Pop-ups

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkonu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 08:36
Geachte redactie,
Sinds jaren lees ik met veel enthousiasme de topics op deze site. Daarnaast begrijp ik het verdienmodel enz. Echter de laatste maanden blijken de pop-ups om in te loggen etc. een standaard te zijn van deze site. Op zich niet echt een probleem, je kan dit weg klikken, maar wel storend.

Na alle aanpassingen t.a.v. de cookie-wal, reclame, enz., had ik verwacht dat dit zou stoppen na een paar weken/maanden. Maar helaas, iedere keer als ik naar deze site ga krijg ik de zelfde pop-up te zien. Zou het wat zijn om hier nu maar eens mee te stoppen? Als er na maanden lang er om vragen een gebruiker/lezer niet ingaat op wat de website vraagt heeft het in standhouden van deze pop-ups niet echt zin en werkt meer contraproductief lijkt mij.

Uiteraard zal het mogelijk zijn om dit alles te blokkeren. Echter denk ik dat de gulden middenweg een betere oplossing zou zijn, stop met met het "chanteren" van "jullie standpunt" in deze en het maakt dat veel gebruikers minder energie steken in het "managen" van dit soort zaken denk ik.

Al met al, gebruik de optie van een pop-up met mate, niet om je zin "door te drijven" is mijn mening :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pop-up om in te loggen?

Ik bezoek Tweakers ook regelmatig zonder ingelogd te zijn. Mobiel en via de laptop. Geen pop-ups te zien. Hoogstens een onverwachte banner bovenin.

Weet je zeker dat jouw device(s) schoon zijn en niet dat "iets anders" dwarsligt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:48

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb van Tweakers nog nooit een pop-up gehad?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
MAX3400 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:29:
Pop-up om in te loggen?

Ik bezoek Tweakers ook regelmatig zonder ingelogd te zijn. Mobiel en via de laptop. Geen pop-ups te zien. Hoogstens een onverwachte banner bovenin.

Weet je zeker dat jouw device(s) schoon zijn en niet dat "iets anders" dwarsligt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faQuOcVLMn-3Y64FE5kyd3lquoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZOCMmvxfcCNh5yo9X8k01dE.png?f=fotoalbum_large

Dit is niet "iets anders" hoor.

Ik krijg hem trouwens niet in iedere browser te zien (zelfs zonder ad-blocker actief), dus een beetje merkwaardig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 19:45
Ik krijg die ook altijd als ik niet ingelogd ben, bij zowel Front page als op het forum. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qArv7yJCPqK_hnersCy7OfsIMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0up5G4tn1Xe7XbepLCPwDGay.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkonu
En deze komt ook vaak voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlkE4mQYk0lzN_lxQJoWF7kcalk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PncugQ3QpMrspnHTxHA58Bw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

En dan nog die "tevredenheidsonderzoeken". Gegarandeerd op de meest onhandige momenten. Ik onderschrijf het sentiment van de Ts, ik ben behoorlijk pop up moe.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19

DaFeliX

Tnet Devver
Deze specifieke melding krijg wij zien dat je een bannerblocker gebruikt, die kun je wegkrijgen door ons te whitelisten.

Overigens is het zo dat de melding (en die van inloggen/survey onderzoek) een tijdje verborgen blijven als je ze weggeklikt hebt, gooi je wellicht regelmatig je cookies weg? Dan zou dat kunnen verklaren waarom je ze steeds weer ziet.

Verder komen deze zaken niet vanuit de redactie, die kan hier niets mee. Deze popups worden gebruikt door ons product-team, die lezen in MF wel mee dus ik verplaats het daar heen (hoewel je vraag sec geen feature-request is denk ik?)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkonu
Bedankt voor de toelichting DaFeliX. Ter beeldvorming, Standaard gebruik van FF, zo ingesteld dat alle cookies worden verwijderd na sluiten van de browser. PI-hole is de standaard dns-server hier. Door Tweakers gepresenteerde reclame komt hier gewoon doorheen, in die context is er geen meerwaarde voor de pop-ups om het whitelisten te vragen naar mijn mening.

Niet inloggen is een keuze en, zoals ik al aangaf, de pop-up met het verzoek in te loggen of een account aan te maken kan makkelijk worden weg geklikt. Wat ik mee wilde geven is dat het na de nodige maanden een bepaalde negatieve ondertoon zet bij mij, maar ook bij anderen. Voor een site als deze vind ik dat best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een site die keer op keer mij vraagt om in te loggen zou ook mijn irritatie opwekken. Buienrader doet iets gelijkaardigs. Die hebben iets met een popup en die kun je verbergen. Maar na een bepaalde tijd komt altijd weer de vraag of de site popups mag vertonen. Nadat ik dat al 10x gezien heb is mijn reactie echt NEE! En dat heb ik al zo vaak aangegeven.

En dan komt de popup of ik 5* wil geven in het jaarlijkse website onderzoek. Nee, dan komt er dus een 1* rating.
Dat zou ik voor tweakers ook doen als ik bij herhaling zulke popups kreeg.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19

DaFeliX

Tnet Devver
Merkonu schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Bedankt voor de toelichting DaFeliX. Ter beeldvorming, Standaard gebruik van FF, zo ingesteld dat alle cookies worden verwijderd na sluiten van de browser. PI-hole is de standaard dns-server hier. Door Tweakers gepresenteerde reclame komt hier gewoon doorheen, in die context is er geen meerwaarde voor de pop-ups om het whitelisten te vragen naar mijn mening.
[...]
Dat hoort ook niet. Als je wel advertenties ziet, hoor je geen popup te krijgen met de vraag om ons te whitelisten. Als dat wel zo is, is dat een bug en moeten we dat gewoon oplossen. De popup om in te loggen staat los van of je wel/geen advertenties ziet zo ver ik weet.

Als je Firefox instelt dat ie de cookies weggooid, gooi je ook de cookie weg waarin staat dat je de popup gezien hebt en dus krijg je deze weer te zien. Wat dat betreft is dat een consequente van deze instelling. Dat heb ik zelf overigens ook, dus daarvan weet ik dat ik zelf een deel van 't probleem (of de oplossing) ben.
Merkonu schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Niet inloggen is een keuze en, zoals ik al aangaf, de pop-up met het verzoek in te loggen of een account aan te maken kan makkelijk worden weg geklikt. Wat ik mee wilde geven is dat het na de nodige maanden een bepaalde negatieve ondertoon zet bij mij, maar ook bij anderen. Voor een site als deze vind ik dat best jammer.
Gehoord en genoteerd :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1