Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Ik heb vorige week mijn Canon 5D mark IV verkocht. Ik had een week daarvoor de shutter-count uitgelezen met Tornado Shutter Counter v1.05. Daarbij kwam ik tot de volgende resultaten:
  • Shutter counter: 27365
  • Mirror counter: 24275
Nu heeft de koper de camera bij de fotozaak langsgebracht om de camera te laten controleren. Nu was de camera helemaal in orde, maar ze kwamen op een shutter-count van 31.000. Nu is dat ook slechts 21% van wat die shutter moet kunnen doen, maar het is natuurlijk vervelend. Ik had de shutter-count 1.5 week daarvoor uitgelezen en daarna amper nog een foto gemaakt. De koper heeft vandaag pas een lens gekocht, dus die zou ook niet veel foto's hebben gemaakt.

Ook moest de sensor worden gereinigd volgens de fotozaak. Nu heb ik dat nooit gedaan, maar zelfs op F/22 heb ik nooit ook maar een stofje gezien. Ik had de camera vlak voor de verkoop daar nog op gecontroleerd (diafragma helemaal dicht en de lucht gefotografeerd). Ik zou de sensor pas reinigen als ik het zie op de foto's, maar wellicht is een fotozaak kritischer.

De koper maakt er ook geen probleem van, maar het voelt toch vervelend dat zo'n camera meer clicks heeft dan ik heb verteld. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.