[PW, CPU] Filter voor Xeon reeksen bijv. E-21**

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Zo nu en dan kom ik (server-)MB's tegen die niet alle CPU's met hetzelfde socket ondersteunen, alleen bepaalde reeksen, bijv. Xeon E-21** en Xeon E-22**.

Daar filteren op socket in zo'n geval niet voldoende is ben ik gaan zoeken naar alternatieve filters, helaas niet kunnen vinden, en met het trefwoorden-filter krijg ik niet het gewenste resultaat.

Zou hier een oplossing voor bedacht kunnen worden? :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zit er ook niet een vendor-issue bij? Ik weet niet of je kan verwachten dat socket X of chipset Y altijd hetzelfde reageert?

Dat is (ook) een reden dat BIOS-updates en OEM-boards een grote impact hebben op werkinf en configuratie van bepaalde systemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Kan jij mij voorbeelden aandragen van moederborden met deze beperkingen? Dan kan ik kijken of onze dataleverancier dit aangeeft.

Zo niet, moeten we kijken of het op basis van bestaande data op te lossen is (bijvoorbeeld met de gebruikte chipset).

En anders houdt het op, vrees ik. Servermoederborden zijn een behoorlijke niche ten opzichte van de consumenten bordjes, dus om daar (veel) tijd aan te besteden om het zelf uit te zoeken is niet te doen voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
product: Supermicro X11SCL-F o.a.
8th/9th Generation Intel® Core™ i3/Pentium®/Celeron® Processor, Intel® Xeon® E-2100 Processor, Intel® Xeon® E-2200 Processor
Single Socket LGA-1151 (Socket H4) supported, CPU TDP supports Up to 95W TDP
Zoeken op socket en series "Xeon E" en "Xeon" laat naast E-21** en E-22** ook E3-12*" zien, die niet ondersteund wordt, deze kunnen echter niet weggefilterd worden.

Filters voor "Xeon E" en "Xeon E3" zou in dit geval dan eigenlijk al voldoende zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 16-10-2022 11:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde