[Thunderbird] Er komt geen e-mail meer in postvak in.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27
Mijn vraag
Al jaren gebruik ik Thunderbird om mijn privé mail te lezen en versturen. Dit heeft altijd feilloos gewerkt. Nu wil ik zojuist een e-mail antwoorden via mijn pc ivm verschillende bijlagen die ik mee moet sturen. Nu blijkt dus dat ik de afgelopen weken geen enkele mail in mijn postvak in heb gekregen.
Ik gebruik het zelfde e-mail adres ook op mijn telefoon, en daar krijg ik wel alles binnen.

Bij starten van Thunderbird staat er onderin beeld:
Mailservermogelijkheden controleren...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een test e-mail verstuurd naar mijn eigen e-mail adres. Bij verzenden krijg ik de volgende melding:
Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst.
U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen
Na een paar seconden krijg ik op mijn telefoon wel de e-mail binnen die ik verstuurd heb.
De e-mail service werkt dus gewoon, en Thunderbird op mijn pc kan wel verzenden, maar laat dus geen ontvangen e-mail meer zien.

Thunderbird heb ik geüpdate naar de laatste versie (102.3.3).

Reboot van pc, modem en router, helaas ook zonder resultaat.

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Beste antwoord (via Franko P. op 16-10-2022 15:12)

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:09
Hier ook vorige maand bij een klant, 10 verschillende computers met dit verschijnsel, na 3 jaar zonder problemen.
Niet allemaal tegelijk, maar elke dag wel iemand met dezelfde problemen.
Profiel weggooien, nieuw maken en na 3 dagen weer stuk.

Lijkt in de versie 102 te zitten, ik ben daar nu terug naar versie 91, nieuw profiel maken en alle problemen weg

Het gaat hier om een onprem server, dus geen verdere afhankelijkheden

PVoutput 3250 WP

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke mailprovider?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Flexwebhosting.

[ Voor 6% gewijzigd door Franko P. op 16-10-2022 13:31 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:09
Hier ook vorige maand bij een klant, 10 verschillende computers met dit verschijnsel, na 3 jaar zonder problemen.
Niet allemaal tegelijk, maar elke dag wel iemand met dezelfde problemen.
Profiel weggooien, nieuw maken en na 3 dagen weer stuk.

Lijkt in de versie 102 te zitten, ik ben daar nu terug naar versie 91, nieuw profiel maken en alle problemen weg

Het gaat hier om een onprem server, dus geen verdere afhankelijkheden

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het klinkt alsof de lokale database stuk gaat.

Misschien toch maar de webmail gebruiken totdat de developers het gefixt hebben. Of een andere mailclient, de ingebakken Mail client van Windows? Zolang het IMAP is, blijft de mail op alle plekken staan en krijg je geen problemen met berichten op verscheidene plekken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
PD2JK schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:09:
Het klinkt alsof de lokale database stuk gaat.

Misschien toch maar de webmail gebruiken totdat de developers het gefixt hebben. Of een andere mailclient, de ingebakken Mail client van Windows? Zolang het IMAP is, blijft de mail op alle plekken staan en krijg je geen problemen met berichten op verscheidene plekken.
Denk dat dit inderdaad de beste optie is om tijdelijk een andere mailclient te gebruiken.

Ondertussen blijf ik deze beide gebruiken, wellicht komt er nog een fix vanuit Thunderbird.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saumon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb ook zitten klooien ermee.

Uiteindelijk lukte het met deze instellingen weer:

SMTP - https://prnt.sc/8j2rQ5QjkEoi

Bij verzending verscheen een Google pop-up, moest mijn ww en 2fa melding op mobiel doorgeven om Google weer toestemming te geven aan Thunderbird. Daarna werkte alles weer.

IMAP - https://prnt.sc/VRlBuxSOdGPJ

Misschien heeft iemand er iets aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Saumon op 16-01-2023 12:10 . Reden: mailadres was nog zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Aanvulling

Ik kreeg weer problemen. Meldingen van Thunderbird over een ongeldig servercertificaat van Google de smtp server.

Toen ik Avast e-mail schild uitzette, werkte het weer wel. Daarom ging ik bij Avast zoeken en kwam dit tegen om het op te lossen:

https://support.avast.com/en-nz/article/91/#pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb ook last van deze melding:
Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst. U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen.
Voor de rest ontvang ik gewoon mail en kan ik ook versturen. Krijg alleen af en toe de melding dat hij het niet op kan slaan in de verzonden map. Vreemd genoeg vind ik hem wel gewoon in de verzonden map 8)7

Iemand een idee? Bovenstaande tips hielpen niet. Het gaat om een Google Mail account.

Facts don't care about your feelings

Pagina: 1