PS4 pro controllers laden niet op en beeld flikkert soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Hi, ik heb een PS4 pro gekocht van Marktplaats.
Hij doet het verder goed alleen ik heb een paar kleine dingen waar ik niet helemaal uit komt en vraag me af of jullie tips / advies voor me hebben.

- het scherm flikkert soms, alsof hij refreshed. Bij bepaalde scenes. Ik vermoed dat dit aan de HDMI kabel ligt. Ik heb een 4k 65inch tv. heb 2 kabels geprobeerd, en bij een doet hij dit dus. En bij de ander krijg ik groene plekjes op het beeld en het geluid kraakt. Ik had op Youtube gezien dat ik het beste een HDMI2.1 kabel kan kopen. Welke kabel gaat sowieso goed werken met de ps4 pro? Welke hebben jullie er tussen zitten?

- er kwam geen oplaad kabel voor de controllers bij de ps4 pro. Dus ik had nog een willekeurige kabel liggen. Doet het opzich goed aan de kabel, alleen de controllers laden niet op. Kan dit aan de kabel liggen?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:44
saken schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:53:
Hi, ik heb een PS4 pro gekocht van Marktplaats.
Hij doet het verder goed alleen ik heb een paar kleine dingen waar ik niet helemaal uit komt en vraag me af of jullie tips / advies voor me hebben.

- het scherm flikkert soms, alsof hij refreshed. Bij bepaalde scenes. Ik vermoed dat dit aan de HDMI kabel ligt. Ik heb een 4k 65inch tv. heb 2 kabels geprobeerd, en bij een doet hij dit dus. En bij de ander krijg ik groene plekjes op het beeld en het geluid kraakt. Ik had op Youtube gezien dat ik het beste een HDMI2.1 kabel kan kopen. Welke kabel gaat sowieso goed werken met de ps4 pro? Welke hebben jullie er tussen zitten?

- er kwam geen oplaad kabel voor de controllers bij de ps4 pro. Dus ik had nog een willekeurige kabel liggen. Doet het opzich goed aan de kabel, alleen de controllers laden niet op. Kan dit aan de kabel liggen?

Alvast bedankt !
Controllers kunnen kapot zijn, mijn zoon heeft beide controllers ooit opgeblazen door een Huawei oplaad blokje te gebruiken.

Heb toen als alternatief een oplaadstation aangeschaft welke oplaad via de onderste poort.

Kwa hdmi kabel kan je gewoon elke 2.1 kabel pakken pakken, dure of goedkope maakt weinig uit.
Voordeel van de duurdere kabels is dat de connectors van iets hogere kwaliteit zijn waardoor je deze vaker kan ompluggen voordat ze versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien de PS4 Pro een HDMI2.0 uitgang heeft, zou/hoef je niet een 2.1 kabel nodig hebben?

Puur de klacht "blokjes" en "geluid kraakt" en "flikkert"; het doet mij vermoeden dat de PS4 defect is. Zeker als je al meerdere kabels gebruikt hebt en/of getest dat die kabels met andere 2160p-materiaal het wel gewoon doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
MAX3400 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:41:
Aangezien de PS4 Pro een HDMI2.0 uitgang heeft, zou/hoef je niet een 2.1 kabel nodig hebben?

Puur de klacht "blokjes" en "geluid kraakt" en "flikkert"; het doet mij vermoeden dat de PS4 defect is. Zeker als je al meerdere kabels gebruikt hebt en/of getest dat die kabels met andere 2160p-materiaal het wel gewoon doen.
Dit is de kabel waarmee hij soms wat refreshed. Opzich niet altijd, maar sporadisch.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6183d6289eb34fe5d6936e58c587f38b.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b8cd551cd7e39dbb07a6da556f9f59a1.png

ik weet niet welke hdmi versie deze kabel heeft. Misschien kan hij er gewoon niet genoeg data overheen sturen? mijn TV is wel 4k en 65inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

De eisen voor 4k, 30hz wat een PS4 pro max doet zijn echt niet hoog.

Ik zou ook eens kijken om de PS4 schoon te maken en mogelijk opnieuw wat thermal paste doen.
Die dingen worden warm, blazen hard en kans is aanwezig dat hij niet goed presteert vanwege stof etc.

Verder kunnen de controlllers ook op zijn. En is het soms aan te raden om een orginele kabel te gebruiken. Wel vaker gezien dat pairen ook niet lekker gaat bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
Het was de HDMI kabel denk ik . Een nwe kabel gehaald van de action en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan :-)

En de controllers charge ik nu via de PS4 zelf. Dat werkt wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

HDMI kabels zijn irritant. Ik heb hetzelfde gehad, met zogenaamd 'gecertificeerde' high speeds kabels.
Op mijn Denon receiver zit een (verborgen) functie om de bandbreedte van kabels te testen. En een aantal kabels vielen dus door de mand.
Ik heb op Amazon HDMI 2.1 kabels van Ugreen besteld en die werken feilloos.
Over de controllers: Misschien vereisen ze een speciale USB kabel om op te kunnen laden? Een beetje zoals de (oude) OnePlus telefoons.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1