Plus taggen met bv "verdieping" of "fun"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Bij veel van de Plus artikelen klagen mensen dat het "geen echt" Plus artikel is.
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over mezelf, met mijn abo kan ik alles lezen.

Het "probleem" zit volgens mij in de verwachting die mensen hebben. Sommige verwachten diepgaande artikelen die te zwaar zijn voor de front-page, anderen verwachten lichte extra's die juist te licht zijn voor de frontpage.

Als abonnee maakt het voor mij allemaal geen verschil maar ik snap dat mensen soms gefrustreerd zijn dat ze hun gratis punten aan het "verkeerde" artikel hebben uitgegeven. Ook al is het gratis en extra, psychologisch vinden mensen het toch niet leuk. Als ze zich "bekocht" voelen met hun gratis punten zullen ze niet snel geneigd zijn om een abonnement te nemen.

Misschien zou het helpen om van te voren aan te geven wat voor soort artikel het is zodat de verwachtingen een beetje gestuurd worden. Ik denk dan aan aanduidingen als "verdieping", "entertainment", "human interest".

Er is al een tag systeem maar die tags zijn pas zichtbaar nadat je een artikel hebt geopend, maar misschien kan daar toch op een of andere manier gebruik van worden gemaakt.

Misschien dat het een oplossing is om dit op te nemen in plaats van de tekst "plus" en alleen via een symbooltje aan te geven dat het ook nog een plus-artikel is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.