Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07 23:22
Ik heb sinds 2017 een Samsung Galaxy Tab S2 (https://www.samsung.com/b...2gb-wi-fi-sm-t810nzkelux/).

Deze heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een maand ofzo heb ik last van spontane reboots.
Als ik aan het surfen ben op internet dan klapt hij er soms ineens uit en begint te rebooten.

Na het zoeken zoeken naar oplossingen online heb ik uiteindelijk een volledige factory reset gedaan.

Het probleem lijkt zich nu iets minder vaak voor te doen, maar ik heb het nog steeds. Het lijkt erop dat het vaker gebeurt als de batterij verder af is (< 50%) en ik heb het nog niet voorgehad wanneer de lader insteekt.

Het punt is dus dat ik het probleem nog altijd heb nadat ik een volledige factory reset gedaan heb.
Wil dat zeggen dat er niks meer aan te doen is en ik beter een nieuwe kan kopen? Of kan ik toch nog iets doen?

Beste antwoord (via Quagmire84 op 15-10-2022 14:27)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:55
Bij Samsung kost het €69 als je hem zelf langsbrengt, anders komt er nog €15 bij. Bij handige Harry op de hoek is het waarschijnlijk goedkoper, maar is het maar de vraag hoe goed de vervangende batterij is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
Quagmire84 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:05:

Deze heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een maand ofzo heb ik last van spontane reboots.
Als ik aan het surfen ben op internet dan klapt hij er soms ineens uit en begint te rebooten.
Ouwe accu, geeft 40% aan en is dan waarschijnlijk al op 4% en reboot/slaat af.
Heb hetzelfde op het 2016 model.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
Hij heeft het soms ook wel als hij nog redelijk veel batterij heeft (70%).

Ik kan me wel voorstellen dat de batterij na 5 jaar versleten is.
Zou die vervangen kunnen worden? Of kan ik beter gewoon een nieuwe tablet halen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:55
Bij Samsung kost het €69 als je hem zelf langsbrengt, anders komt er nog €15 bij. Bij handige Harry op de hoek is het waarschijnlijk goedkoper, maar is het maar de vraag hoe goed de vervangende batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
Ah dus die kan door Samsung zelf gewoon vervangen worden? Dat wist ik niet. Dan moet ik eens op hun website kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-07 10:15
In plaats van 69 Euro uit geven aan een 5 jaar oude tablet kun je ook overwegen om een nieuwe te kopen, want de gok is accu, maar heb je het probleem daarna nog, lopen de kosten verder op.
Tablet best buy guide was deze week uit:
review: De beste tablets - Oktober 2022
En dan is er al onder de 200 Euro wat leuks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
Volgens de site van Samsung is er in belgisch limburg maar 1 service-center: Paal-Beringen.

Daar heb ik dus contact mee opgenomen en volgens hen is de batterij voo mijn tablet niet meer te bestellen.
Het ziet er dus naar uit dat het een nieuw exemplaar zal worden.
Pagina: 1