Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• {Pepijn}
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 12:35
Mijn vraag
Hoe kan je het makkelijkst alle whatsapp foto's van je telefoon af downloaden.?
In de onderstaande folder op mijn telefoon heb ik ongeveer 8 jaar aan foto's staan. Maar die zou ik graag van mijn telefoon af willen halen om er een back-up van te maken.

Phone\WhatsApp\Media\WhatsApp Images

Op mijn telefoon kan ik bij deze foto's, maar als ik mijn telefoon koppel aan mijn pc krijg ik de fotos niet te zien. En kan ik ze ook niet kopiëren.
Ik kan ze wel ik kleine hoeveelheden eraf halen, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om dit in een keer te doen.

Heeft er iemand ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
android, samsung, windows

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De foto s in kleine batches overzetten.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
Ik gebruik zelf Google Photos wat al m'n foto's synchroniseert, en dat kan ik ook via https://photos.google.com/ bereiken, wat het makkelijker maakt om backups te maken vanaf m'n PC.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 16-10-2022 16:24 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• {Pepijn}
Dankje voor deze tip, op mijn google photos heb ik ze ook gevonden, en een manier om ze te exporteren. Ik dacht wel dat google photos ze wel in een lagere kwaliteit opslaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
Je kan ze ook vanaf de telefoon over het netwerk kopieëren met Total Commander.

Tegenwoordig doe ik het met de photos app van Synology en dan syncen ze via wifi.

Dat protocol via usb kabel is zo traag als ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55
{Pepijn} schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:19:
Dankje voor deze tip, op mijn google photos heb ik ze ook gevonden, en een manier om ze te exporteren. Ik dacht wel dat google photos ze wel in een lagere kwaliteit opslaat.
Volgens mij is de kwaliteit van WA fotos sowieso al heel laag, daar hoeft Google niet meer zo veel aan doen om het te verslechteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
{Pepijn} schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:19:
Dat kan je instellen in de Google Photos app. Photo settings -> Back up & sync -> Upload size. Daar kan je voor Original quality kiezen, en dan wordt er niks met de kwaliteit gedaan, of je kan Storage saver kiezen, maar dan worden foto's verkleind als ze groter dan 16MP zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Meest eenvoudige, Google Photos.
Wel even de WhatsApp map toestemming voor het synchroniseren dan gaat het automatisch.
Als je verder bij je andere apparaten ook Google Photos installeert kan je daar ook alle foto's bekijken.
Ook als je in de webbrowser naar Google Photos gaat.
Hoe gemakkelijk wil je het hebben.

De kwaliteit is zeker niet slechter dan wat WhatsApp er van maakt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• {Pepijn}
Bedankt voor alle tips!, ik ga het denk ik maar met google photos proberen
Pagina: 1