Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar te beginnen, wat is wijsheid betreffende isoleren.

Pagina: 1
Acties:

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-11 10:32
Hoi,

Even ter verduidelijking van de titel, ik vraag me af waar ik goed aan doe betreffende het isoleren van ons huis.

Het betreft een woning uit 1958 met ventilerende spouw, houten balk laag.
Later is het schuurtje eraan gebouwd (dus bij het huis getrokken) door een stuk aan te metselen en plat dak daarop.

Dit aangebouwde stuk noem ik de achterkant. Daar ben ik nu nog druk mee bezig.
Daar wordt de situatie:
10cm pir+18mm osb voorzetwand
Schuin dak isolatie rd waarde 4.0 rc??
9cm pir op de betonplaat (betonvloer op zand dus van onder lukt niet)
Kozijnen laten zitten maar glas laten vervangen voor het++ glas.

De voorkant is daarna aan de beurt en dat komt in zicht.

Nu wil ik het niet helemaal leeg trekken, maar vroeg me af of het hier mensen zijn met ervaring in soortgelijke huizen.

Het betreft een houten balken laag vloer, hier kan ik niet bij om te isoleren, want ligt zand onder gestort.
De wanden zijn niet geïsoleerd maar wel een lucht spouw.
Het schuine dak op zolder is geïsoleerd met 40mm pur verlijmd met een vezelplaat, het schuine dak daaronder met glaswol.
Tussen de plafonds zit ook glaswol.

Wat is me afvraag:
Is de spouw laten isoleren aan te raden?
Of beter een voorzetwand binnen maken? Om die spouw ventilerend te laten.
Van buiten uit isoleren zit je meteen ook aan gevel afwerking.
De vloer is dus slecht geïsoleerd, maar ligt wel een mooie parketvloer in.
Mijn idee is:
Het glas wil ik sowieso laten doen, hetzelfde als bij de achterkant(alles in 1x)
Spouw vol laten spuiten.
Plafonds eruit en opnieuw eventueel dikker isoleren dat niet al me warmte naar boven vliegt.
Volgende verdieping ook plafonds eruit en het schuine dak opnieuw isoleren, zo dik mogelijk.
Maar ik heb ook al eens gedacht, ik beplakt de hele gevel met pir platen van buitenuit en kunstof houtlook platen ertegen, dat de muren iig "ingepakt" zijn.

Er komt eerdaags en isolatie partij om het een en ander te bekijken zodat een offerte gemaakt kan worden.

De werkelijke vraag is: wat zouden jullie eerst doen, waar zijn de grootste klappen mee te behalen ook omdat ik dan wat te overleggen heb met de isolerende partij.

[ Voor 14% gewijzigd door sjurres op 14-10-2022 07:06 ]