internet wifi weg bij gebruik op tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene8
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-11-2022
, thuis de volgende opstelling.

Kpn glasvezel 1 Gb

Fritzbox 5490 glasvezel modem

Een Asus rtn-66u router als accespoint.

2 x vip2952 iptv box

10 x superwifi mesh .

Alles werkt super en naar behoren zowel bekabeld als Wifi 2.4 als 5 g.

Behalve wanneer ik de iptv aanzet die bekabeld is aangesloten op het accespoint, dan hebben de apparaten die op de wifi van het accespoint zitten geen internet meer. Wifi blijft gewoon goed.

Alles wat op de Fritzbox aangesloten zit blijft probleemloos.

Wanneer ik de Asus router vervang door een superwifi schotel dan blijft het probleem zich voordoen. De tv boxen zijn bekabeld aangesloten.

De standaard acties zoals resetten andere kabels etc etc heb ik al geprobeerd, dit heeft geen effect..

Alle firmware is up to date en alle gebruikte besturingssystemen zijn Windows 10 Windows 11 Linux Android 12 en iOS. Ook daar ligt het probleem dus niet aangezien elk systeem hetzelfde probleem heeft. Iemand nog ssuggesties

Kleine update: Als ik op mijn telefoon een YouTube filmpje aanzet dan kan ik deze probleemloos casten naar de tv box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:44
Kijk eens of het helpt wanneer je igmp-snooping inschakelt op je asus, te vinden onder lan/iptv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:50
offtopic : im sorry whut ? :o :o :o :o
ontopic : steek die utp kabel van je decoder eens in je flaptop, kan je stabiel naar de router pingen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rene8
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/M9qI7Nc.png

ping resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59
Is je accesspoint ook bekabeld aangesloten op de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene8
ja die is aangesloten op de fritzbox. bekabeld heb ik nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene8
hcQd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:34:
Kijk eens of het helpt wanneer je igmp-snooping inschakelt op je asus, te vinden onder lan/iptv.
Igmp-snooping is niet beschikbaar in ap mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:50
heb je iets van managed switch liggen wat port mirroring ondersteund ?
ik vermoed dat jou issue zo advanced ligt dat je met een packet sniffer eens naar de traffiek moet gaan kijken ... naar wat je juist zoekt weet ik niet (beyond my pay-grade)

want als ik het issue goed begrijp stopt de alle traffiek op Wifi , als je bekabeld de IPTV app gebruikt ?
met de youtube app heb je dat dan niet
zou die IPTV dan wat raars gaan broadcasten ? (bv DLNA broadcast , zoekende naar buddies in het netwerk ?)

[ Voor 14% gewijzigd door ijske op 16-10-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
Plaats een tp-link 5 poort switch (met IGMP ondersteuning) en sluit daar de tvbox en het Asus AP op aan.
Zet IGMP aan in de switch (staat default al aan meen ik).
Je IPTV signaal gooit namenlijk het wifi vol op die Asus zoals je het nu aangesloten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:48
de asus router is de boosdoener omdat die geen igmp-snooping ondersteunt.
bij gebruik van iptv wordt je hele netwerp platgespamd door de broadcast van de iptv stream. die gaat zonder igmp snooping namelijk naar alle apparaten in het netwerk

tegelijk getypt met vorige reactie van Everlast2002

[ Voor 9% gewijzigd door peter-rm op 16-10-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 12:28

gatlarf

So say we all...

Heeft je tv niet toevallig gewoon hetzelfde ip als je router? Lijkt het meest voor de hand liggende. Je lan-clients zien je tv dan als gateway, wat niet werkt natuurlijk. Just me 2 cents.

May the lords of Kobol guide you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
gatlarf schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:21:
Heeft je tv niet toevallig gewoon hetzelfde ip als je router? Lijkt het meest voor de hand liggende. Je lan-clients zien je tv dan als gateway, wat niet werkt natuurlijk. Just me 2 cents.
hij schrijft: Wanneer ik de Asus router vervang door een superwifi schotel dan blijft het probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene8
EverLast2002 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:09:
Plaats een tp-link 5 poort switch (met IGMP ondersteuning) en sluit daar de tvbox en het Asus AP op aan.
Zet IGMP aan in de switch (staat default al aan meen ik).
Je IPTV signaal gooit namenlijk het wifi vol op die Asus zoals je het nu aangesloten hebt.
De iptv zit bekabeld aangesloten, zou het dan niet zo zijn dat ik bekabeld last zou hebben, Tevens is er in mijn wifi lijst nergens een tvbox te bespeuren, Maar ik zal is een scanner loslaten, misschien dat iemand daar iets uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
rene8 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:59:
[...]

De iptv zit bekabeld aangesloten, zou het dan niet zo zijn dat ik bekabeld last zou hebben, Tevens is er in mijn wifi lijst nergens een tvbox te bespeuren, Maar ik zal is een scanner loslaten, misschien dat iemand daar iets uit kan halen.
Zodra je je iptv aanzet dan komt er multicast verkeer op AL je poorten.
Het Asus AP stuurt dit verkeer vrolijk door maar het wifi gedeelte loopt hierdoor vol.
IGMP protocol zorgt ervoor dat het iptv signaal naar de correcte poort (je tvbox) wordt doorgestuurd en ontlast daardoor je overige apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene8
EverLast2002 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:07:
[...]

Zodra je je iptv aanzet dan komt er multicast verkeer op AL je poorten.
Het Asus AP stuurt dit verkeer vrolijk door maar het wifi gedeelte loopt hierdoor vol.
IGMP protocol zorgt ervoor dat het iptv signaal naar de correcte poort (je tvbox) wordt doorgestuurd en ontlast daardoor je overige apparatuur.
Ik probeer te begrijpen wat je zegt, Maar de IPtv zit niet op het wifi netwerk. Als alle poorten last zouden hebben van multicast dan zou het bedraade gedeelte toch als eerste last hebben of denk ik nu te simpel? En het gastgedeelte is toch afgescheiden van mijn netwerk? En waarom heeft de fritzbox er geen last van als ik mijn tv aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
De fritzbox heeft intern een eigen intelligente switch die iptv signaal kan herkennen en zorgt ervoor dat ie zelf niet volstroomt (beetje ongelukkig uitgelegd misschien).

"Maar de IPtv zit niet op het wifi netwerk."
"Behalve wanneer ik de iptv aanzet die bekabeld is aangesloten op het accespoint"
Wel aangesloten dus.

Maak anders eens een simpele tekening hoe jij alles hebt aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
rene8 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Als alle poorten last zouden hebben van multicast dan zou het bedraade gedeelte toch als eerste last hebben of denk ik nu te simpel?
Ja en nee. Met multicast en missende igmp snooping komt er dan inderdaad een megabit of 10 nutteloos verkeer op een poort. Mrja dan heb je 990/1000 over, dat boeit echt nul voor bedrade pc.

Op wifi is t anders verhaal. Die kan zichzelf compleet ophangen door een iptv stream. Niet eens altijd de stream maar ook vaak een over ijverige igmp snooping op het accesspoint

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Heb je igmp snooping aanstaan in die Friztbox?
Indien niet dat aanzetten en kijken of het opgelost is.

Anders moet je een switch kopen die igmp snooping ondersteund en een lanpoort van de fritzbox plus die Asus daar op aansluiten.
Die switch zorgt er dan voor dat het multicast signaal niet op die Asus en dus niet op wifi terecht komt wat zoals @laurens0619 al zei een ramp is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 17-10-2022 11:06 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25
Het LAN-poortje van een superwifi-schotel wordt officieel niet ondersteund om te gebruiken als switchpoort. Het werkt meestal wel is mijn ervaring maar is niet ondersteund.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 12:28

gatlarf

So say we all...

EverLast2002 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:25:
Maak anders eens een simpele tekening hoe jij alles hebt aangesloten...
Dat zou idd helpen…

Ik volg heel het igmp snooping-verhaal wel maar ik blijf toch eerder denken aan een ip-conflict…. Maar goed, zonder tekening met bijhorende ip-ranges is dat moeilijk te achterhalen zo.

May the lords of Kobol guide you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Bij een ip conflict ligt je hele netwerk meteen plat niet alleen de wifi, dus ook geen iptv meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 17-10-2022 14:24 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1