Hoi! Mijn computer is inmiddels 7 jaar uit. Heeft het altijd goed gedaan en presteerde eigenlijk ook altijd naar verwachting. Helaas is deze week mijn moederbord overleden. Naast het moederbord vervang ik daarbij dus ook m'n processor en de RAM.
Voor de duidelijkheid, dit is mijn huidige systeem:
CPU: i5-4460
MB: ASRock B85M Pro4
GPU: Sapphire Radeon R9 380 4Gb
RAM: Crucial Ballistix 16gb DDR-3
PSU: Cooler Master GM G550M
Ik zoek een?
Moederbord, CPU en RAM. Moederbord omdat 'ie kapot is. CPU en RAM omdat de beide te oud zijn voor een nieuw moederbord. Een oude vinden is mogelijk, maar gezien de ouderdom lijkt me dat niet heel verstandig.
Wat is je budget?
Lastig. Maximaal 500 euro?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wel zou is het zo Future-proof mogelijk willen hebben. Ik ben op dit moment tevreden met de prestaties van de PC. Het is niet super high-end, maar ik heb het geld niet over voor een nieuwe videokaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de PC voor (licht) werk. Dus office ed. Daarnaast game ik. Voornamelijk simulatie/strategie. (hopelijk in de toekomst GTA 6?). Heel af en toe doe ik ook aan edit ik ook een video.
Ik heb een beetje rondkeken en denk dat dat het 1440p-gamesysteem van de BBG van september best goed past. Ik ben niet helemaal meer up-to-date met de laatste ontwikkelingen. Hulp is welkom! Het gaat dan om:
CPU: Ryzen 5 5660 (169 euro))
MB: Gigabyte B550 Aorus elite v2 (149 euro)
RAM: G.Skill Aegis F4 16gb (52 euro)
Alvast bedankt voor de hulp!
PS. hoe voeg je zo'n hippe tabel toe met linkjes naar de pricewatch?
Voor de duidelijkheid, dit is mijn huidige systeem:
CPU: i5-4460
MB: ASRock B85M Pro4
GPU: Sapphire Radeon R9 380 4Gb
RAM: Crucial Ballistix 16gb DDR-3
PSU: Cooler Master GM G550M
Ik zoek een?
Moederbord, CPU en RAM. Moederbord omdat 'ie kapot is. CPU en RAM omdat de beide te oud zijn voor een nieuw moederbord. Een oude vinden is mogelijk, maar gezien de ouderdom lijkt me dat niet heel verstandig.
Wat is je budget?
Lastig. Maximaal 500 euro?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wel zou is het zo Future-proof mogelijk willen hebben. Ik ben op dit moment tevreden met de prestaties van de PC. Het is niet super high-end, maar ik heb het geld niet over voor een nieuwe videokaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de PC voor (licht) werk. Dus office ed. Daarnaast game ik. Voornamelijk simulatie/strategie. (hopelijk in de toekomst GTA 6?). Heel af en toe doe ik ook aan edit ik ook een video.
Ik heb een beetje rondkeken en denk dat dat het 1440p-gamesysteem van de BBG van september best goed past. Ik ben niet helemaal meer up-to-date met de laatste ontwikkelingen. Hulp is welkom! Het gaat dan om:
CPU: Ryzen 5 5660 (169 euro))
MB: Gigabyte B550 Aorus elite v2 (149 euro)
RAM: G.Skill Aegis F4 16gb (52 euro)
Alvast bedankt voor de hulp!
PS. hoe voeg je zo'n hippe tabel toe met linkjes naar de pricewatch?