaar mee.
Mijn vrouw is gastouder, dus we hebben altijd klein spul lopen, maar duidelijk aangeven waar de grenzen liggen helpt een hoop ;-) Wij hebben een eethoek zoals die in Duitsland bekend is laten maken, met een massief eiken tafel van 2x2, en in de woonkamer een tv/audio meubel dat diep genoeg is (en de radio staat hoog) zodat de kindervingertjes er niet zo maar bij kunnen. deurtjes met een click close systeem helpen ook.
Heeft wel iets meer gekost, maar gaat jaren mee. Ook hebben we nog veel Lundia in huis, voor dames met regelmatige veranderdrang werkt dat ook geweldig, is net lego, ben je het zat? maak je wat anders met dezelfde spullen. Steviger dan Ikea, en wederom echt hout en geen MDF (ook beter voor het milieu!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanser337
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-12-2023
*knip*

Welkom op Tweakers. Je hoeft hier een ouder topic niet voor te kicken en spam is daarnaast niet toegestaan.

[ Voor 74% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door bie100 op 25-04-2023 14:08 . Reden: oud topic bah ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Nu online

*knip*
Op de man en het topic gaat nu op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 19-05-2023 11:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.