Ik ben een optie aan het overwegen om mijn warmtepomp in de zijtuin wat te 'maskeren' met ronde paaltjes, 6 en 8 cm diameter. Voor de fan steeds 1 cm (bijv) uit elkaar, maar wel op bijv 40 cm afstand, en wat sturend van de zijkant weg. De paaltjes zullen tussen ca 70 cm de grond in moeten. Ik schat in dat het toch al snel 30 paaltjes zullen zijn, dus ik voel er weinig voor die met een voorhamer de grond in te werken.
Blijft over: boren of met grof geschut.
Gezien ze dicht op elkaar moeten wordt boren niet bepaald handig, maar dan zou een geul graven wellicht weer wel kunnen. Dat maakt het precies positioneren weer een hel
goed, hameren dus
30 paaltjes met een palenrammer (handmatig) 70 cm de grond in tikken gaat nog best tegen vallen lijkt me zo, en een elektrische of benzine gedreven rammer vind ik niet bij de lokale verhuurders. (boels heeft er alleen 1 op perslucht)
Zou ik het redden met een 6kg Boschhammer bijv? Of zijn die slagen veel te kort om zo'n paal de grond in te krijgen?
Blijft over: boren of met grof geschut.
Gezien ze dicht op elkaar moeten wordt boren niet bepaald handig, maar dan zou een geul graven wellicht weer wel kunnen. Dat maakt het precies positioneren weer een hel
goed, hameren dus
30 paaltjes met een palenrammer (handmatig) 70 cm de grond in tikken gaat nog best tegen vallen lijkt me zo, en een elektrische of benzine gedreven rammer vind ik niet bij de lokale verhuurders. (boels heeft er alleen 1 op perslucht)
Zou ik het redden met een 6kg Boschhammer bijv? Of zijn die slagen veel te kort om zo'n paal de grond in te krijgen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.