Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grbril
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-02-2024
Wij hebben een inmiddels 20 jaar oude wtw unit (Velu VHR275LB van veha) en laten regelmatig onderhoud uitvoeren door onze installateur die deze unit 20 jaar geleden ook geplaatst heeft.
Filters vervangen we regelmatig.

Maar:
Onze installateur voert zelf geen kanaalreiniging uit. Kan ook niet doorverwijzen en daar gaat mijn vraag/opmerking ook over.
Herkennen jullie dit ook? Een installateur die wel een WTW unit kan installeren en onderhouden, maar voor een kanaalreiniging niet thuis geeft?
Door wie laten jullie een kanaalreiniging uitvoeren? Het is wel eens tijd dat dat eens goed gebeurt lijkt me.
Temeer omdat de unit ook vervangen moet worden, omdat hij technisch total loss is volgens onze installateur.
Lees graag reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Lijkt er meer op dat ze dara geen zin in hebben/werk genoeg. Vreemd dat ze je niet kunnen adviseren. Misschien eens een vraag uitzetten bij een installateur van een nieuwe wtw.. misschien heeft die er wel oren naar om dat klusje te doen als ze een nieuwe mogen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grbril
In mijn rondgang bij de regionale installateurs kreeg ik van de meeste de reactie dat ze wel een wtw unit konden vervangen, en graag het onderhoud wilden uitvoeren, maar dat ze geen kanaalreiniging deden.
Van twee kreeg ik wel een namen van bedrijven die dit wel uitvoeren, maar die komen toch weer van veel verder weg. En dat lijkt wat veel van wat veel van het goede voor alleen een kanaalreiniging.

Uitzondering was Alpha Ventilatie, die zowel WTW units vervangen als kanaalreiniging uitvoeren. Klinkt op zich aantrekkelijk, maar wel een bedrijf verder weg, en dat is weer niet aantrekkelijk voor normaal onderhoud, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:04
Wij hebben recent deze tent laten langskomen om de kanalen te reinigen: https://mijndakschoon.nl
Erg tevreden

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:43

Rzaan

Altijd zoekende

Je zou denken dat schoorsteenvegers hier de geschikte partijen voor zouden zijn.
Die hebben in ieder geval al deels de kennis en het gereedschap.

Is het zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grbril
Rzaan schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:23:
Je zou denken dat schoorsteenvegers hier de geschikte partijen voor zouden zijn.
Die hebben in ieder geval al deels de kennis en het gereedschap.

Is het zelf te doen?
Op zich is het natuurlijk zelf te doen, als je tenminste over het juiste gereedschap, en kennis, beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grbril
GarBaGe schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:31:
Wij hebben recent deze tent laten langskomen om de kanalen te reinigen: https://mijndakschoon.nl
Erg tevreden
Goed om te lezen. Is de geadverteerde prijs op de site inderdaad ook de eindafrekening of komen er nog voorrijkosten of reiskosten bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

0 ervaring mee, want kan het zelf, maar heb je al aan een grote speler als feenstra gedacht?
https://www.feenstra.com/ventilatie/mv-onderhoud/
(Tip; neem geen contract!)

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 16-10-2022 11:17 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grbril
teacher schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:16:
0 ervaring mee, want kan het zelf, maar heb je al aan een grote speler als feenstra gedacht?
https://www.feenstra.com/ventilatie/mv-onderhoud/
(Tip; neem geen contract!)
Zeker ook naar grote spelers als Feenstra en bijv ook Alpha Ventilatie gekeken.

Feenstra al wel eens over de vloer gehad, maar daar werd ik niet heel enthousiast van. Maar dat kan natuurlijk aan de persoon gelegen hebben. Ging toen over de opties voor vervanging van de WTW unit en niet over het kanaal reinigen. De beloofde offerte heb ik nooit ontvangen.

Maar bedankt voor de tip. Voor kanaalreinigen inderdaad een serieuze kandidaat. Met zo te zien voorspelbare kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 16:51
Had vorig jaar iemand ingehuurd om onze kanalen schoon te maken. Kreeg foto's voor en na.

Dat was een knul die voor zichzelf werkt en had hem via Facebook gevonden. had €60 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grbril
Unknown Alien schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:37:
Had vorig jaar iemand ingehuurd om onze kanalen schoon te maken. Kreeg foto's voor en na.

Dat was een knul die voor zichzelf werkt en had hem via Facebook gevonden. had €60 betaald.
Dank voor de tip. Ik zal ook eens rondneuzen op Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 20:26
grbril schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:06:
[...]

Op zich is het natuurlijk zelf te doen, als je tenminste over het juiste gereedschap, en kennis, beschikt.
En dat gereedschap ben ik dus naar op zoek :) Je merkt wel dat er meer (reinigings)spelers op de markt zijn dan 10 jaar terug. Ik heb verschillende offertes aangevraagd (diegene die prijzen op hun website plaatsen varieren van €300 tot €600).

Het lijkt me vooral een arbeidsintensieve klus (ik spreek dan over de kanalen, al de rest doe ik al 10 jaar zelf), maar ik vind nergens iets terug over de huur van materiaal hiervoor (bij bijv boels ofzo).

Iemand al ervaring mee?

ps: over het aspect "kennis" ben ik (zeer) sceptisch. Mijn eerste optie is wel degelijk reiniging door een "vakman" (om het eens met eigen ogen te zien) ; maar de ervaring leert me dat loodgieter die mijn systeem geinstalleerd heeft verstand had van "buizen aan elkaar koppelen" en niets meer.

psII: €60 lijkt me wel heel weinig (ik heb een D systeem met in iedere kamer kanalen) en ik heb geen FB :/

psIII: ik aan de hand van het elektriciteitsverbruik vaststellen dat mijn vasco D400 wel degelijk ontregeld is door vervuilde toegangspunten/kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Vanaf 160 euro, het basis pakket .
https://brizk.eu/wtw-unit-reinigen/
Er zullen toch wel meer bedrijven zijn die zoiets aanbieden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zestuJycO-02geSrwvMRiccDWoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jseM8RhU45dWhlOkH4K5Mm2Z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 05-01-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 20:26
zal eens vragen of ie in België passeert (vrees ervoor :( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-05 09:35
Misschien rare vraag, maar hier is na 20 jaar de schone kant (toevoer kanalen naar alle ruimten) van de WTW gewoon nog schoon. De vuile kant is vies, maar lekker boeiend, dat adem je niet in. Ook de aanvoer van buiten zit 2 cm aan spinnenrag en dode muggen in, maar dat pijpje heb je zo los en schoon. Ik zou gewoon een schoorsteen veeg setje kopen en zelf gaan pielen.
Pagina: 1