Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gasplafond 1200m3 per huishouden, gasmeter, huisnummer?

Pagina: 1
Acties:

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 23:03
Hoi
Vriendin van mij zit gehuurd in een bovenwoning, dus gedeelde woning, 1 huisnummer, 1 gasmeter. In totaal zitten er 3 (kleine) huishoudens achter 1 deur en ongeveer 5200m3 gas verbruik op een jaar. Met het gasplafond, zullen ze dus waarschijnlijk maar tot 1200m3 tegen een lager tarief krijgen.

Weet iemand, of kan ik ergens vinden, wat de criteria zijn om voor een eigen gasmeter of eigenlijk dus gasplafond in aanmerking te komen?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Hoe wordt er verwarmd per woonunit en hoe is de (individuele) factuur per huishouden tot nu toe opgesteld geweest?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Tegen de tijd dat de netbeheerder alles opgesplitst heeft is de regel waarschijnlijk al weer van tafel.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 23:03
Yaksa schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:28:
Hoe wordt er verwarmd per woonunit en hoe is de (individuele) factuur per huishouden tot nu toe opgesteld geweest?
Je zou t wel redelijk makkelijk kunnen splitsen naar de verschillende woningen met enkele meters. Er is maar 1 factuur en die deelt de huurbaas (niet heel eerlijk) evenredig.

I know, geen fijne situatie, maar daar is gewoon even geen verandering in te brengen.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 19:20

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Iets waar de overheid nog iets mee moet doen. Veel oude flats met blokverwarming.

Moet toch ook niet te complex zijn.. daar is altijd een vve die het in kan dienen (aantal adressen bekend). Complexer zijn studentenhuizen/kamer/studioverhuur.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheGabeMan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:30:
[...]
Er is maar 1 factuur en die deelt de huurbaas (niet heel eerlijk) evenredig.
Hoezo niet evenredig? Ongetwijfeld zal die kennis van jou netjes de hele dag bij 15 graden op de bank zitten met 3 truien aan maar zonder te weten wie wat hoe wanneer verbruikt, is het vrijwel onmogeljik om te zetten dat iets oneerlijk / onevenredig is.
In totaal zitten er 3 (kleine) huishoudens achter 1 deur en ongeveer 5200m3 gas
Geen idee hoe er er dus gestookt / verbruikt wordt maar zelfs als je dat zou delen door 3, kom je op 1700+ kuub per huishouden uit. Dus ook hier: tenzij je exact kan vermoeden wat elk huishouden verstookt, zit je met 1700 best ver van enig plafond van 1200 af dus linksom of rechtsom, blijft het een (dure) oplossing?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05:51
Wat is een klein huishouden? 5200 kuub is absurd voor 3 kleine appartementen. Douch je 2 uur per dag? Of is dit zo'n 'geweldig grachtenpand/herenhuis' van honderden jaren oud waar de warmte zo wegvliegt?

Mijn ouders hebben een grote jaren 1960 vrijstaande woning met een verbruik van +-2000 kuub gas per jaar. Hier wonen 4 personen. Gasketel uit 2015 en koken met inductiekookplaat. Enige investeringen zijn zolder isolatie en kunststof kozijnen + hr glas rond 2010.

Die verhuurder mag wel heel snel zorgen voor meer isolatie en een nieuw verwarmingssysteem. Dat verbruik slaat helemaal nergens op. Anders gillend weg naar een andere woning.
Pagina: 1