Wij hebben in huis een pelletkachel staan een Olimpia Splendid Mia 7 (https://www.gebruikershan...-handleiding-863046.html0) deze is door de vorige bewoners neergezet. Hij werkt prima en kan het huis prima warm krijgen. Hij is alleen niet slim of op afstand te besturen en dat zou ik wel graag willen doen. Ik kan wel programma's instellen, wat in de basis het probleem wel oplost. Dan moet ik er wel aan denken om het programma uit te zetten als het niet uitkomt. Geen ideale oplossing...
Dus ik wil liever een oplossing die ik met home assistant kan regelen en aansturen. Mijn kennis van home automation is niet toereikend genoeg en het zoeken op internet heeft ook nog weinig opgeleverd.
In mijn ogen mogelijke oplossingen:
Of zijn er mogelijk nog andere oplossingen?
Dus ik wil liever een oplossing die ik met home assistant kan regelen en aansturen. Mijn kennis van home automation is niet toereikend genoeg en het zoeken op internet heeft ook nog weinig opgeleverd.
In mijn ogen mogelijke oplossingen:
- De simpelste oplossing die ik kon verzinnen werkt niet. Ik dacht als hij aanstaat en ik zet hem uit en aan (spanning eraf) misschien gaat hij dan na het opstarten gewoon met verwarmen.
- Er zit een externe thermostaat, bedraad, aan de achterkant van de kachel. Misschien dat ik via daar een signaal naar de kachel kan sturen?
- Er zit een afstandsbediening bij. Is het mogelijk om op 1 of andere manier iets te maken wat de kachel kan aansturen?
Of zijn er mogelijk nog andere oplossingen?