Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:35
De meeste zullen dit (nog) wel herkennen; Je kijkt een programma op tv en binnen de zendtijd krijg je al wat spoilers voorgeschoteld (meestal rondom de reclameblokken) die verderop in het programma aan bod komen, of van die Side-verhaaltjes als ze bezig zijn aan een opdracht..

Nu merk ik dat ik vaak zonder verder te kijken, het antwoord al kan raden:

Voorbeeld: Legomasters afgelopen Zaterdag..

Kandidaten zijn bezig met een opdracht om een dier te maken, er komt een twist dat er nog een dier aan toegevoegd moet worden. Uit een “side-verhaaltje” zegt iemand: alles, behalve de Cavia..en waar stopt het rad?! Juistem, de Cavia.. :| Of een andere variant is dat een kandidaat aangeeft ergens goed in te zijn en hem echt op het lijf geschreven is (en ik al tegen mijn gezin zeg, wedden dat die het verkloot) vervolgens ook het enige punt van kritiek is, hetgeen waar hij aan gewerkt heeft..

Ook in andere programma’s zie je dit veel terug komen. Als je het “patroon” eenmaal ziet, vind ik het maar lastig om nog van dit soort programma’s te genieten, terwijl ik de content wel kan waarderen, maar de regie het dus eigenlijk verkloot..

En dan die spoilers waarbij je het in het geval van Legomasters het complete bouwwerk al ziet, terwijl ze nog volop bezig zijn?! Oké, het is maar een flits, maar je ziet (mening) toch net teveel, omdat je die beelden niet 1x ziet..

Meer mensen die dit opvalt? (Als er überhaupt nog tv kijkers zijn) of iemand werkzaam in deze business die een verklaring waarom men dit zo doet? Bang dat de kijker vroegtijdig afhaakt? Lijkt mij toch een redelijke selectieve doelgroep die dit soort programma’s wilt zien en toch wel blijven plakken..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
De bedoeling van een reclameblok is ook dat je koffie gaat zetten en naar de WC gaat. Niet dat je blijft kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43
TV makers houden tegenwoordig veel rekening met de extreem korte aandachtsspanne die de gemiddelde kijker heeft.
En denken ze dat er om de paar minuten iets in beeld moet verschijnen, om de aandacht vast te houden, in de hoop dat ze maar blijven kijken naar de reclame blokken.

Ik zie vooral dat de huidige TV makers ook geen hoge pet ophebben van het intelligentieniveau, van de gemiddelde kijker van hun programma's.