Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ubiquiti AP langzaam internet en hoge ping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb thuis op de eerste etage een UAP-AC-LR en op de 2e etage eenUAP-AC-Lite, bedraad gekoppeld op mijn ziggo modem/router, zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OydkwLg-chs8K00kHzu0zYnkJ5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/svKTn5nyW8CpzujM2Uf1Vrnw.png?f=fotoalbum_large

Bedraade verbindingen werken perfect, daar haal ik 200/20mbit mee, wat ook mijn maximaal haalbare snelheid is. Draadloos haal ik de laatste tijd een iets mindere snelheid, soms is dat 50, soms 150, maar niet stabiel. Ook merk ik latency over wifi. Mijn laptop zit letterlijk een meter naast mijn AP.

Voorheen werkte dit altijd prima, maar sinds korte tijd niet meer.

Zie hier mijn config van UniFI:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUH_MUE9-DB_upgwOvodNtIr-ec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/69CnCEAkBa5Sv06LFVitwlie.png?f=fotoalbum_large

Zien jullie iets vreemds in mijn setup/config? Tips?

[ Voor 7% gewijzigd door styx1 op 14-10-2022 21:14 . Reden: config plaatje was niet duidelijk ]

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Los van de verouderde Unifi network applicatie is hier weinig bijzonders te zien.

Op 2.4GHz hoef je overigens niet meer dan 50-80Mbit te verwachten, dat is gewoon het maximaal haalbare. Op 5GHz haal je de echte snelheid.

Klopt het dat bijna alles op je LR zit? Heb je de signaalsterkte op je clients al eens gemeten?

I reject your reality and substitute my own

• styx1
  • Niet online
Ik zou UniFi nog kunnen upgraden naar de laatste versie, maar of dat iets uitmaakt?

Ik zit wel echt op 5GHz en op een kleine afstand van de AP.

Momenteel klopt het wel dat bijna alles op LR zit, omdat het 's avonds is en ik beneden zit :)
Overdag zit ik boven en dan ben ik ook bijna de enige die op de Lite zit.

Wat bedoel je met meten? In UniFi zie ik bijvoorbeeld voor mijn laptop:
STATISTICS
Channel 48 (11ac)
Signal 74% (-61 dBm)
Rx Rate 400 Mbps
Tx Rate 243 Mbps
Power Save Not enabled

Rx Rate en Tx rate is wel dynamisch..

Op mijn laptop zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OolNsptIXL6ZJ_DmKp34Tatk3Qo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nhBUpzkGLs9UJS7GpNaasm4M.png?f=user_large
Landcode is wel vreemd.

Wifi icoontje heeft vol bereik ook.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Buren die een AP hebben opgehangen of zelfs meerdere?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• styx1
  • Niet online
Zou natuurlijk kunnen, maar in de kamer waar ik meestal werk heeft geen directe muur met de buren.
Daarnaast heb ik dit probleem dus ook als ik letterlijk met mijn laptop naast mijn AP zit. Zou het dan toch kunnen dat de buren mijn wifi storen?

• styx1
  • Niet online
In de tussentijd heb ik nog wat aanpassingen in mijn netwerk doorgevoerd;

Ziggo modem in bridge laten zetten en vervolgens een Edgerouter X aangesloten op het modem. Dit leek beter te gaan, maar helaas heb ik nog steeds het probleem dat ik soms hoge ping en langzaam internet heb.

Ik denk dat het te maken heeft met veel wifi routers in de buurt. Heb al verschillende channels geprobeerd, zoals DFS, maar heeft niet geleid tot een oplossing.

Weet even niet wat ik nog kan proberen om het beter te krijgen. Iemand die mij advies kan geven?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:25
Een wifi analyzer app instaleren op je telefoon en kijken of je last van buren hebt.

Ziggo in Bridge en daar een extra router voor bijplaatsen zal de latency alleen maar verhogen en zeker niet verbeteren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• styx1
  • Niet online
Ik heb een scan gevoerd met de ap's:

AP 1e etage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n5HZ7tIPheVNyk599nnISXwymo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4YJ2KYfb01hcOFAMyPP9Z9ow.png?f=fotoalbum_large

AP 2e etage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFyQNY1oD4YeBfZI_i-f97oe8Do=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BjUpZuUfh3xqQuevjI9iRTsc.png?f=fotoalbum_large

Ik sta ook open voor andere tools om te testen (wel op iOS, heb geen android device)..

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:25
Je hebt in ieder geval op de kanalen waar jouw Ap's op staan ingesteld geen last van buren zo te zien.
Je gebruikt netjes de kanalen 38 en 46 met 40Mhz bandbreedte dus dat zit elkaar ook niet in de weg

[ Voor 37% gewijzigd door Ben(V) op 03-11-2022 22:08 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1