Badkamer renovatie zonder breken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-05 17:01
Hoe moeilijk of complex is het om een badkamer met douche, wastafel met spoelbak en wasmachine/droger plek te renoveren. Het liefste zou ik de vloer ook mee vervangen en de wanden voorzien van een industriallook (schrijf je dat zo?) middels voorzet platen. De douchecabine en het wastafelmeubel wil ik geheel vervangen.

Vakmensen zijn redelijk lastig te vinden en ik wil niet al te lang in de bende zitten.

Tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:33
Als je niet aan de slag wilt met tegels van de muren bikken e.d zou je kunnen kijken naar tegelverf. Daarmee kan je op een vrij simpele manier een badkamer opleuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:00
Hoe duur is een auto?
Wat kost een vliegticket?\

Op deze manier is er natuurlijk niets van te zeggen. Daarbij vraag ik me af of je er wel aan moet beginnen. Stel er gaat iets fout, ook dan staat een vakman namelijk niet ineens binnen een week op de stoep. Hoe lang zit je dan wel niet in de bende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

Lief Adje

Love is in the air

KoenVW76 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:17:
Als je niet aan de slag wilt met tegels van de muren bikken e.d zou je kunnen kijken naar tegelverf. Daarmee kan je op een vrij simpele manier een badkamer opleuken.
Als je over een aantal jaar de tegels er wel af wilt hebben een goede optie, na ca 5 jaar is tegelverf wel "versleten" (spreek helaas uit ervaring)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21
Voorzetplaten?
Google beton cire, erg hip zeggen ze.

Zonder gekheid, beton cire "kan" er heel mooi uitzien, maar vaak word het zo'n eigen huis en tuin badkamer.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34
Er zijn heel veel bedrijven die beton cire workshops aanbieden. Zou ik zeker doen voordat je zelf aan de slag gaat, kun je gelijk inschatten of het een haalbare kaart is....

Tegelverf wordt naar mijn mening snel een armoedige aanblik.

Tegels over tegels is natuurlijk ook nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
KoenVW76 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:17:
Eens gebruikt voor een bruine wc die nog 1 jaar mee moest gaan. Knapte inderdaad goed op, maar als je er nog 15 jaar tegen aan moet is het niet echt een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20

Rmg

Als alles op de oude plek mag komen valt het allemaal wel mee, vooral de aanvoer / afvoer verplaatsen van spullen is veel (breek)werk vaak. Een douchecabine met bak plaatsen is ook geen rocket science.

Zeker met van die klikvoorzetpanelen is het zo gedaan, je hebt ook panelen die je op de vloer kan leggen.

Rommel geeft het ook niet, het grootste nadeel is dat als je over 10, 15, 25 jaar iets anders wil het een klotewerk wordt om de wandpanelen en eventueel tegels weer er af te halen. Maarja wie dan leeft..

Ik zou voor het kitten van je douchecabine iemand proberen te vinden die het vaker gedaan heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Rmg op 14-10-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:26
Hier hebben vorige bewoners over de tegels heen betegeld. Zou ik niet aanraden, maar is in ieder geval in theorie ook nog een optie.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Mits de ondergrond goed is, kan je over de oude tegels heen regelen. Scheelt hoop afval.
Laat door meerdere tegelzetters informeren, laat ze komen kijken etc. etc.

Ik zou zelf niet zo naar een badkamerzaak gaan.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-05 17:01
Dank voor alle antwoorden, we gaan waarschijnlijk dumawall icm een PU spuitvloer doen. Heb gelukkig handige familie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

wsn1979 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:24:
Dank voor alle antwoorden, we gaan waarschijnlijk dumawall icm een PU spuitvloer doen. Heb gelukkig handige familie
Dumawall als in PVC wandbekleding? Heb ik op mijn kantoor. Zou ik je voor een badkamer ten zeerste afraden. Het is gewoon plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:39
Ik snap je idee.
Maar ik zou liever even door de zure appel bijten en wat troep hebben dan nu een "breekloze" oplossing die toch niet helemaal is wat je wil. Liever in één keer goed dan spijt.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Mijn badkamermuren waren naar het verwijderen van de tegels dermate slecht dat tegelen zonder stucen onbegonnen werk was. Dus ik heb gekozen voor 18 mm OSB. Uitgevlakt waar nodig, vastgeboord en afgelakt met 3 lagen botenlak.
In de douchecabine heb ik 6 mm HPL gebruikt van plafond tot douchebak, waardoor ik enkel een naad over de douchebak heb en in de hoek dus geen voegen schrobben meer. Voor de bevestiging van de HPL heb ik een montagesysteem van Bostik voor buiten gebruikt.
Nu meerdere jaren verder en nul problemen. Je moet het alleen wel mooi vinden :+
Pagina: 1