Temperatuur in m'n kast

Pagina: 1
Acties:

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 21:23
Hey

Ik heb totaal geen ervaring met airflow ow wat dan ook, maar een probleem heb ik wel.

Ik heb een Linux server met 5 hardeschijven, (4x5400, 1x7200) rpm, een Thunderbird 1100 op aan Abit KT7-RAID. En een bigtower kast.

Probleem is dat mijn Systeem temperatuur (en daardoor ook m'n CPU temperatuur) veel te hoog liggen. Als ik mijn kast dicht heb komt mijn systeem temperatuur boven de 45 graden uit (en de CPU temp ligt dan unstressed rond de 60 graden).

Nou heb ik helemaal boven achterin de kast 2 fan's zitten, die lucht van buiten naar binnen blazen (dit om de hardeschijven te coolen, die gaan namelijk anders rare kuren vertonen).

Verder zit achter in de kast ietsje lager dan de CPU nog een klein coolertje (van een oud socket 7 koelblok) die ook naar binnen blaast, alleen dit ding heeft niet veel nut volgens mij.

Nou vraag ik me af hoe ik mijn airflow nou het beste kan regelen, waar ik dan fan's moet plaatsen, en welke kant op (zuigen of blazen).

Iemand?

Bye,
Tozz

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Zoeken had je al veel geholpen, maar omdat ik in een goede bui ben (wil niet zeggen dat je de volgende keer de search weer niet hoeft te gebruiken).

Voorkant van de kast, onderin moet je de intake fans hebben. (dus lucht van buiten naar binnen)

Bovenin de kast achterkant de outtake. (lucht van in de kast naar buiten.)

Verder kan je nog een slotkoeler nemen die je bij je videokaart plaatst, dat helpt ook wel eens. iig voor je videokaart.

Als je het dan nog niet koel genoeg vind dan is het tijd om te gaan zagen in je kast. En dan aan de zijkant fans plaatsen die gericht blazen op de hete delen in je PC. Dus je CPU en je videokaart.

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 21:23
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:31 schreef obsidian het volgende:
Zoeken had je al veel geholpen, maar omdat ik in een goede bui ben (wil niet zeggen dat je de volgende keer de search weer niet hoeft te gebruiken).

Voorkant van de kast, onderin moet je de intake fans hebben. (dus lucht van buiten naar binnen)

Bovenin de kast achterkant de outtake. (lucht van in de kast naar buiten.)

Verder kan je nog een slotkoeler nemen die je bij je videokaart plaatst, dat helpt ook wel eens. iig voor je videokaart.

Als je het dan nog niet koel genoeg vind dan is het tijd om te gaan zagen in je kast. En dan aan de zijkant fans plaatsen die gericht blazen op de hete delen in je PC. Dus je CPU en je videokaart.
Als ik die fans boven dus om zou draaien zoals jij zegt, moet ik dan wel eerst wat vinden op m'n HDD's, want die worden dan niet meer gekoeld.

Verwijderd

?? Als je airflow maakt van onderen naar boven koel je alles in het systeem heh.....