Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Mijn Sony XZ2 compact heeft kuren en stilletjes aan dringt een nieuwe smartphone zich op.
Ik heb hier even rond gelezen, heb diverse reviews gelezen op het internet (o.a. GSMArena) en ben de weg ergens kwijtgeraakt.
Ik hecht belang aan goede camerakwaliteiten, liefst is een telelens aanwezig. Een goede update politiek en een batterij die niet gedurende de dag moet worden bijgeladen zijn ook belangrijk, zo ook een goed scherm.
Ik ben geen gamer en noem mezelf een matige gebruiker, alhoewel sommige dagen uiteraard veel van de batterij zullen vergen (vakantiefoto's nemen en doorzenden, bijv). Die dagen ben ik niet altijd kort aan een stopcontact, dus zoals gezegd, goede batterij. Niet te vergeten, Android Auto zou moeten werken, ik gebruik AA veel in de auto via het centrale scherm.
Ik heb ook zeker geen grote handen dus ik geef zeker niet de voorkeur aan enig toestel in het hedendaags (mini) tabletformaat. De S22+ zie ik bijvoorbeeld nog net zitten, de Ultra niet.
Ter verdere info: de Galaxy S in het lijstje hieronder kan ik aan een betere prijs krijgen dan de winkelprijs.

Wat heb ik tot dusver geselecteerd en wat zijn de grote plus/min punten

Samsung S21 FE :
plus: prijs
contra: iets groter

Samsung S22
plus: formaat
contra: ik zie veel terug in reviews en fora dat de batterij het zwak punt is

Samsung S22 Plus
plus: de batterij zou beter zijn
contra : een centimetertje meer dan de S22 en de hogere prijs (die ik wel wil betalen)

Verder nog:

Asus Zenfone 9
plus : het formaat
contra: updatebeleid, geen tele, nog niet gevonden in de winkel (België)

In ben iedereen dankbaar voor zijn/haar mening.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Voor de telelens, Pixel 7 pro al bekeken? Die heeft 5x optische zoom.
Dat is meer dan de 3x op de S22+, en minder dan de 10x op de Ultra.

S21 Ultra is trouwens iets compacter dan S22 Ultra, mocht je toch 10x optische zoom graag willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:48

13art

Moderator Mobile
Schopje naar Koopadvies.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Of weer een Xperia, de 5 IV misschien?

Geen Samsung bloatware. Updatebeleid is wel wat matiger.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:40
Ga voor een Samsung S22 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 21:56

d0s

sssst

S21FE is echt een heerlijk formaat. Net wat kleiner dan andere (plus) flagships en een meer dan prima batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 15-10-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Alvast bedankt jullie!

Eerste bedenkingen:

Ik kan een korting tot 200 euro krijgen op Galaxy S met introductiejaar 2022 (S22 reeks en S21FE). Concreet heb ik de S21 exact 20 euro duurder gevonden dan de S22 met korting af, de plus aan dezelfde prijs. Daarom valt de S21 reeks af. Daarnaast is de S21 Ultra volgens mij groter dan de S22Ultra, niet kleiner.
Grote modellen vallen sowieso af. Dus ook de Google 7 Pro. De S22 plus is voor mij een echt twijfelgeval en staat enkel op mijn lijstje omwille van de betere batterij. De S21 FE idem, maar de prijs (500 euro) is verleidelijk. Over batterij, ik heb op GsmArena de "endurance" opgezocht en de S22 haalt 85 uren, mijn oude XZ2 Compact haalde 88 uren. Geen overweldigend verschil.

De Google 7 (niet Pro) en de Xperia 5 bekijk ik nog. Ik was heel tevreden van mijn XZ2 Compact maar de Xperia valt vermoedelijk toch af. Updates komen minder lang door en de 5 is even lang, maar wel smaller dan de S22 plus. Smaller is een pluspunt, maar qua plaats in de broekzak ... Ik had hem eerst niet opgenomen omdat de introductie prijs zo hoog was, maar zie dat hij al in prijs is gezakt. De 128GB versie is wel nog 100 euro duurder dan de S22 plus 256GB voor mij.

[ Voor 0% gewijzigd door sjokoboj op 22-10-2022 17:17 . Reden: S21 is 20 € duurder ipv goedkoper ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Over de vorige post, de goedkoopste S21 die ik terugvind is niet 20 euro goedkoper, maar duurder dan de S22 voor mij. De prijs voor de Samsung producten maakt net het aanbod wat ik nu heb zo sterk.

De 7 Pro heeft op DXO de beste score gekregen, dat is mooi meegenomen, ook de One Plus 10 (Pro) lijkt me interessant.
Oppo en Xiaomi? Iemand een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
S21fe heeft dan wel weer slechte batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Update

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de S21FE en niet zoals ik dacht na veel wikken en wegen de S22 Plus.
Qua formaat schelen ze niet veel, beiden even lang updates, het was echt twijfelen.

Ik weet niet of ik me erop blind staarde dat de S22 de betere camera's heeft (en daarom de S22 verkoos) maar ik vond het toch dikwijls heel erg pixel peepen om op internet/YouTube de verschillen te zien tussen de foto's van identieke onderwerpen. Temeer omdat het standpunt van waar de foto werd genomen soms licht wijzigde. Het verschil was in min ogen miniem. Behalve in het grotere zoombereik.
In ieder geval zijn de foto's van de S21 FE beter dan die van mijn 4j oude Sony, dei geen optische zoom heeft (had).

Een ander voordeel van de FE vond ik de plastiek achterkant (steviger) en wat me over de streep heeft getrokken was de prijs de prijs die ik uiteindelijk moest betalen, 400 euro, minder dan bij aanvang van dit topic. Een no brainer want de Plus zou me nog altijd ongeveer 640 euro kosten en de vraag was of de (iets) betere foto's en de meer luxe look het prijsverschil echt waard zijn.

Bedankt om mee te denken!
Bedankt voor de tips!
Pagina: 1