Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

codex

Geen OpenAI agent :)

Topicstarter
Hi,

Ik heb een P30 Pro, altijd veel plezier van gehad en voor mij de meest fijne telefoon die ik ooit gehad heb. Nu heb ik inmiddels een batterij die end of life is en de module bij de microfoon moet vervangen worden. De kosten van de reparatie zijn 160 euro om beide te vervangen.

Nu overweeg ik om in plaats van deze kosten te maken een nieuw toestel te nemen. Alleen de vraag is wat?
Voor mij belangrijk:
- Goede camera (vooral low light)
- Scherm, mooi en minstens net zo groot
- Accuduur vergelijkbaar met P30 pro
- Android + Google diensten

Minder belangrijk:
- nieuwste soc
- update beleid

De opties die ik in mijn hoofd had waren de Pixel 7 Pro en de Honor Magic4 Pro, vanwege de camera. Beide telefoons hebben alleen een accuduur die een flinke achteruitgaan is ten opzichte van de P30 Pro.

Ik twijfel dus of ik überhaupt nu iets moet kiezen of mijn P30 Pro moet repareren. Hebben jullie ideeën? Ik kan eventueel ook wachten op een mogelijke release binnen nu en een maand of 3 die wel aan deze vereisten voldoet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
hoewel nooit gehad altijd groot fan van Fairphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Silent7 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:05:
hoewel nooit gehad altijd groot fan van Fairphone.
Qua specs denk ik niet dat het een echte upgrade is ten opzichte van wat ik nu heb. Ik heb wel e.e.a. gelezen over de Xaomi 12s Ultra, ik weet alleen niet of deze telefoon nu naar de Europese markten komt en voornamelijk wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
als het zo'n fijne telefoon is, dan is 160 toch heel fair ;) , heb je gelijk de meest duurzame telefoon en voor 160 ga je niets vinden wat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:49
Veel mensen zijn van Huawei bij Xiaomi of Oppo terecht gekomen. Dus Xiaomi 12 Ultra of Oppo Find X5 Pro zou ik zeker adviseren eens goed te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Xiaomi 11T Pro? Scoort hoger op Dxomark qua camera en is niet zo duur als de 12-serie. Mooie telefoon, hoor. Poco F4 Gt is misschien ook een optie.

Ik heb zelf nog een Xiaomi Note 10 Pro en zie geen enkele reden om te upgraden. OLED, 120hz, rappe SoC, prima camera...

[ Voor 53% gewijzigd door Negakinu op 16-10-2022 13:33 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Dank voor de reactie. Vind het lastig, voornamelijk omdat de telefoons die echt een verschil maken qua batterijduur het laten liggen op het camera vlak en vice versa. Sowieso ben ik inderdaad aan het kijken voor Xaomi, Oppo en Honor.

Wat er nu op de markt is vind ik alleen nog niet heel erg overtuigd. Denk dat ik mijn toestel maar laat repareren en een kaartje wacht. Misschien dat er iets is dat mij 100 procent overtuigd. Blijft balen van Huawei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je al gekeken naar de Motorola Edge 30 Ultra?
product: Motorola Edge 30 Ultra

Goede camera, goed scherm en goede accu, 125W opladen en 4 jaar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
RepareerDroid schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:18:
Heb je al gekeken naar de Motorola Edge 30 Ultra?
product: Motorola Edge 30 Ultra

Goede camera, goed scherm en goede accu, 125W opladen en 4 jaar updates.
Thanks, bizar genoeg heb ik niet naar Motorola gekeken. Mooi toestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:03
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Tenminste, ik heb een Mate 20 Pro, en ben ook op zoek naar wat nieuws. Had m'n hoop gevestigd op de Pixel 7 Pro, maar de accuduur stelt toch teleur. Echt ontzettend jammer. Daar kom je nu net de dag mee door, maar na een jaar gebruik ga je dat dus niet meer redden.... Die valt daardoor dus af.
De Edge 30 Ultra is momenteel denk ik de beste keuze. Alleen de camera is goed, maar niet super. Ik denk dat ik nog even wacht op andere toestellen met een 8+ gen 1 soc of de gen 2. Dan zit het naar verwachting met de accuduur iig wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:37
De honor 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:12
codex schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Thanks, bizar genoeg heb ik niet naar Motorola gekeken. Mooi toestel!
ik zit hier ook te kijken naar een vervanging van mijn P30 pro en toevallig afgelopen week de Motorola Ultra getest maar weer retour gestuurd. voor mijn gevoel was de camera echt wel minder en vooral de kleuren van het scherm waren flets i.p.v. levendig zoals de P30 Pro. ik zit nu zelf te twijfelen over de S22 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:49
Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat bijvoorbeeld de Pixel 7 Pro een flinke achteruitgang is qua batterij? De batterij in een Pixel 7 Pro is ruim 10% groter?

Even een snelle zoektocht naar wat reviews doet een P30 Pro ongeveer 7 uur constant screen on en een Pixel 7 Pro doet ruim 8 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 19-10-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
RenaldoN schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:42:
[...]
ik zit nu zelf te twijfelen over de S22 Ultra.
Zeker met de PerfectRAW app uit de Galaxy Store kun je je als fotograaf uitleven met de foto's, hoewel voor mij de basis app al prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:49:
Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat bijvoorbeeld de Pixel 7 Pro een flinke achteruitgang is qua batterij? De batterij in een Pixel 7 Pro is ruim 10% groter?

Even een snelle zoektocht naar wat reviews doet een P30 Pro ongeveer 7 uur constant screen on en een Pixel 7 Pro doet ruim 8 uur.
Browsetest met een Pixel is 9 uur, P30 Pro 13. Ik zie al vrij veel klachten over de Pixel 7 Pro. Ik weet niet of jij een P30 Pro hebt gehad, maar de batterij is echt waanzinnig goed. Ik kan de hele dag op mijn telefoon zitten en als ik naar bed ga nog 25% over houden. Kon dan :)

Lees eens het de discussie hier op het forum over de Pixel 7 (Pro)

[ Voor 4% gewijzigd door codex op 19-10-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
RenaldoN schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

ik zit hier ook te kijken naar een vervanging van mijn P30 pro en toevallig afgelopen week de Motorola Ultra getest maar weer retour gestuurd. voor mijn gevoel was de camera echt wel minder en vooral de kleuren van het scherm waren flets i.p.v. levendig zoals de P30 Pro. ik zit nu zelf te twijfelen over de S22 Ultra.
Xaomi is voor mij ook een optie, maar de bloatware en reclame vind ik wel een ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:12
codex schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:49:
[...]

Xaomi is voor mij ook een optie, maar de bloatware en reclame vind ik wel een ding.
ik heb de 9T gehad met inderdaad belachelijk veel bloatware. mijn vriendin heeft nu de 11 dacht ik maar het lijkt dat dat nog veel meer reclame heeft dan mijn 9 paar jaar terug. ik begin er in iedergeval niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik volg dit topic met Interesse. Heb zelf een P30 (geen pro) maar heb hetzelfde probleem.

Security updates inmiddels van mei dit jaar :/

Een echt goed alternatief met een supergoede camera en een goede batterijduur en zonder bloatware moet ik ook nog maar zien te vinden.

Ik denk erover om een tijdje een iPhone te gaan proberen. Maar zie dat jij echt graag Android wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Atomius schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:24:
Ik volg dit topic met Interesse. Heb zelf een P30 (geen pro) maar heb hetzelfde probleem.

Security updates inmiddels van mei dit jaar :/

Een echt goed alternatief met een supergoede camera en een goede batterijduur en zonder bloatware moet ik ook nog maar zien te vinden.

Ik denk erover om een tijdje een iPhone te gaan proberen. Maar zie dat jij echt graag Android wilt.
Ja, IOS vind ik geen optie. Ik vind het geen fijn besturingssysteem en te veel dicht getimmerd.

Ik heb een beetje zitten speuren, de Oppo Find X5 Pro komt toch het meeste in de buurt. De meest genoemde cons zijn bloatware, kan verwijderd worden, en een tegenvallende camera aan de voorzijde. Batterijduur en camera zijn wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26
Nog gekeken naar de Pixel 6 pro? Behoudens wat matig snelladen heeft ie wel een goede accu en camera zo te zien. En is goedkoper dan een 7.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomius op 20-10-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
codex schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Ja, IOS vind ik geen optie. Ik vind het geen fijn besturingssysteem en te veel dicht getimmerd.

Ik heb een beetje zitten speuren, de Oppo Find X5 Pro komt toch het meeste in de buurt. De meest genoemde cons zijn bloatware, kan verwijderd worden, en een tegenvallende camera aan de voorzijde. Batterijduur en camera zijn wel goed.
Volgens mij valt het wel mee, er zijn inderdaad wat extra apps geinstalleerd af fabriek die je alsnog handmatig kan verwijderen, en ter vergelijking staat EMUI ook niet bekent om schoon af fabriek geleverd te worden zonder bloatware. Oftewel, klinkt niet als een groot obstakel volgens mij.

review: OPPO Find X5 Pro - High-end heethoofd met Hasselblad-technologie
Net als bij veel (Chinese) midrange- en low-end smartphones wordt de smartphone voorzien van een hoop bloatware: Amazon Shopping, Booking.com, Facebook, LinkedIn en PUBG Mobile gift box vullen de applade behoorlijk. Gelukkig kunnen al deze apps makkelijk worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Atomius schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:26:
Nog gekeken naar de Pixel 6 pro? Behoudens wat matig snelladen heeft ie wel een goede accu en camera zo te zien. En is goedkoper dan een 7.
De batterij is voor zover ik weet best ondermaats. Gaat niet lang mee en laad traag. Balen dat Google dit blijkbaar niet goed onder controle kan krijgen, de camera software is goed en stock Android vind ik wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:50

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hier hetzelfde issue gehad. Chargepoort is gaar, maar verder gewoon nog een fijn toestel. Batterij is na die 3 jaar nog best goed.

Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Xiaomi 12T pro 8GB/256GB. Mooie deal gevonden (544,-). Indien interesse zie aparte Xiaomi 12 topic in dit subforum.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 07:13
P30 pro was echt een geweldig toestel inderdaad, ben door dezelfde uitdaging gegaan dit jaar omdat ik toch wel wat vertraging merkte af en toe en de batterij duidelijk minder werd.

Eerst in Nederland een Samsung S22 Ultra gekocht: duidelijk sneller, mooier en groter scherm, meer en betere camera's, maar batterij echt ruk. M'n drie jaar oude P30 Pro haalde nog 8 uur SOT met een versleten batterij, de gloednieuwe S22 Ultra met moeite 7 uur.

Daarna ook nog een Chinese Xiaomi 12s Pro gekocht (als primaire telefoon voor gebruik in China). Bloedsnel, goed scherm, camera's helaas niet (significant) beter, batterij minder maar wel supersnel laden waardoor het minder uit maakt. De Xiaomi 12s Ultra heeft wel een serieus beter camerasysteem met een 1" sensor voor de primaire camera en een iets grotere batterij, misschien dat dit toestel een betere optie is (of een paar maanden wachten op de Xiaomi 13 serie).

Ik zal niet zeggen dat ik spijt heb van m'n aankopen maar de sprong vooruit in deze drie jaar viel me wel vies tegen, duidelijk dat telefoons niet meer zo snel ontwikkelen als daarvoor en dat de P30 echt een topper was/is. Dus, als je P30 nog snel genoeg is voor jouw gebruik zou ik lekker de boel fixen en nog een jaar wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaahp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2024
AllesIsVoorbij schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:28:
Ik zal niet zeggen dat ik spijt heb van m'n aankopen maar de sprong vooruit in deze drie jaar viel me wel vies tegen, duidelijk dat telefoons niet meer zo snel ontwikkelen als daarvoor en dat de P30 echt een topper was/is. Dus, als je P30 nog snel genoeg is voor jouw gebruik zou ik lekker de boel fixen en nog een jaar wachten..
Ja, klopt, de vooruitgang gaat steeds langzamer. Alle vooruitgang van efficiëntie van de processor wordt met extra software en helderdere displays met hogere verversingssnelheid weer teniet gedaan.

Al vind ik zelf de hogere verversingssnelheden wel een game-changer, het gebruik voelt veel fijner aan. Zeker nu processors dat ook echt aan kunnen.

Telefoon website pokky.nl aan het bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
@codex heb je nog een keuze kunnen maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Ja, ik heb een Pixel 7 Pro. Geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
Hier hetzelfde probleem,
Had een huawei p20 pro, nu een Xiaomi m11, maar toch, het voelde toch gewoon minde dan de P20Pro.
Die P20 pro was na mijn LG620 (ja ja oldscool) het fijnste toestel ooit!

Helaas camera defect van mijn Mi11 (alle foto's onscherp, bekend probleem) en de mic kapot....

Nu kijk ik naar een alternatief, blijf het jammer vinden dan Huawei niet meer mee doet, dan had ik de (inmiddels) p40? of P50 blindelings gekocht.

Nu aan het overwegen voor een Pixel 7 pro of S21Fe 5G
De Samsung heeft een prima prijs/kwaliteitverhouding en met de snapdragon chip volgens mij een redelijk accuduur.

[ Voor 8% gewijzigd door NL_Scratch op 15-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
NL_Scratch schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:04:
Hier hetzelfde probleem,
Had een huawei p20 pro, nu een Xiaomi m11, maar toch, het voelde toch gewoon minde dan de P20Pro.
Die P20 pro was na mijn LG620 (ja ja oldscool) het fijnste toestel ooit!

Helaas camera defect van mijn Mi11 (alle foto's onscherp, bekend probleem) en de mic kapot....

Nu kijk ik naar een alternatief, blijf het jammer vinden dan Huawei niet meer mee doet, dan had ik de (inmiddels) p40? of P50 blindelings gekocht.

Nu aan het overwegen voor een Pixel 7 pro of S21Fe 5G
De Samsung heeft een prima prijs/kwaliteitverhouding en met de snapdragon chip volgens mij een redelijk accuduur.
De S21 FE heeft net als de Pixel 7 Pro geen bijzonder goede accuduur. Wat de accuduur betreft kun je beter voor de reguliere Pixel 7 of de Samsung S23 gaan.

Je kunt de accuduur o.a. vergelijken in de best buy guide van Tweakers: review: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
RepareerDroid schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:26:
[...]
De S21 FE heeft net als de Pixel 7 Pro geen bijzonder goede accuduur. Wat de accuduur betreft kun je beter voor de reguliere Pixel 7 of de Samsung S23 gaan.

Je kunt de accuduur o.a. vergelijken in de best buy guide van Tweakers: review: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2023
De eerste keer dat ik hoor dat de reguliere Pixel een betere accuduur heeft dan de Pro. Overigens, na een paar maanden gebruik doet hij eigenlijk niet onder voor bijvoorbeeld mijn P30 Pro. Ik had dat wel met mijn vroegere Samsung toestellen, degradatie kwam echt snel de hoek om zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
codex schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:42:
[...]

De eerste keer dat ik hoor dat de reguliere Pixel een betere accuduur heeft dan de Pro. Overigens, na een paar maanden gebruik doet hij eigenlijk niet onder voor bijvoorbeeld mijn P30 Pro. Ik had dat wel met mijn vroegere Samsung toestellen, degradatie kwam echt snel de hoek om zetten.
Expliciet genoemd wordt het zelden, maar als je het eenmaal weet valt het je wel op. De Pixel 7 Pro heeft ook een scherm wat bij hogere helderheid meer batterij gebruikt, dus in de zomer maanden gaat het wellicht nog meer opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:39
Ik heb een p20 pro en mijn vriendin een p30 pro

Ik ga nu voor de xiaomi 13 pro waardige vervanger met Leica optics

Een mi is geen vervanger voor de p20 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
Rayz25 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:13:
Ik heb een p20 pro en mijn vriendin een p30 pro

Ik ga nu voor de xiaomi 13 pro waardige vervanger met Leica optics

Een mi is geen vervanger voor de p20 pro.
Ja daar zit ik dus ook op te wachten. Al zag ik wel een review op youtube waarin de accu afgekraakt werd. die was (in de video) iets van 4820mah ofzo. Nu laad de telefoon supersnel op, maar toch ;)

afijn, de 26e van deze maand komt ie uit.... kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:39
Vanmiddag bestellen en je krijgt er een gratis tv bij van 43inch 4k :>

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-08 14:14
Hier ook een p30 pro die door krassen op het scherm ghost touches krijgt. Scherm vervangen kost 300 euro, helaas.

Toch een nadeel aan de p30 pro, het gebogen scherm dus geen screen protector.

Verder merk ik dat de specs nog steeds goed zijn, behalve de SOC. 40w laden (sneller dan die stomme pixel zelfs 4 jaar later), draadloos laden, super camera's en ook veel verschillende typen, ip68 rating. Destijds voor 450 euro gekocht. Nu is deze combi absoluut niet meer te vinden zonder rib uit je lijf.

RIP Huawei.

[ Voor 10% gewijzigd door Grotbewoner op 14-09-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Grotbewoner schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:24:
Hier ook een p30 pro die door krassen op het scherm ghost touches krijgt. Scherm vervangen kost 300 euro, helaas.

Toch een nadeel aan de p30 pro, het gebogen scherm dus geen screen protector.

Verder merk ik dat de specs nog steeds goed zijn, behalve de SOC. 40w laden (sneller dan die stomme pixel zelfs 4 jaar later), draadloos laden, super camera's en ook veel verschillende typen, ip68 rating. Destijds voor 450 euro gekocht. Nu is deze combi absoluut niet meer te vinden zonder rib uit je lijf.

RIP Huawei.
De p60 pro is anders gewoon beschikbaar: https://consumer.huawei.com/nl/phones/p60-pro/buy/

Ook Huawei maakt ze niet meer voor minder dan een rib uit je lijf (en dan natuurlijk ook nog zonder 5G en Google services).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-08 14:14
RepareerDroid schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:59:
[...]
De p60 pro is anders gewoon beschikbaar: https://consumer.huawei.com/nl/phones/p60-pro/buy/

Ook Huawei maakt ze niet meer voor minder dan een rib uit je lijf (en dan natuurlijk ook nog zonder 5G en Google services).
Maarja, geen android. Lijkt me heel vervelend.

Klopt wel dat de P30 pro ook duur was. Ik heb hem op z'n allergoedkoopst op de kop getikt bij een Black Friday deal ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Grotbewoner op 15-09-2023 14:39 ]

Pagina: 1