Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09 11:40
BE verhoogd de gastarieven per november voor bestaande klanten met variabel contract terwijl hun de gastarieven voor nieuwe klanten via de site 'n behoorlijk stuk lager aanbieden.
Dus voor a.s. winter stookseizoen zal het tarief veel hoger zijn voor blijvers, leuk BE 8)7

Mijn vraag is of dit tevens de gangbare procedure is bij andere providers?

Volgens mijn info is met name voor gas overstappen bij de meeste energie providers momenteel duurder.

Budget Energie actuele incl tarieven>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ngt5ZSSUXUFIVgipz7JmtIDl70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwqokBCLFM0bhhKBW1QCOHjz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:25
En wat zijn de tarieven voor de blijvers?

• Mika7
Zie>

[ Voor 189% gewijzigd door Mika7 op 19-10-2022 12:14 ]

• Mika7
Rsport40 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:08:
En wat zijn de tarieven voor de blijvers?
Dat kan bij BE voor ieder zomaar anders zijn, voor ons is dat tot 1 november 2,64 en vanaf die datum wordt dit 2,89 euro. laat dit nou net het stookseizoen zijn want voor de relatief zachte oktober maakt het niet zoveel uit noch toe.

Zeg dat je 200³ gas stookt in november en nogmaals in december dan loopt het behoorlijk op, maw voor mensen met beperkt budget loont het om alleen al voor die twee maanden over te stappen, bv naar zonneplan.
(vanaf januari geld 't energie plafond)

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
Mijn tarief bij BE per 1 Nov:
Stroom normaal: 0,81
Stroom dal: 0,77
Gas: 2,88

Dus inderdaad hoger dan voor nieuwe klanten :(

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:33
Tarieven voor november
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utnbhBKfEXjcR5C-0DqfWrzoqIs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bzmLavqenEKKZlm2pw7lghsL.jpg?f=user_large

• Mika7
dft2 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:14:
Mijn tarief bij BE per 1 Nov:
Stroom normaal: 0,81
Stroom dal: 0,77
Gas: 2,88

Dus inderdaad hoger dan voor nieuwe klanten :(
Voor stroom moet je al helemaal niet bij de maandelijkse saldeer BE club zitten. Bij zonneplan is dit momenteel 0,56Kwh en als je elektrisch verwarmd deze winter dan kan dat enorm veel uitmaken, is wel afhankelijk van actuele marktprijzen die uiteraard fluctueren. Conclusie is zoals je boven ziet door partijen als BE loop je altijd achter de feiten aan.

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:25
Mika7 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Voor stroom moet je al helemaal niet bij de maandelijkse saldeer BE club zitten. Bij zonneplan is dit momenteel 0,56Kwh en als je elektrisch verwarmd deze winter dan kan dat enorm veel uitmaken, is wel afhankelijk van actuele marktprijzen die uiteraard fluctueren. Conclusie is zoals je boven ziet door partijen als BE loop je altijd achter de feiten aan.
Bij contract salderen ze wel per jaar.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik mis even de vraag of het probleem. Je bent met inachtneming van de opzegtermijn toch vrij om weg te gaan? Kies bijvoorbeeld een day ahead-aanbieder.

Gas voor huidige klanten hebben ze waarschijnlijk te duur ingekocht t.o.v. gas voor nieuwe klanten. De meeste leveranciers verrekenen zoiets bij de nieuwe klanten, maar BE kiest juist voor een lokkertje (nouja, nog steeds duur) voor nieuwe klanten. Het is niet dat je als bestaande klant meer recht hebt op een voordelige prijs ofzo.

• Mika7
Cheesy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:57:
Ik mis even de vraag of het probleem. Je bent met inachtneming van de opzegtermijn toch vrij om weg te gaan? Kies bijvoorbeeld een day ahead-aanbieder.

Gas voor huidige klanten hebben ze waarschijnlijk te duur ingekocht t.o.v. gas voor nieuwe klanten. De meeste leveranciers verrekenen zoiets bij de nieuwe klanten, maar BE kiest juist voor een lokkertje (nouja, nog steeds duur) voor nieuwe klanten. Het is niet dat je als bestaande klant meer recht hebt op een voordelige prijs ofzo.
Werk jij voor BE of zo? Iedereen weet dat men weg kan vandaar dat ik ook aangeef dat Zonneplan 'n beter concept aanbied.
Tevens geeft je jezelf reeds antwoord op mijn bezwaar tegen BE, en dat is dat bestaande klanten duur mogen betalen voor de gunstige tarieven aangeboden aan nieuwe klanten. Wat de meeste leveranciers doen lijkt me veel eerlijker, of laat ik idg zeggen dankbaarder om tarieven gelijkmatig te verdelen.
Dat heeft overigens niks te maken met 'n bestaande klant heeft 'meer of minder recht op 'n voordelige prijs of zo'' klinkt nogal arrogant. :F

Het is overigens belangrijk dat mensen dit lezen en op de hoogte zijn wat energieproviders doen, vandaar dat ik BE hier aankaart in deze dure tijden met stijgende vaste lasten.

• Cheesy
  • Niet online
Mika7 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Werk jij voor BE of zo? Iedereen weet dat men weg kan vandaar dat ik ook aangeef dat Zonneplan 'n beter concept aanbied.
Tevens geeft je jezelf reeds antwoord op mijn bezwaar tegen BE, en dat is dat bestaande klanten duur mogen betalen voor de gunstige tarieven aangeboden aan nieuwe klanten. Wat de meeste leveranciers doen lijkt me veel eerlijker, of laat ik idg zeggen dankbaarder om tarieven gelijkmatig te verdelen.
Dat heeft overigens niks te maken met 'n bestaande klant heeft 'meer of minder recht op 'n voordelige prijs of zo'' klinkt nogal arrogant. :F

Het is overigens belangrijk dat mensen dit lezen en op de hoogte zijn wat energieproviders doen, vandaar dat ik BE hier aankaart in deze dure tijden met stijgende vaste lasten.
Ok, het doel in dit topic is dus ranten op Budget Energie?
Een bedrijf mag toch zelf z'n verdienmodel bepalen? Waarom vind je het niet eerlijk dat nieuwe klanten minder betalen? Dat is toch een kwestie van vraag / aanbod (marktwerking) en bestaat al jaren?

Ik werk overigens niet voor BE, ook niet in die sector. Sterker nog, ik heb het helemaal niet op het bedrijf BE.

• Mika7
Cheesy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Ok, het doel in dit topic is dus ranten op Budget Energie?
Een bedrijf mag toch zelf z'n verdienmodel bepalen? Waarom vind je het niet eerlijk dat nieuwe klanten minder betalen? Dat is toch een kwestie van vraag / aanbod (marktwerking) en bestaat al jaren?

Ik werk overigens niet voor BE, ook niet in die sector. Sterker nog, ik heb het helemaal niet op het bedrijf BE.
Jij draait de zaken om, het gaat erom dat wij als vaste klanten behoorlijk meer voor gas van BE komende maanden moeten gaan betalen terwijl ze het via hun site goedkoper aanbieden en daar lever ik terechte kritiek op.. wat jij dus als ranten interpreteert.

Ik begrijp alhoewel niet dat als jou dit niet past waarom ignoreer je dan niet gewoon dit topic, het is niet aan eene mr cheesy om mijn vraag en kritiek in dit topic te bepalen. Dat bepaal ik zelf wel en voor meer mensen die betroffen zijn, als je niks met BE van doen hebt dan toch doei. ;w

• Cheesy
  • Niet online
Mika7 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:20:
[...]

Jij draait de zaken om, het gaat erom dat wij als vaste klanten behoorlijk meer voor gas van BE komende maanden moeten gaan betalen terwijl ze het via hun site goedkoper aanbieden en daar lever ik terechte kritiek op.. wat jij dus als ranten interpreteert.

Ik begrijp alhoewel niet dat als jou dit niet past waarom ignoreer je dan niet gewoon dit topic, het is niet aan eene mr cheesy om mijn vraag en kritiek in dit topic te bepalen. Dat bepaal ik zelf wel en voor meer mensen die betroffen zijn, als je niks met BE van doen hebt dan toch doei. ;w
Waarom bepaal jij of ik al dan niet een kritische vraag mag stellen op een openbaar forum?
Als je deelnemer bent op een forum kun je niet alleen zenden, dan moet je ook openstaan voor berichten van personen die anders dan jezelf denken.

Om inhoudelijk te blijven, wat is jouw voornaamste argument dat BE dit niet zou mogen doen? Je zegt namelijk dat het "terechte kritiek" is, ik zou daar graag een onderbouwing van zien.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:34
Je kunt als vaste klant toch 'opstappen' en als nieuwe klant terugkomen? Is denkelijk met een belletje geregeld.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, dus toch een rant topic. Klik.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.