Versterker voor Hifiman HE100SE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 09:09
Ik ben voornemens om voor de Hifiman HE1000SE een nieuwe versterker aan te schaffen. Ik zoek een versterker met een krachtig en ietwat gekleurd geluid waarin bas en met name de hoge tonen goed elkaar aanvullen.

Ik heb nu de de toppping A90 en de Sennheiser HDV 820. Deze twee versterkers lijken qua klankkleur sterk op elkaar maar de Sennheiser heeft net wat meer body.

Ik luister voornamelijk naar Hardrock, Rock, Blues en Metal.

Ik denk zelf aan:

Burson Conductor 3 GT met Super Charger 5A, SCHIIT AUDIO FOLKVANGR and WA22 (2nd gen).

Heeft er iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Ken je https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php ?

Daar wordt apparatuur meettechnisch beoordeeld, ook koptelefoon versterkers. Mogelijk kan je daar testen vinden. Apparatuur met kleuring word daar echter per definitie “afgekeurd”. Eigenlijk terecht, want je wilt een opname zo natuurgetrouw mogelijk weergeven. Maar goed, beetje laag extra kan idd wel lekker klinken.

Hier trouwens ook Topping, de Pre 90 en de D70s DAC, klinkt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Bedankt voor de reactie. Ik ken deze site maar ik hoop persoonlijke ervaringen te horen. Buizen hebben ook kleuring van geluid maar mij gaat het met name om de smeuigheid van het geluid te ervaren. De versterkers die ik nu hebben zijn niet zo gekleurd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je wil meestal juist een zo puur mogelijke doorgifte, die je dan met een equalizer op smaak brengt. Elk apparaat dat dit van tevoren cq standaard doet komt bij mij het huis niet in 😉

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Klopt inderdaad, ik heb helemaal geen toonregeling, zit er niet op, DAC-)Voorversterker-)Eindversterker.

Maar goed, soms een beetje extra bas erin draaien kan leuk zijn alhoewel ik dat in mijn huidige setup niet mis.

Dac en voorversterker hier waren volgens audiosciencereview meettechnisch min of meer perfect.

Misschien is een buizen koptelefoon versterker juist wat je zoekt? De vervorming van een buizen versterker is vaak de kleuring die men zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Denon klinkt vaak wat “donkerder” heb ik het idee, maar of zij koptelefoon versterkers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Stokertje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:58:
Denon klinkt vaak wat “donkerder” heb ik het idee, maar of zij koptelefoon versterkers hebben?
Buizenversterkers zullen dit geluidsbeeld beter beamen, ik ken dit geluid ook vanuit de gitaarversterkers. De Woo buizenversterkers zoals de WA22 (2nd gen) is er zo een (HPA). Ik heb nog niet de kans gehad om er een te mogen beluisteren. Ik ga ze niet zo maar op geluk aanschaffen want het is geen kopje koffie wat je aanschaft. ;)
Pagina: 1