Parameter(max speed) Veranderen Programma e-bike

Pagina: 1
Acties:
  • 1.226 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-10-2022
Hoi Allemaal!

Ik heb een ebike van het merk cortina,
https://www.cortinafietse...product/CEB7GBSDMMH53BGMT

Helaas gaat deze niet sneller dan 25 km pu en er is ook geen dongel te koop / opvoer iets .
Nou beschik ik over het originele software programma van de fabrikant, ik kan hiermee via bluetooth verbinding maken met mijn fiets.
Hiermee kan je een diagnose maken werking testen en uitlezen. Het programma is bedoeld voor de dealers.

Bij het tabblad controller kan je de max. speed instellen, uiteraard als je hoger dan 25 intoetst, krijg je een melding dat de maximale snelheid 25 km is...

Nou wordt dat natuurlijk erg opgeslagen in het programma, ergens in de bestanden.. een configuratiebestand ofzo. zou het mogelijk zijn om dit op te sporen en aan te passen?
Zou het iets zijn wat in een .dll bestand staat of XML bestand, of is het ingebakken in de .exe file? ik probeer het een beetje te begrijpen :-)
die bijlage voor screenshotAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1WsECqHizI45RO9SGnZBoHNKh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Kr3U4UWmBsr4A6s7K0fOwrR.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
Hoewel de vraag puur technisch is, vrees ik dat je "bestemming/doel" niet toegestaan is op dit forum (het opvoeren/sneller laten gaan van de fiets)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
ja ik was er al bang voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sowieso erg riskant want als je betrokken raakt bij een ongeluk en de verzekeraar komt erachter dan mag je zelf alles ophoesten. Als je sneller wil dan 25km/u dan koop je een brommer of speedbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:07
Gewoon zelf harder trappen. De fietsen van wielrenners gaan ook harder dan 25! En meestal wielrenners op normale fietsen gaan ook wel harder. Dat ligt niet geheel aan een eventuele racefiets.

Dat schijnt overigens nog legaal te zijn ook.

(Ben wel benieuwd of snelle fietsers in de toekomst dankzij de regels die uit al dit soort acties voort gaan komen tussen de auto's mogen gaan rijden. Lijkt mij interessant!)

[ Voor 15% gewijzigd door Groentjuh op 16-10-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
Groentjuh schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:09:
Gewoon zelf harder trappen. De fietsen van wielrenners gaan ook harder dan 25! En meestal wielrenners op normale fietsen gaan ook wel harder. Dat ligt niet geheel aan een eventuele racefiets.

Dat schijnt overigens nog legaal te zijn ook.

(Ben wel benieuwd of snelle fietsers in de toekomst dankzij de regels die uit al dit soort acties voort gaan komen tussen de auto's mogen gaan rijden. Lijkt mij interessant!)
Als een motor de boel aandrijft en de boel sneller gaat dan 25 km/h, krijg je dus een 'bijzonder bromfiets' situatie. Daarvoor geld helmplicht, verzekering, rijbewijs en kenteken.

Veel fabrikanten blijven liever uit die regio weg OF wordt als een ander type tweewieler aangeboden (met een stevige premium)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Elektrische fietsen zijn meestal begrensd en remmen soms actief af als ze harder gaan, extra hard trappen heeft geen zin. Dit merk ik bijvoorbeeld aan de Urban Arrow bakfiets die we hebben maar ook diverse andere die ik wel eens gebruikt heb vertoonden hetzelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

D_Jeff schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:14:
Hoewel de vraag puur technisch is, vrees ik dat je "bestemming/doel" niet toegestaan is op dit forum (het opvoeren/sneller laten gaan van de fiets)
Ik denk dat het bespreken hiervan geen probleem is. Tuning chips mogen ook gewoon verkocht worden, met de sidenote dat je de fiets dan alleen op eigen terrein mag gebruiken.

Het versturen van andere info dan bedoeld door de software is juist iets wat een tweaker een tweaker maakt....

Als het je lukt om het ding op 50km/h te krijgen en het werkt, dan heb je toch wat leuks gemaakt.

Blijft natuurlijk dat je er niet mee op de opembare weg mag rijden, maar dat is jouw eigen verantwoordelijkheid en niet die van Tweakers.

Aftermarket LED koplampen mogen ook gewoon verkocht worden en werken prima, net als Xenon, maar heel officieel mag je in een koplamp die voor halogeen is gemaakt geen LED peertje stoppen, heel belachelijk eigenlijk en in NL is hier volgens mij nog nooit op bekeurd.

Ik weet wel dat in Duitsland of Oostenrijk nog wel een tijd de Xenon lampen niet waren toegestaan als die niet af-fabriek waren.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 16-10-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
idd op eigen terrein is het toegestaan, en het kromme is dat je op een racefiets zo hard mag als je zelf wilt.
De meeste ebike's houden inderdaad in bij 25 km pu waardoor je slecht harder kan trappen.
Het zou fijn zijn als ze 30 kunnen ofzo :-)

Maar het ging me vooral om de techniek achter het programma, het tweaken en programmeren.
zelf heb ik niet echt het idee dat ik de benodigde bestanden op mijn pc kan vinden in de root dir van het programma.
Ik zie alleen wat XML bestandjes maar dat heeft geen invloed als je dat veranderd, en de dll bestanden bevatten bijna allemaal dezelfde tekst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18
paulh84 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:29:

Maar het ging me vooral om de techniek achter het programma, het tweaken en programmeren.
Het idee van een programma is meestal dat het alleen doet waar het voor bedacht is, tenzij het bewust configureerbaar is gemaakt.

Als er toevallig een XML bestandje bij had gestaan waarin je het kon wijzigen dan pas je de configuratie aan. Maar DLL's bevatten gecompileerde code. Dat is niet meer leesbaar want dat is gecompileerd naar meestal een binair formaat. Dit is niet te lezen en ook niet makkelijk aan te passen. (Het kan wel, vroeger werkten veel cheat tooltjes / trainers met het aanpassen (in hex waardes) van gecompileerde bestanden, maar dan moet je precies weten waar de waarde staat.)

Als je de broncode had gehad, dan kan je alles aanpassen inclusief het doel van het programma. En dan had je zelf een nieuwe DLL kunnen compileren vanaf die broncode.

Bij sommige talen kan je DLLs nog decompileren, maar omdat er vaak informatie verloren gaat is het vervolgens zoeken naar een speld in een hooiberg, maar het zou kunnen dat je ergens een constante terugvind die je kan aanpassen en dan de code weer opnieuw kan compileren.

Maar in jouw case zit je ook nog wat de interface van de fiets zelf als waardes accepteert. Het kan best dat de maximum snelheid alleen uit te lezen is, maar niet aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nou dat dus.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.