Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-11 16:05
Wij hebben de volgende situatie

beneden verdieping (gang, woonkamer, keuken, bijkeuken) is verwarmd dmv vloerverwarming (gewoon water via CV ketel)

Boven in de badkamer hebben we een radiator (met thermostaat kraan) en op de slaapkamers radiatoren die nooit aan staan.

Huidige thermostaat is van Vaiilant (Color Matic) en daar hebben we gewoon ingesteld hoe warm we het willen hebben.

Heeft het dan zin ? Of is er zo weinig in te stellen dat het gewoon handmatig kan ?

Als ik de website van bijv. Tado bekijk kan het allemaal wel, maar ja.. kosten zijn best hoog om het aan te schaffen.. Als het zin heeft en een goede besparing oplevert dan doe ik het natuurlijk maar na googlen en zo lijkt het alsof het weinig zin heeft.

Ik heb er , helaas, niet te gek veel verstand van en heb momenteel niemand in mijn omgeving die mij ermee kan helpen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Beste antwoord (via mevrouwKees_1 op 14-10-2022 12:36)

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Er wordt doorgaans 1 temperatuur gemeten en dat is in de woonkamer. Als elders in huis geen radiatoren open staan, dan heb je daar dus geen kosten en kan je dus niet besparen.
Systemen als Tado maken het makkelijker om per ruimte de boel te verwarmen en daarmee maken ze je leven net weer wat comfortabler maar niet zuiniger. Je gaat pas besparen als je na installatie van een systeem ruimtes NIET gaat verwarmen die voorheen onnodig wel warm gestookt werden omdat je bijvoorbeeld de radiatoren nooit dicht hebt gedraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door Therazor op 14-10-2022 12:35 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Er wordt doorgaans 1 temperatuur gemeten en dat is in de woonkamer. Als elders in huis geen radiatoren open staan, dan heb je daar dus geen kosten en kan je dus niet besparen.
Systemen als Tado maken het makkelijker om per ruimte de boel te verwarmen en daarmee maken ze je leven net weer wat comfortabler maar niet zuiniger. Je gaat pas besparen als je na installatie van een systeem ruimtes NIET gaat verwarmen die voorheen onnodig wel warm gestookt werden omdat je bijvoorbeeld de radiatoren nooit dicht hebt gedraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door Therazor op 14-10-2022 12:35 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-11 16:05
Helder @Therazor dan lijkt het voor ons een niet zinvolle aanschaf. Wij verwarmen idd alleen beneden en de badkamer, de rest niet. Bedankt voor je snelle antwoord !

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor