naisoleren met superfoil sf40

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-04-2023
Wij hebben een platte bungalow uit 1972. De balken van het dak liggen als het ware op de muur daardoor heb je een koudebrug naar buiten. Bovenop het dak ligt 10 cm pur. In de spouw zit 1,5 cm tempex wat nog 3 cm. Dit zit er nog aardig in maar hier en daar wat los. Omdat het dak verder nog prima is en vanwege de koudebrug wilde ik de woonkamer van binnen uit isoleren. Dan is de aansluiting van wand naar dak dicht. Het plafond is nog met schrootjes die ik vroeger eens 3 maal geschilderd heb door het hele huis. Dat was een maand werk. De schrootjes zitten er nog heel strak in het plafond is 275 cm hoog. Ik zou ze er allemaal uit kunnen trekken maar mijn idee was om wanden en plafond met superfoil sf 40 te bekleden. De wanden met gips te bekleden en het plafond met nieuwe schrootjes. Daardoor denk ik de koudebruggen in de bestaande constructie goed te hebben opgelost en het lijkt ook wel aardig te doen. De vloer heb ik het verleden met dubbel alkreflex gedaan en dat ging ook best goed.

Zoals dit YouTube: How to Install SuperFOIL Insulation

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee?
Jon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58

BCC

Dat lost de koudebrug niet op toch? Dan zorg je alleen dat je balken niet meer kunnen ventileren

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-04-2023
De superfoil is dan toch aan de binnenzijde geheel aaneengesloten en aan de buitenzijde heb ik ventilatieroosters in de boeiboorden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ziC_SngeHdy3v93V6yPCrxY7U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7zY8auZfyFvu0l44hHUazA8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Kun je de balken niet van buitenaf isoleren? De boeidelen moeten er dan tijdelijk af. Een koudebrug is eigenlijk een warmtelek, ik zou het dan ook zo behandelen; dus voorkomen dat de warmte naar buiten lekt.