Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TP-LINK HS110 Kasa app wil account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Mijn vraag
tot vorige week kon ik mijn HS110 met de Kasa app uitlezen. Nu vraagt die app om een account. Dat heb ik niet, en dat wil ik ook niet :/

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tp-link HS110 smartplug, Kasa app op Android

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, TPlink site gezocht. Geen soelaas.

Is dit nou weer zon toko die perse mijn data in hun cloud wil hebben? Of kan ik toch nog zonder account dingen doen? Zo ja: hoe kom ik bijvoorbeeld om die login heen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Same here... Dat was nooit het geval maar een account lijkt nu onoverkomelijk. Zelf ook nog geen workaround gevonden. Dat spul was juist zo mooi omdat het zonder account werkte en het qua beveiliging ook gewoon op orde was.

Ik heb trouwens de app op iOS. Zelfde verhaal. Het lijkt dus niet 'per ongeluk' maar echt de bedoeling dat je een account moet maken.

Binnenkort staan er dan ook denk ik 2 HS110's te koop op V&A...

[ Voor 31% gewijzigd door Korvaag op 16-10-2022 17:53 ]

UNOX: The worst operating system

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58

FreakNL

Well do ya punk?

Ik neem ze graag over @Korvaag

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2022 10:49 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

The Eagle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:50:
Is dit nou weer zon toko die perse mijn data in hun cloud wil hebben?
Daar lijkt het wel op. In 2020 hebben ze lokale toegang al de nek om gedraaid: review: TP-Link sluit lokale toegang voor slimme stekkers af. En als TP-Link de stekker uit hun server trekt is je slimme stekker in een klap dom en niet meer aan te sturen.

Omdat de HS110 geen ESP866-chip heeft kun je zelf ook geen custom firmware flashen, zoals Tasmota of ESPHome.

Ben bang dat je hier weinig tegen doet. Behalve zoveel mogelijk non-cloud producten kopen in de toekomst (bijvoorbeeld Zigbee-stekkers of wifi-stekkers met lokale firmware zoals Shelly). Het is natuurlijk idioot dat je, om een stekker die voor je neus ligt te bedienen, via een externe server moet werken. Enige wat tegen dit soort praktijken helpt is die meuk niet meer kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 26-10-2022 11:51 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb meerdere HS100's, die ik aanstuur vanuit Home Assistant, zonder account.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@JW te R dat kan, maar dan heb jij nog bewust oude firmware waarschijnlijk :)

@The Eagle ik lees nu in het nieuwsbericht het volgende:
TP-Link heeft inmiddels een oplossing bedacht. Gebruikers kunnen een ticket aanmaken met daarin het mac-adres van hun stekker. Ze krijgen dan een nieuwe firmware-update die lokale toegang weer mogelijk maakt.
Ik weet niet of die route nu twee jaar later nog steeds te bewandelen is. En als dat al zo is, dan betekent het dat je de stekkers met bijvoorbeeld Home Assistant kan gebruiken. Niet dat je de TP-link app kunt gebruiken maar dan zonder account.

[ Voor 81% gewijzigd door Gizz op 26-10-2022 13:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1