Ethernet kabel gescheurd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyh
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
Hoi allen,

Een tijdje terug heeft een kpn monteur onze kabels tussen de muur en het laminaat gelegd. Nu na 1 jaar zit het zo strak dat 1 kabel (inmiddels losgehaald) gescheurd is (zie foto).

Kan het kwaad deze kabel te blijven gebruiken?
We moeten binnenkort sowieso het hele pakket inpakken ivm een nieuw abonnement voor internet.... En de overige internet kabels zitten muurvast tussen de muren en het laminaat 🙊.

Hoor graag van jullie!

Groetjes Joyce Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNP2QET0SY0JKfsX5DkOA8U9v3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCePmdYnQjdes0vOOuWCU7rb.jpg?f=fotoalbum_large
.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Zolang de twists intact zijn en alleen de buitenste laag beschadigd is kan je die gewoon blijven gebruiken.

edit: Je kan natuurlijk altijd de kabel inkorten en netjes afwerken op de muur met een RJ45 doosje en losse patch kabel naar waar deze naar toe moet.

[ Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 14-10-2022 14:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Joyh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:42:
Hoi allen,

Een tijdje terug heeft een kpn monteur onze kabels tussen de muur en het laminaat gelegd. Nu na 1 jaar zit het zo strak dat 1 kabel (inmiddels losgehaald) gescheurd is (zie foto).

We moeten binnenkort sowieso het hele pakket inpakken ivm een nieuw abonnement voor internet.... En de overige internet kabels zitten muurvast tussen de muren en het laminaat 🙊.

Hoor graag van jullie!

Groetjes Joyce [Afbeelding]
.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Waarom moet je de kabels inpakken voor een nieuwe provider? Elke provider gebruikt dezelfde kabels én de kabels ná je router zijn van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:11
Nee, kan zo geen kwaad.

Voor het zicht kun je er tape omheen draaien. Krimpkous is ook mooi maar misschien lastig door afstand tot einde kabel en grootte van de UTP stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:29
Joyh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:42:
Dat kan geen kwaad.

Als de kabel te beschadigd raakt zal hij stoppen met werken, of wellicht terugvallen in snelheid (1000 Mbit/s →100 Mbit/s). Van dat laatste merk je in de praktijk ook niet zoveel.
Aan zo'n detail heeft een leek toch niets. Ook bij zelfknijpers in nood hier komt dit altijd terug, terwijl je het het wel heel bont moet maken wil dat effect hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ductape is your answer :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23
Als je wisselt van provider hoef je NIET je kabels in te leveren. Alleen je modem + stroomadapter is genoeg!

Wat betreft je kabel; eventueel stukje elektriciteitstape er omheen en zolang je kabel het goed doet niets aan de hand. Er gaat geen 230V doorheen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door spokje op 14-10-2022 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
Thralas schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Dat kan geen kwaad.

Als de kabel te beschadigd raakt zal hij stoppen met werken, of wellicht terugvallen in snelheid (1000 Mbit/s →100 Mbit/s). Van dat laatste merk je in de praktijk ook niet zoveel.

[...]

Aan zo'n detail heeft een leek toch niets. Ook bij zelfknijpers in nood hier komt dit altijd terug, terwijl je het het wel heel bont moet maken wil dat effect hebben.
Ik vermoed ook dat DukeBox niet per se bedoelt dat de twists nog steeds netjes getwist zijn maar dat de kabeltjes zelf niet kapot zijn. Als er een kabelbreuk in zit zal de kabel toch wel problemen gaan opleveren. Maar aan de foto te zien zijn de aderen zelf niet aangetast. Ik heb dit zelf ook wel een keer meegemaakt. De mantel gaat na verloop van tijd scheuren omdat die op leeftijd is en dan kan het dus voorkomen dat de mantel scheurt. Bij mij kwam dat overigens door tape dat de mantel aan had getast. Maar dat terzijde.
Dit ziet er dus gewoon nog redelijk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 21:48
Zou me eerder zorgen maken over het laminaat, als het blijkbaar zo strak staat dat het de kabel insnijdt moet je opletten dat je laminaat niet ergens bol gaat staan, het moet immers vrij kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Thralas schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:36:
Aan zo'n heeft een leek toch niets.
Dan zit je op het verkeerde forum. Ik mag aannemen dat als je hier een account kan maken, je ook een paar woorden in google kan copy/pasten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1