Plots 'unallocated usb drives' HELP !!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhallebeek
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik heb deze week aan een nieuwe PC bezig geweest, deze draait nu met Windows 11-Pro 64-bit
Alles werk(te) prima, mijn twee exteren USB schijven ook, een een 2 TB WD en een andere zijn 2 Hitachi 1TB in ICYBOX als raid 0 ( één volume 2TB)
Vandaag moest het systeem hestart worden en plots beiden als Allocated te zien
Ben nu van alles aan het kijken zag ook dat deze niet als GPT maar MBR staan maar zo werkten ze wel. Weet ook dat GPT voor W11 beter is maar ben bang om dingen uit te proberen en al mijn data kwijt te zijn. jammer genoeg bevat de een ook de backup van de andere dus geen win-win situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58
Als je bang bent of je data belangrijk is, een professioneel data recovery bedrijf in huren.

Je hebt er nu weinig aan, maar wat je gedaan heb is niet erg slim. Raid 0 is nooit verstandig, tenzij je hele speciale eisen hiervoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Vandaag moest het systeem hestart worden en plots beiden als Allocated te zien
Kun je screenshot van disk management plaatsen?
En voor beide drives een screenshot van DMDE partition TAB zonder scannen (www.dmde.com)?

[ Voor 3% gewijzigd door Stanton op 15-10-2022 16:26 ]

Joep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 15:34
Raid 0 was wel erg onverstandig, je wilde graag een supersnelle nas? Als 1 van deze disks is overleden, heb je niets meer, als het raid1 was geweest , had je mogelijk nog 1 mirror disk gehad. Je kan de disks 1 voor 1 via sata aansluiten maar met raid0 heeft dat ook weinig zin.

Die 2 TB kan je die uit de de behuizing halen en via sata aansluiten?

Overigens wel toevallig dat ze het vandaag allebei niet meer doen, met nieuwe pc als variabale, andere pc al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 15-10-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhallebeek
Het vreemdste is nu ook nog dat een andere externe schijf ook 2TB niet door als GPT wil worden herkend maar geeft wel aan “ not allocated” start ik aomei partition assistant op en zet ik deze terug naar MBT en weer partitie scannen is alles er weer, onbegrijpelijk
Dat van die raid schijf moet ik even nakijken is een ICYBOX met twee identieke hitachi schijven van 1tb met 1892 capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:12
Filter je System Log in Event Viewer eens op Error events (van de event source Disk)? De externe schijven laat je dan het best afgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhallebeek
De schijf heb ik met AOMEI Partition Assistant Pro omgezet van MBR naar GPT en daarna de partitie opnieuw laten inlezen en dat werkte goed.
Disk wordt nu bij iedere herstart normaal herkend, heb meteen een clone gemaakt en veiliggesteld.
Nu nog de ICYBOX die wil nog niet echt, Diskternals Linux Recovery aan het proberen maar dat draait nog, heb ook Linux Reader bij de hand om de schijven los van elkaar uit te lezen.
ICYBOX Support kwam met het kort door de bocht antwoord je kan altijd terug naar je vorie OS Windows 10.
Flikt hoor van ze, daar houdt dus support mee op.
Pagina: 1