SMEG oven errorcode ERR8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-10 04:51
We wonen sinds gisteren in ons nieuwe huis en vandaag vertoonde de SMEG oven (SF4390MCX) een error, code ERR8.

We hebben weinig informatie op internet kunnen vinden hierover, behalve dat de error waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een storing aan de tangential fan motor.

We hebben de oven (ook van binnen) schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat. De oven is onbruikbaar.

Hebben jullie ervaringen hiermee/tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
verkoper van het apparaat of verkopende partij van het huis via de makelaar aanspreken?

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 16-10-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
KnoxNL schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:12:
verkoper van het apparaat of verkopende partij van het huis via de makelaar aanspreken?
We nemen morgen contact op met de keukenverkoper en SMEG Nederland. Maar wellicht dat iemand hier ervaring heeft met deze storing, zodat het ons onnodige (voorrijd)kosten scheelt en we het zelf op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19
Zoeken op generieke Smeg oven error codes geeft mij dat error 8 consequent een "Tangential cooling fan error" en het zo'n beetje het enige dat je kunt proberen is 30 minuten de stroom van het apparaat halen is.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
OnTracK schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:18:
Zoeken op generieke Smeg oven error codes geeft mij dat error 8 consequent een "Tangential cooling fan error" en het zo'n beetje het enige dat je kunt proberen is 30 minuten de stroom van het apparaat halen is.
Bedankt! Dat las ik inderdaad ook. Gedaan, helaas hielp het niet.