Prijsfout televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinbrl
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb één vraag ik heb twee verschillende tv’s gekocht twee verschillende varianten. De prijzen ware allebei rond de 200 euro (normaal zijn ze 2000)

Dit gaat dus om een prijsfout. Mijn vraag is “als” deze tv’s geleverd worden mag ik ze dan houden, als ik niks van de leverancier hoor? En tot wanneer kunnen ze vragen het product terug te sturen. Ik snap dat ik het terug moet sturen of bij betalen maar tot wanneer is dit relevant. Niet dat ik over een maand of twee gemaild of gebeld word.

De tv’s zijn gekocht via een corporate website. Dus niet de regulieren site.

(Ze zijn al betaald)

Met vriendelijke groet,

Martinbrl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
Lijkt me iets met fatsoen eigenlijk, maar ik kan het mis hebben natuurlijk :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 20-09 22:09
Bij een 90% prijsverlaging mag je er wel van uitgaan dat er een fout is gemaakt. Meer leesvoer op het forum: "Kennelijke vergissing" product al geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hopelijk is de "corporate" website is legitiem ;).

Voor de rest.. ze komen er vast wel achter, en je zal dan sowieso moeten dooken sanwel teruggeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen dus de televisies worden nooit van jou. De eigenaar kan ze tot 20 jaar na dato terugvorderen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:15
Je geeft zelf al aan dat je weet dat het een prijsfout is... Tja, what can I say. Niet wat ik wil zeggen want dan heb ik waarschijnlijk een ban te pakken. ik zal me mild opstellen en gewoon aansluiten bij de opmerking van @DePaul en ik hoop dat je zelf ziet dat je gewoon fout bezig bent.

Mocht je 12 jaar zijn dan zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen wellicht. Wat is jouw leeftijd?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
Toevallig de Samsung OLED QD QE series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 20:38

Rmg

Martinbrl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:25:

Dit gaat dus om een prijsfout. Mijn vraag is “als” deze tv’s geleverd worden mag ik ze dan houden, als ik niks van de leverancier hoor?
Tjah.. wat gaan ze doen he als ze het vergeten.
En tot wanneer kunnen ze vragen het product terug te sturen. Ik snap dat ik het terug moet sturen of bij betalen maar tot wanneer is dit relevant. Niet dat ik over een maand of twee gemaild of gebeld word.
Net als alle andere vorderingen geldt er ook voor een onverschuldigde betaling een verjaringstermijn. Deze verjaringstermijn is 5 jaar en begint pas te lopen op het moment dat de schuldeiser weet dat er een onverschuldigde betaling heeft plaatsgevonden en de schuldeiser weet wie de betaling ontvangen heeft.
5 jaar nadat de schuldeiser er achter is gekomen.

Dus als ze over 10 jaar hun administratie nog eens nalopen gaat die 5 jaar dan pas lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Rmg schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Tjah.. wat gaan ze doen he als ze het vergeten.

[...]

[...]

5 jaar nadat de schuldeiser er achter is gekomen.

Dus als ze over 10 jaar hun administratie nog eens nalopen gaat die 5 jaar dan pas lopen.
De winkel kan haar vordering tevens op art. 5:2 BW baseren (revindicatie). Die bevoegdheid verjaart pas na 20 jaar. Dat TS zijn betaling na 5 jaar niet meer terug kan vorderen is zijn probleem :P

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 20-09 21:47
Ik denk dat we TS niet meer terug gaan zien :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1