Hallo,
Ik heb een aantal offertes opgevraagd voor zonnepanelen op het dak van ons huis.
Een van de leveranciers kwam met dit plaatje.
Noord bovenzijde foto.

Tot nu toe heb ik er 2 retour ontvangen.
Offerte 1 van een lokale installateur:
Offerte 2, landelijke installateur:
Levertijd 10 tot 12 weken
Rondje dor de straat en het bekijken van mijn buurhuizen, met de zelfde oriëntatie.
De meeste woningen hebben aan beide zijde (voor en achter oost en west) van de woning panelen liggen.
gemiddeld 8 voor/west zijde en 9 panelen achter/oostzijde.
Maximale wat er ongeveer past is 10 west/voor en 12 oost/achter 12.
Voorbeeldje buren:

Is het in onze situatie beter om voor de micro omvormers te kiezen ivm de oriëntatie van het dak?
Of toch een string oplossing?
Wij koelen of verwarmen nog niets elektrisch, verbruik is dus enkel "ouderwets" verlichting en de hele reut die in een normaal huishouden te vinden zijn.
We willen wel graag airco's gaan laten plaatsen en zeer binnenkort alvast 1 ruimte gericht gaan verwarmen met elektra.
Huidige verbruik is ongeveer 2500Kw
We hebben ruimte in ons budget om nog wel verder te gaan en dus meer panelen te laten plaatsen.
Vraag me alleen af of we daar nu al voor moeten kiezen, met ongeveer 10 a 12 panelen dekken we ruim ons huidige jaarlijkse verbruik.
Ik heb een aantal offertes opgevraagd voor zonnepanelen op het dak van ons huis.
Een van de leveranciers kwam met dit plaatje.
Noord bovenzijde foto.

Tot nu toe heb ik er 2 retour ontvangen.
Offerte 1 van een lokale installateur:
- 11 x Ureco FBK400MFD, 5 west (voorzijde) 6 oost achterzijde woning
- 11 x Enphase IQ7PLUS-72-2-INT micro omvormers
- € 7.250,00
Offerte 2, landelijke installateur:
- 10 x Jinko Tiger Neo N-Type geen specificatie welke zijde geplaatst
- 10 x Enphase Micro-omvormer IQ7 plus
- 1 x Enphase Envoy-S + IQ-relay 1 fase
- 1 x Uitbreidingsmodule meterkast
- € 7.672,00
Levertijd 10 tot 12 weken
Rondje dor de straat en het bekijken van mijn buurhuizen, met de zelfde oriëntatie.
De meeste woningen hebben aan beide zijde (voor en achter oost en west) van de woning panelen liggen.
gemiddeld 8 voor/west zijde en 9 panelen achter/oostzijde.
Maximale wat er ongeveer past is 10 west/voor en 12 oost/achter 12.
Voorbeeldje buren:
Is het in onze situatie beter om voor de micro omvormers te kiezen ivm de oriëntatie van het dak?
Of toch een string oplossing?
Wij koelen of verwarmen nog niets elektrisch, verbruik is dus enkel "ouderwets" verlichting en de hele reut die in een normaal huishouden te vinden zijn.
We willen wel graag airco's gaan laten plaatsen en zeer binnenkort alvast 1 ruimte gericht gaan verwarmen met elektra.
Huidige verbruik is ongeveer 2500Kw
We hebben ruimte in ons budget om nog wel verder te gaan en dus meer panelen te laten plaatsen.
Vraag me alleen af of we daar nu al voor moeten kiezen, met ongeveer 10 a 12 panelen dekken we ruim ons huidige jaarlijkse verbruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 14-10-2022 22:18 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.