Hoe mac mini en soms laptop op 1 beeldscherm keyb muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik ben op zoek naar een oplossing voor de veelheid aan apparaten op mijn bureau:
Een Mac Mini met een monitor en toetsenbord en muis (prive gebruik), en daarnaast op het bureau een externe monitor met toetsenbord en muis om regelmatig een laptop (werk) op aan te sluiten op de dagen dat ik thuis werk.

Ik heb beide apparaten nooit tegelijk aan staan; dus óf de mac mini staat aan, óf de werklaptop. Beide tegelijk is niet nodig.

Wat ik mooi zou vinden is 1 setje monitor en toetsenbord en muis voor beide computers, waar ik met een enkel kabel aansluiting mijn werk-laptop op aan kan sluiten. De monitor moet dan het beeld tonen van het apparaat wat aan staat.

Zowel de mac mini als mijn werklaptop hebben USB-C aansluitingen.
Ik vindt een KVA switch niet heel aanlokkelijk (gevoel hoor, voelt wat ouderwets en best duur)

Kers op de taart zou zijn als ik met 1 ethernet kabel ook nog eens beide computers van bedraad internet kan voorzien. :P

Vraag:
Welke monitor zou hierin kunnen voorzien? Ik denk aan 30 inch of meer en prijs tot 300 euro. Verder is natuurlijk hoe scherper beeld hoe beter, maar ik ben een 6 jaar oude monitor gewend dus het is al snel beter ;)

Of moet ik mijn huidige monitor met HDMI aansluiting behouden en iets als dit aanschaffen:
Rolio USB C Hub - 4K HDMI
https://www.bol.com/nl/nl...3TmZVMFYnLQxoCxsAQAvD_BwE