Onderstaande even wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Doel is een muziekproductie PC die nog jaren mee kan en niet al teveel kost (800-900 euro).
Ik werk volledig in the box en gebruik daarnaast een koptelefoon (ATH-M50x) op de front audio output (onboard mobo audio). 16Gb RAM heb ik nu en is ruim voldoende. Ik werk niet met grote sound libraries.
oude GPU in bezit, kan later eventueel een betere aanschaffen, nu geen punt.
Bluray drive heb ik ook, vandaar deze behuizing. Uiteindelijk wil ik mijn bluray collectie omzetten naar h.265.
Concrete vragen:
- In de laatste desktop best buy guide wordt deze mobo/ram combi geadviseerd, alleen zie ik dit setje RAM niet terugkomen in de support list op de website van Gigabyte. Is deze combi dan wel zo verstandig?
- Zijn er componenten te noemen die goedkoper zijn terwijl ze minstens zo goed zijn als degene in dit lijstje?
- Zijn er componenten die beter zijn en slechts met een kleine meerwaarde degene in dit lijstje kunnen vervangen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Tray | € 376,90 | € 376,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Behuizingen | Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP | € 58,47 | € 58,47 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 52,82 | € 52,82 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,51 | € 94,51 |
| Totaal | € 813,51 | |||
Doel is een muziekproductie PC die nog jaren mee kan en niet al teveel kost (800-900 euro).
Ik werk volledig in the box en gebruik daarnaast een koptelefoon (ATH-M50x) op de front audio output (onboard mobo audio). 16Gb RAM heb ik nu en is ruim voldoende. Ik werk niet met grote sound libraries.
oude GPU in bezit, kan later eventueel een betere aanschaffen, nu geen punt.
Bluray drive heb ik ook, vandaar deze behuizing. Uiteindelijk wil ik mijn bluray collectie omzetten naar h.265.
Concrete vragen:
- In de laatste desktop best buy guide wordt deze mobo/ram combi geadviseerd, alleen zie ik dit setje RAM niet terugkomen in de support list op de website van Gigabyte. Is deze combi dan wel zo verstandig?
- Zijn er componenten te noemen die goedkoper zijn terwijl ze minstens zo goed zijn als degene in dit lijstje?
- Zijn er componenten die beter zijn en slechts met een kleine meerwaarde degene in dit lijstje kunnen vervangen?
[ Voor 4% gewijzigd door Rutgertje op 17-10-2022 09:42 ]
Age of Empires III - Definitive Edition