ARM vs Intel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenleferink
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-03 14:06
Hoi Tweakers,

Een aantal jaren terug heb ik een Surface Pro 4 gekocht. Ontzettend fijne laptop om er vlug even bij te pakken en te browsen.
Ik doe ook soms fotografie en gopro videografie op vakantie, en wil dit dan het liefst op de terugweg al bewerken in Lightroom en de GoPro video editor (deze moet ik nog gebruiken, monteer normaal gesproken in Premiere, maar ben van plan video's dus in een toegankelijker NLE te monteren).

Mijn laptop liep behoorlijk sloom.. dus van alles verwijderd en opgeschoond, nu is hij weer snel.

Maar ik heb wel het gevoel dat hij met Lightroom altijd al een beetje traag was (Nikon D750 Raw foto's). En met Premiere ook (h.264 files).

Ondanks dat ik ook in h.265 of andere efficiëntere codec kan schieten.. lijkt het me ook wel mooi om een nieuwe laptop aan te schaffen. Maar alleen als dit echt een verbetering is.

Mijn vraag:
De nieuwe surface lijn die in november uitkomt, lijkt met ARM flink veel voordelen te hebben t.o.v. Intel (batterijduur en dat videobellen met ruisonderdrukking voor de stem)

Is ARM sneller voor Adobe Photoshop/Premiere en Davinci Resolve en de GoPro web editor.
Of kan ik dan toch beter voor de Intel variant gaan?

Ik wacht sowieso even reviews af, maar misschien kan iemand nu al zeggen wat de verhouding tussen ARM en Intel is?

Bedankt!