Toon posts:

effe over waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig om waterkoeling altijd in combinatie met een peltier gebruiken? Het lijkt me eigenlijk niet nodig alleen als je voor de extreme oc-snelheden gaat. Mij gaat het voornamelijk om een stil systeem dat redelijk over te klokken is.

grtz 8-)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nee, niet altijd nodig. Zelf draai ik zonder peltiers. Temp ligt dan lager dan met luchtkoeling, maar je zal nooit onder kamertemperatuur komen. Meestal een graad of 5-15 erboven (afhankelijk van setup)

Lees anders ook:
http://www.globalminds.nl/waterkoeling/index.php?artikel=3

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Het is eerder andersom: Als je met peltiers wil koelen heb je waterkoeling nodig..

Ik heb zelf met een setup gedraaid zonder peltier, en dat was redelijk stil (had nog een brakke oude fan voor de radiator), en toch goed over te klokken.. (Tbird 1GHz@1.4 zonder problemen!)

Peltiers is inderdaad voor het extreme overclocken.. (stressed temperaturen van rond het vriespunt ;) )

Verwijderd

Peltiers op een Tbird is ook een ding apart. Dan zit je gelijk met hele zware peltiers te werken om die watts te kunnen afvoeren. En dan moet je echt een goede waterkoelsetup hebben om die pelts zelf weer te koelen.