Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het is zo ver: na 10 jaar nieuwe office-desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerk, vooral door de vrouw. Vooral Office. Spannendste is het verwerken van foto's in Word-documenten (ca 100 stuks per rapport). Ik doe soms wat zwaardere Excels draaien. Verder hoop browser-werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs € 500, exclusief schermen en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee schermen en randapparatuur :-), al wil ik bij een goede deal best overwegen deze ook te vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kleine kast die stil werkt. Systeem moet geruime tijd probleemloos kunnen draaien. Ik wil geen illegale software draaien. Op mijn werk gebruik ik Office365, ik moet nog navragen of ik via het werk van licenties gebruik kan maken.

Verder overweeg ik mijn NAS er uit te gooien en al mijn bestanden online op te gaan slaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en zuinig. En bedrijfszeker.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
- Tips welk kant&klaar-systeem geschikt is.
- Tips over de er bij aan te schaffen software (ik denk aan W11 en Office365, hoe schaf je dat tegenwoordig handig aan?)
- Tips voor online-opslag. Mijn NAS (2TB) is ook bijna 10 jaar oud en steeds lastiger benaderbaar doordat de software outdated raakt. Ik wil me niet weer verdiepen in een NAS maar liever ontzorgd worden door een onlinedienst.

Achtergrond: 10 jaar terug zelf een systeem gebouwd (een imposante AMD A8-5600K APU, 4GB, 128GB ssd voor € 350) dat eigenlijk nog steeds voldoet, maar dat mechanische problemen begint te vertonen. Voordat het systeem echt instort wil ik het vervangen. Het toont dus wel aan dat betrouwbaarheid belangrijker is dan de snelste prestaties.
Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om de opslag van bestanden te vernieuwen, door lokaal op te slaan en alles direct te backuppen.

Beste antwoord (via Highland op 15-10-2022 19:35)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Je zou ook op bijvoorbeeld V&A een redelijk recente 2e hands PC als de HP ProDesk 400 G6 mini i3 10100T | 8 Gb | 256 SSD | Garantie aangeboden kunnen oppikken (hij lijkt sterk op de PC die je bij Coolblue gevonden hebt, met een twee generaties oudere CPU), die komen al met Windows, neem een Microsoft 365 abo met storage en klaar is @Highland

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 14-10-2022 22:48 ]

Alle reacties

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:02
Highland schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:21:

Achtergrond: 10 jaar terug zelf een systeem gebouwd (een imposante AMD A8-5600K APU, 4GB, 128GB ssd voor € 350) dat eigenlijk nog steeds voldoet, maar dat mechanische problemen begint te vertonen. Voordat het systeem echt instort wil ik het vervangen. Het toont dus wel aan dat betrouwbaarheid belangrijker is dan de snelste prestaties.
Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om de opslag van bestanden te vernieuwen, door lokaal op te slaan en alles direct te backuppen.
Een simpele windows reinstall can dat al verhelpen.
Vervangen van oude SATA HDD's (i.v.m.) slijtage is mss verstandig.
In principe kan er weinig "mechanisch" stuk gaan aan PC delen die niet mechanisch zijn.

Zo te zien kun je ook af met wat onderdelen te vervangen?
Just an idea.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Highland
Mechanisch probleem is spontaan uitvallen. Ik heb 'm al van binnen schoongemaakt, maar dat heeft het niet verholpen. En de pc werkt al met een ssd en bekabelde verbinding met de NAS. En ik heb in 2020 al W10 nieuw geïnstalleerd.
Bij zo'n oud beestje ga ik niet meer onderdelen vervangen, de tijd die ik bezig ben om de oude onderdelen in de lucht te houden kost me meer dan overschakelen naar iets nieuws. Vandaar de keuze voor iets nieuws.

[ Voor 5% gewijzigd door Highland op 14-10-2022 19:32 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Highland Wat dacht je van een Mac Mini?

Super compact, ongelooflijke performance, muis stil en nog eens energie zuinig ook.

uitvoering: Apple Mac Mini 2020 M1, 8GB ram, 256GB ssd

Office kan je gewoon een abonnement voor nemen via onderstaande. Staat alles ook gelijk netjes in de cloud https://www.microsoft.com...ft-365-products?market=nl

• Highland
Met een beetje snel bij elkaar klikken (en zonder uitgebreide vergelijking) kom ik op zoiets:
https://www.coolblue.nl/p...-400-g9-mini-6b2a6ea.html Ik merk dat mijn € 500 wat optimistisch is.

@Greatsword Komend van Windows en Android vind ik Apple een beetje spannend... Maar ziet er goed uit (en misschien moet ik me gewoon niet aanstellen en de sprong wagen). Ik zet hem op de longlist.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 23:46

Thomg

Aww yiss

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:02
Highland schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:31:
Mechanisch probleem is spontaan uitvallen.
mechanisch bijv.naamw.
Uitspraak: [meˈxanis]
Afbreekpatroon: me·cha·nisch

(van apparaten) dat werkt met bewegende delen
Voorbeeld: `horloge met mechanisch uurwerk`

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Je zou ook op bijvoorbeeld V&A een redelijk recente 2e hands PC als de HP ProDesk 400 G6 mini i3 10100T | 8 Gb | 256 SSD | Garantie aangeboden kunnen oppikken (hij lijkt sterk op de PC die je bij Coolblue gevonden hebt, met een twee generaties oudere CPU), die komen al met Windows, neem een Microsoft 365 abo met storage en klaar is @Highland

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 14-10-2022 22:48 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11 13:14
Intel NUC misschien ook wel een aanrader, alleen zelf nog even ram en ssd erbij klikken en het is plug en play

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 20:14
Inderdaad, iets als onderstaande NUC. Zelfs het model met Core i3-1220P zou snel genoeg moeten zijn en wat goedkoper, maar dat is op dit moment nog niet verkrijgbaar.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesIntel NUC 12 Pro Kit NUC12WSKi5€ 578,56€ 578,56
1Geheugen internG.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-16GRS€ 53,90€ 53,90
1Solid state drivesKingston NV2 500GB€ 44,69€ 44,69
Totaal€ 677,15

• Highland
martyw schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:22:
De V&A is 'm uiteindelijk geworden. Met wat extra geheugen een prima beestje, klaar voor gebruik en klaar voor de volgende 10 jaar. Ik geloof dat ik nog nooit zo snel een PC gekocht heb. Nu moet ik weer een nieuwe hobby zoeken. Dank voor alle reacties!
Pagina: 1