Tips voor vloeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
De prognose voor de oplevering van onze nieuwbouwwoning is q4'23. Wij zijn ons aan het oriënteren op vloeren en ik heb een paar vragen:

1. Is het handig om nu al een pvc-vloer te kopen? Of juist nog even wachten? Wat als we er nu een kopen en de oplevering duurt een paar maanden langer? Maken bedrijven daar doorgaans een probleem van?
2. We gaan voor een pvc-vloer in de woonkamer, maar hebben eigenlijk liever een tegelvloer. Tegel blijkt echter boven ons budget. Wat nog wel een optie is, is een goedkope tegelvloer kopen en zelf iemand inhuren om te laten leggen. We hebben er weinig verstand van en moeten rond de oplevering al veel regelen. Bij één bedrijf kopen en laten leggen is dus ook wat waard.
Vraag is dus of het extra gedoe van tegels ergens opslaan en zelf iemand zoeken t.z.t. daar tegen opweegt. Het is onze eerste eigen woning dus al dit soort dingen zijn nieuw voor ons. Iemand advies daarin?

En tot slot: iemand nog tips voor goede vloerenzaken in regio Den Bosch? ;)

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tegels laten leggen is ongeveer 50 euro per m2 inclusief tegellijm en voegsel.

Als je dan zelf tegels ergens koopt kan je het zo duur maken als je wilt. Even goed zoeken online en je kan dezelfde tegels vaak een stuk goedkoper krijgen dan in de speciaalzaak.
Of in Duitsland halen, daar is het vaak een stuk goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als één tegelvloer in de woonkamer al tegen de limieten van je budget voor je nieuwbouwwoning aan zit zou ik toch even gaan prioriteren. Bij een nieuwbouwwoning komen (stiekem) best veel kosten voor afwerking kijken.

Voor een gemiddelde nieuwbouw tussenwoning of hoekwoning kun je zo 10-15k reserveren voor de afwerking als je het goedkoop houdt. Die kosten kun je uiteraard drukken door veel zelf te doen.

Ook helpt het niet om je te beperken tot "vloerenzaken in regio x". De goedkope goede zaken zitten verspreid over het land en bezorgen en plaatsen overal.

[ Voor 46% gewijzigd door pagani op 14-10-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
pagani schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:37:
Als één tegelvloer in de woonkamer al tegen de limieten van je budget voor je nieuwbouwwoning aan zit zou ik toch even gaan prioriteren. Bij een nieuwbouwwoning komen (stiekem) best veel kosten voor afwerking kijken.

Voor een gemiddelde nieuwbouw tussenwoning of hoekwoning kun je zo 10-15k reserveren voor de afwerking als je het goedkoop houdt. Die kosten kun je uiteraard drukken door veel zelf te doen.

Ook helpt het niet om je te beperken tot "vloerenzaken in regio x". De goedkope goede zaken zitten verspreid over het land en bezorgen en plaatsen overal.
Ik bedoel niet dat we met een tegelvloer al boven ons volledige budget voor de afwerking van het huis zouden komen. We hebben vrij uitgebreide begroting gemaakt waar we (hopelijk) met alles rekening hebben gehouden.
Dat laatste is trouwens een goede tip! Enig idee hoe je een goed bedrijf vindt? Gewoon maar google reviews bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BertVK schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

Ik bedoel niet dat we met een tegelvloer al boven ons volledige budget voor de afwerking van het huis zouden komen. We hebben vrij uitgebreide begroting gemaakt waar we (hopelijk) met alles rekening hebben gehouden.
Dat laatste is trouwens een goede tip! Enig idee hoe je een goed bedrijf vindt? Gewoon maar google reviews bekijken?
Google reviews kun je natuurlijk ook faken, of kopen. Maar wij hebben voor PVC goede ervaringen met Lab21, BestFloors en JPG Inrichters.

Zelf zou ik nooit tegels willen i.v.m kinderen/hond en de hard-/gladheid van tegels (en breek-/barstbaarheid). Ook vervang je een PVC-plaat binnen vijf minuten, een tegel doe je een dagdeel over.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 14-10-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Ap
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 21:34
Genoeg zaken die het geen probleem vinden om het spul ergens op te slaan. Kan je het beste met de verkoper overleggen.

Zelf wel voor tegels gegaan ivm duurzaamheid/krasbestendigheid. Wilde ook geen plastic op de vloer en de weekmakers schijnen niet heel geweldig te zijn voor kleine kinderen.

Het loont om rond te kijken. Wij zijn uiteindelijk bij de megadump geslaagd of all places. Boden een vrijwel vergelijkbare tegel aan als de speciaalzaak voor de helft van het geld. Scheelde €2000 op de hele vloer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben boven pvc en beneden keramisch parket (tegels dus).
Tegels zijn mooier, brengen warmte beter over , en krasvaster. Maar voor de slaapkamers m.i. te koud omdat je daar toch nooit verwarmd.

Hoelang wil je er blijven wonen? Indien korter dan 10j dan zou ik pvc doen (goedkoper) en anders tegels en bv boven iets soberder.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1