Toon posts:

Honeywell HR92 wil alleen maar dicht, ongeacht temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30
Ik heb sinds een jaar of 2 een woning met stadsverwarming, die ik aanstuur middels een EvoHome Touch met BDR91 voor de zoneklep in de aanvoerleiding naar de vloerverdeler (vloerverwarming beneden), en 4x een HR92 radiatorknop voor de 1e verdieping. Dit werkt(e) prima, maar sinds kort heb ik een issue met 1 van de radiatorknoppen, die in de badkamer.

Deze knop wil alleen nog maar de afsluiter dichtdraaien, niet meer open, ongeacht de temperatuur in de ruimte en de instelling van de doeltemperatuur in de zone (via de Touch of met de fysieke knop op het apparaat zelf, dat maakt niet uit).

Als ik de knop loshaal, de radiatorafsluiter helemaal opendraai, en de knop terugplaats, dan verschijnt de melding "CYCL" en "klep" op het display, en wordt de afsluiter helemaal dichtgedraaid, en dat blijft zo. Het display toont dan weer de huidige temperatuur (ik heb dat zo ingesteld).

Ik heb de radiatorknop al enkele malen gereset naar fabrieksinstellingen, de zone geheel verwijderd en opnieuw toegewezen, nieuwe batterijen erin geplaatst (de oude waren ook al ongeveer leeg). Ook heb ik de "venster open" detectie uitgeschakeld (ik heb het ventilatierooster schoongemaakt, en nu "waait" het wellicht iets harder in de badkamer ;) ). Niets heeft geholpen tot nu toe.

De communicatie tussen de Touch en de HR92 is prima, de tests voor zowel de communicatie- als warmtevraag geven maximaal signaal (sterkte 5), en alle wijzigingen in doeltemperatuur die ik in de Touch doe, komen door op de HR92, en vice versa.

De temperatuursensor lijkt ook goed te zijn, die geeft de juiste actuele temperatuur weer, op basis van vergelijking met de knoppen in andere ruimtes als ik de knop daar even laat acclimatiseren.

En toch, de radiatorafsluiter wordt alleen maar dichtgedraaid, ook al is de doeltemperatuur nog niet bereikt!

Ik loop nu een beetje tegen het einde van mijn opties, maar voordat ik de support van Honeywell zelf probeer te bereiken, wilde ik hier deze vraag stellen. Wellicht heeft iemand hier al eens met dit bijltje gehakt, en weet een oplossing?

Ik ben benieuwd,

Gameboy

[Voor 3% gewijzigd door Gameboy op 15-10-2022 10:49. Reden: Verduidelijking: "kraan" vervangen door "afsluiter"]

Alle reacties

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:35
Heb je een andere knop geprobeerd?

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:49
exactly @Technofreakz zegt knop even omwisslelen met een andere radiator.
kraanhuis kan naar zijn grootje aan het gaan zijn of de elektronische knop
dus ja soms moet je je kraan vervangen. en of laten vervangen afhankelijk van je skils.
stadverwarming doe maar goed dicht draaien die aanvoer en retour tijdens werkzaamheden
voor het geval dat. staat leuke presure aan heet water achter. bevriezen ben ik niet van.

• Gameboy
Ah ja, ik had het wellicht niet zo duidelijk vermeld, maar het ligt niet aan de afsluiter zelf. Die draait soepel genoeg. Ook andere knoppen openen en sluiten de betreffende afsluiter probleemloos.

De HR92 waar het over gaat, weigert domweg om de afsluiter open te draaien, of kan dat niet omdat er iets kapot is, mechanisch of elektronisch. Ik begin steeds meer te vemoeden dat de knop gewoon defect is geraakt, precies 2 jaar na aanschaf...dus de garantietermijn is ook al (net) verlopen. Zul je altijd zien... :/

Maar goed, dank voor de reacties! Ik heb inmiddels ook maar een bericht naar Resideo gestuurd voor ondersteuning, kijken wat daar uit komt ;)

• Gameboy
Na enige toelichting naar de support van Resideo, komt nu kortweg de reactie:

Ja, dat is iets wat we niet kunnen oplossen, vervang de knop maar.

Dan maar eens kijken wat de verkoper ervan vindt, koop is inmiddels 2 jaar + 1 week terug.

• mbrouns
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-01 21:49
Had dit issue ook en denk dat ik weet wat er fout gaat!

Bij het bevestigen van de knop gaat die in CYCL mode waarbij de knop eerst helemaal sluit en van daaruit naar het juiste punt beweegt (tussen kraan gesloten en vol open) afhankelijk van Kamer-en gewenste temperatuur.

Wat nu fout gaat is dat hij bij het cyclen dicht draait en dan door de stroefheid niet meer terug kan draaien. De knop stopt dat omdat er bij voldoende weerstand wordt uitgegaan dat de knop weer volledig open staat.

Dit kun je verhelpen door het binnenwerk van de draaiende delen even in te spuiten met WD-40. Werkte bij mij als een t*et. :D

• Gameboy
Ah, ik zie dat ik heb verzuimd een update te plaatsen!

De uitkomst van het onderzoek bij Resideo was dat de knop zelf inderdaad defect was geraakt. Ik heb van de verkoper kosteloos een nieuw exemplaar toegezonden gekregen, en daarmee werkt het weer zoals het hoort!

Ik had zelf ook al het een en ander onderzocht, en uitgesloten dat het aan iets anders dan de knop zelf kon liggen. Dus de betreffende knop op diverse andere afsluiters, en andere knoppen op de afsluiter in de getroffen ruimte. Alles werkte, behalve die ene knop, op alle afsluiters waarop deze is getest.

Kortom: opgelost door vervanging onder garantie van een daadwerkelijk defecte knop ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee